vähänkö kiehahti eilen....!

istuin eilen kaupunkireissulla mäkkärissä, lapset mukana tietysti. ehkä kerran kuussa tai kerran kahdessa kuussa siellä käydään ja äiti syö enemmän kun lapset yhteensä :ashamed: oli siellä muutama muukin äiti lastensa kanssa.
viereisen pöydän deeku alkoi kaverilleen selittämään kuinka "tuossakin on hyvä esimerkki" ja mulkoili. "lapsille tungetaan roskaruokaa juu, sen tietää minkälaisia on lapset 10 vuoden päästä". voi jumankauta :headwall:
selitti vielä kuinka hän ei ainakaan syö yhtään mitään rasvaista. katsoin murhaavasti ja sanoin että näkee senkin susta aika hyvin, mitä on tullut otettua parikin kymmentä vuotta vähän liikaa.
tyyppi vaan nyökytteli tärkeän näköisenä ja heitti roskansa lasten lelukoriin :xmas: jessus mitä taukkeja on olemassa...
 
Doomed harmailee
Noh, en mäkään ymmärrä miksi lapsille syötettään sellasta moskaa ja opetetaan pikaruokulttuuriin, mutta jos vahingossa sellaseen menisin ja siellä näkisin äidin syöttävän lapsilleen pikaruokaa, niin en sanoisi ääneen kyllä sitä mitä ajattelen. Mieli kyllä joskus tekisi...
 
aloittaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:19 Honostooppari kirjoitti:
Taukkeja löytyy joka lähtöön :whistle: ja uusi polvi kasvaa kun antaa esimerkkiä :saint:
jaa että mun ois pitänyt istua siinä ihan hiljaa :xmas: sellaista esimerkkiä en halua lapsille antaa, kyllä takaisin voi sanoa, varsinkin kun on aihetta. enkä edes sanonut kovin pahasti :whistle:
 
Mä en kyllä ymmärrä mitä pahaa siinä on jos käy silloin tällöin Hesessä tai Mäkissä? Ei kai kukaan siellä joka päivä käy?

Mua taas ihmetyttää lihavat kasvissyöjät ja lihavat kotiruoka-äidit. Miten helevetissä terveellistä ruokaa tekevät voivat olla jumalattoman lihavia.
 
aloittaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:20 Doomed harmailee kirjoitti:
Noh, en mäkään ymmärrä miksi lapsille syötettään sellasta moskaa ja opetetaan pikaruokulttuuriin, mutta jos vahingossa sellaseen menisin ja siellä näkisin äidin syöttävän lapsilleen pikaruokaa, niin en sanoisi ääneen kyllä sitä mitä ajattelen. Mieli kyllä joskus tekisi...
no näillä harvoilla kaupunkireissuilla on nyt sitten varmaankin todella tuhoisa vaikutus :/ jossain on kuitenkin käytävä jotain syömässä, kunnon ravintoloissa saa aina odottaa ainakin puoli tuntia, mutta kaupunkireissuilla ei siihen ole meillä kenelläkään mielenkiintoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:22 aloittaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:19 Honostooppari kirjoitti:
Taukkeja löytyy joka lähtöön :whistle: ja uusi polvi kasvaa kun antaa esimerkkiä :saint:
jaa että mun ois pitänyt istua siinä ihan hiljaa :xmas: sellaista esimerkkiä en halua lapsille antaa, kyllä takaisin voi sanoa, varsinkin kun on aihetta. enkä edes sanonut kovin pahasti :whistle:
Vaikka olisi laitapuolenkulkija niin asiallisesti voi käyttäytyä. Olisithan voinut pyytää ruokarauhaa kun harvoin pääsette nauttimaan roskaruuan iloista :whistle:
 
Doomed harmailee
Mutta mutta... ainakin deeku myrkyttää vaan itseään...
Ethän sä ole yhtään sitä parempi,kun kerta itsekin hanakasti tuomitset. Että pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:19 Honostooppari kirjoitti:
Taukkeja löytyy joka lähtöön :whistle: ja uusi polvi kasvaa kun antaa esimerkkiä :saint:
Mistäköhän johtuu että kaikki nämä palstan vanhukset ovat tosi ilkeää porukkaa, onko sitä jotenkin se oma elämä jo ehtoopuolella niin pitää ilkeillä muille. Ei ainakaan käytöstapoja ole elämän varrella kehittynyt :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:24 Peppari kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä mitä pahaa siinä on jos käy silloin tällöin Hesessä tai Mäkissä? Ei kai kukaan siellä joka päivä käy?

Mua taas ihmetyttää lihavat kasvissyöjät ja lihavat kotiruoka-äidit. Miten helevetissä terveellistä ruokaa tekevät voivat olla jumalattoman lihavia.
Kasvisruoka ei ole synonyymi terveelliselle :D Kyllä kasvisruokaankin voi ja kerma yms. sopii ;)
 
aloittaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:25 Honostooppari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:22 aloittaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:19 Honostooppari kirjoitti:
Taukkeja löytyy joka lähtöön :whistle: ja uusi polvi kasvaa kun antaa esimerkkiä :saint:
jaa että mun ois pitänyt istua siinä ihan hiljaa :xmas: sellaista esimerkkiä en halua lapsille antaa, kyllä takaisin voi sanoa, varsinkin kun on aihetta. enkä edes sanonut kovin pahasti :whistle:
Vaikka olisi laitapuolenkulkija niin asiallisesti voi käyttäytyä. Olisithan voinut pyytää ruokarauhaa kun harvoin pääsette nauttimaan roskaruuan iloista :whistle:
ihan asiallisesti käyttäydyinkin. hissuttelevat kynnysmatot vaan hymyilee hiljaa ja nielee kaiken mitä muut sattuu niskaan kaatamaan, normaalit ihmiset osaa sanoa jotain takaisinkin :whistle:
 
eilen oltiin lindexillä ja poika kiukutteli väsymystään,niin eikös joku täti ruvennu siinä paasaamaan kovaan ääneen että voi voi kun pikkusella on kuuma,sekö kiukuttaa.Minä sitten asiallisesti sanoin että ei kun väsyä kiukuttelee niin vielä kovempaan ääneen täti siihen että no taitaa olla kuuma,juu kyllä pojalla on kuuma.Ja just olin tarkistanu ettei todellakaan ollut kuuma.Juu,näitähän riittää... :headwall:
 
Doomed harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:24 Peppari kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä mitä pahaa siinä on jos käy silloin tällöin Hesessä tai Mäkissä? Ei kai kukaan siellä joka päivä käy?

Mua taas ihmetyttää lihavat kasvissyöjät ja lihavat kotiruoka-äidit. Miten helevetissä terveellistä ruokaa tekevät voivat olla jumalattoman lihavia.
Mä en vaan aio koskaan opettaa ketään siihen riistokulttuuriin, jota noi pikaruokalat edustaa. Ylihintaista moskaa, jotka on revitty tuottajien selkänahasta, et yritysjohto sais vaan lököillä. Hillitöntä roskaamista ja kertakäyttöideologiaa. Juu ei kiitos.
ja miksi kukaan haluaa syöttää lapsilleen sellasta ruokaa, joka on täynnä suolaa ja tyydyttyneitä rasvoja? Olkoon miten nopeeta ja helppoa vaan, niin koskaan en sellasta roskaa suuhuni laittais, saatika et opettaisin lapseni sellasta syömään.
 
aloittaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:25 Doomed harmailee kirjoitti:
Mutta mutta... ainakin deeku myrkyttää vaan itseään...
Ethän sä ole yhtään sitä parempi,kun kerta itsekin hanakasti tuomitset. Että pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin :whistle:
En olis koko tyyppiä huomannutkaan, ellei olisi kovaan ääneen alkanut kommentoimaan. muut syökööt ja juokoot ihan rauhassa, niin mäkin teen. mutta kerran tullaan kommentoimaan, kommentoin taatusti takaisin =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:28 aloittaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:25 Honostooppari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:22 aloittaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:19 Honostooppari kirjoitti:
Taukkeja löytyy joka lähtöön :whistle: ja uusi polvi kasvaa kun antaa esimerkkiä :saint:
jaa että mun ois pitänyt istua siinä ihan hiljaa :xmas: sellaista esimerkkiä en halua lapsille antaa, kyllä takaisin voi sanoa, varsinkin kun on aihetta. enkä edes sanonut kovin pahasti :whistle:
Vaikka olisi laitapuolenkulkija niin asiallisesti voi käyttäytyä. Olisithan voinut pyytää ruokarauhaa kun harvoin pääsette nauttimaan roskaruuan iloista :whistle:
ihan asiallisesti käyttäydyinkin. hissuttelevat kynnysmatot vaan hymyilee hiljaa ja nielee kaiken mitä muut sattuu niskaan kaatamaan, normaalit ihmiset osaa sanoa jotain takaisinkin :whistle:

Hissutteleva kynnysmatto ja minä=kaksi marjaa :LOL: :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:20 Doomed harmailee kirjoitti:
Noh, en mäkään ymmärrä miksi lapsille syötettään sellasta moskaa ja opetetaan pikaruokulttuuriin, mutta jos vahingossa sellaseen menisin ja siellä näkisin äidin syöttävän lapsilleen pikaruokaa, niin en sanoisi ääneen kyllä sitä mitä ajattelen. Mieli kyllä joskus tekisi...
No voi,olet tainnut nousta väärällä jalalla =)
Katsos kun toi roskaruoka on hyvää,mutta jos sitä mättää naamaan joka viikko niin se on haitallista,ei se jos käy kerran tai kaks kuussa syömässä.
Siinä annoksessa on yhtä paljon rasvaa kuin esim kotona tehdyssä makaroonilaatikossa.

Niin ja käytkö itse sitten lapsilta salaa siellä mässäämässä? Se on alentavaa valehdella lapsille,oletkos koskaan ajatellut näin asiaa,kun lapsi ei saa herkkuja tai roskaruokaa rupee hän sitten niitä mättämään oikeen urakalla kun on tarpeeksi iso ja voi itse yksinään liikkua kaupoissa,ja sen se tietenkin tekee salaa koska äitikin tekee niin,mutta jos opettaa lapselle että herkut ja r-ruoka on sallittuja mutta kohtuudella niin lapsi noudattaa niitä oppeja myös aikuisena ja siirtää sen omille lapsilleen.Näin ei tule ylilihavia lapsia joita joudutaan pakko laihduttamaan ja katselemaan vierestä kuika oma lapsi kärsii kiusaamisesta,kaverittomuudesta ja kaiken maailman sairauksista.
En minäkään ymmärrä jos vanhemmat sallivat kaiken maailman herkut jokapäivä,mutta silloin ei itsekkään pidä niihin syyllistyä,vaan olla esimerkkinä lapselle.
 
aloittaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:26 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:19 Honostooppari kirjoitti:
Taukkeja löytyy joka lähtöön :whistle: ja uusi polvi kasvaa kun antaa esimerkkiä :saint:
Mistäköhän johtuu että kaikki nämä palstan vanhukset ovat tosi ilkeää porukkaa, onko sitä jotenkin se oma elämä jo ehtoopuolella niin pitää ilkeillä muille. Ei ainakaan käytöstapoja ole elämän varrella kehittynyt :LOL:
niinpä... :whistle: vaikka on käytöstapoja, voi silti sanoa jos kerran toinen antaa aihetta. niinkun sanoin, en olisi koko tyyppiä huomannutkaan, jos hänkin olisi vaan keskittynyt siihen omaan ruokaansa ja kaveriinsa.
 
tää ei ole vitsi mut
Mä en aio omiani viedä ollenkaan minnekkään mäkkäriin/raxiin/pizzalle kun en tajua miksi lapsille pitää opettaa tuota pikaruokakulttuuria yleensäkkään ja ruoalla mässäilyä ikäänkuin eräänlaisena viikon kohokohtana ja tapahtumana jota lapsetkin osaavat jo odottaa. Lapset nyt nauttii vielä niin monesta muustakin asiasta kun ruoasta, mä en tahdo opettaa jo lapsesta asti nauttimaan mässäilystä. Kyllä se totta on että siitä ongelmia tulee enemmistölle, kun pienestä pitäen opitaan tohon että ilo tulee ruoasta ja varsinkin epäterveellisestä ruoasta. Ihan tietysti jos nälkä tulee kesken ostosreissun mennään johonkin kahvioon ja jotkut huikopalat otetaan... Mun mielestä saisivat polttaa kaikki mäkkärit vaikka Suomesta, mä en näe niissä mitään hyvää edes aikuisille. Tulee vaan mieleen että siellä käyvät laiskat, lihavat ja epäterveellisesti elävät ihmiset, jotka eivät välitä tehdä kunnon ruokaa saati viitsi harrastaa mitään muuta kuin syömässä käymistä.
 
Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:42 vieras79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:20 Doomed harmailee kirjoitti:
Noh, en mäkään ymmärrä miksi lapsille syötettään sellasta moskaa ja opetetaan pikaruokulttuuriin, mutta jos vahingossa sellaseen menisin ja siellä näkisin äidin syöttävän lapsilleen pikaruokaa, niin en sanoisi ääneen kyllä sitä mitä ajattelen. Mieli kyllä joskus tekisi...
No voi,olet tainnut nousta väärällä jalalla =)
Katsos kun toi roskaruoka on hyvää,mutta jos sitä mättää naamaan joka viikko niin se on haitallista,ei se jos käy kerran tai kaks kuussa syömässä.
Siinä annoksessa on yhtä paljon rasvaa kuin esim kotona tehdyssä makaroonilaatikossa.

Niin ja käytkö itse sitten lapsilta salaa siellä mässäämässä? Se on alentavaa valehdella lapsille,oletkos koskaan ajatellut näin asiaa,kun lapsi ei saa herkkuja tai roskaruokaa rupee hän sitten niitä mättämään oikeen urakalla kun on tarpeeksi iso ja voi itse yksinään liikkua kaupoissa,ja sen se tietenkin tekee salaa koska äitikin tekee niin,mutta jos opettaa lapselle että herkut ja r-ruoka on sallittuja mutta kohtuudella niin lapsi noudattaa niitä oppeja myös aikuisena ja siirtää sen omille lapsilleen.Näin ei tule ylilihavia lapsia joita joudutaan pakko laihduttamaan ja katselemaan vierestä kuika oma lapsi kärsii kiusaamisesta,kaverittomuudesta ja kaiken maailman sairauksista.
En minäkään ymmärrä jos vanhemmat sallivat kaiken maailman herkut jokapäivä,mutta silloin ei itsekkään pidä niihin syyllistyä,vaan olla esimerkkinä lapselle.
Otapa kuule silmä katoon ja katso miksi minä en veisi lastani mihinkään pikaruokalaan. Itsekään en niissä käy koskaan. Se ei niinkään ole ruuasta kiinni vaan siitä koko pikaruokakulttuurista. Saastuttaminen ja roskaaminen, viljelijöitten kaltoinkohtelu, metsien kaataminen viljelysten tieltä, eläinten huno kohtelu teuraaksi vietäessä jne jne. sikis en tue pikaruokaloita ja en aio opettaa jälkikasvuanikaan tukemaan.
 
aloittaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:43 tää ei ole vitsi mut kirjoitti:
Mä en aio omiani viedä ollenkaan minnekkään mäkkäriin/raxiin/pizzalle kun en tajua miksi lapsille pitää opettaa tuota pikaruokakulttuuria yleensäkkään ja ruoalla mässäilyä ikäänkuin eräänlaisena viikon kohokohtana ja tapahtumana jota lapsetkin osaavat jo odottaa. Lapset nyt nauttii vielä niin monesta muustakin asiasta kun ruoasta, mä en tahdo opettaa jo lapsesta asti nauttimaan mässäilystä. Kyllä se totta on että siitä ongelmia tulee enemmistölle, kun pienestä pitäen opitaan tohon että ilo tulee ruoasta ja varsinkin epäterveellisestä ruoasta. Ihan tietysti jos nälkä tulee kesken ostosreissun mennään johonkin kahvioon ja jotkut huikopalat otetaan... Mun mielestä saisivat polttaa kaikki mäkkärit vaikka Suomesta, mä en näe niissä mitään hyvää edes aikuisille. Tulee vaan mieleen että siellä käyvät laiskat, lihavat ja epäterveellisesti elävät ihmiset, jotka eivät välitä tehdä kunnon ruokaa saati viitsi harrastaa mitään muuta kuin syömässä käymistä.
Kun se ei olekaan meille mikään viikon kohokohta, vaan todella harvoin pelkkä pysähdyspaikka kesken kaupunkireissun.

Sitäpaitsi, yksi pointti oli se, että kuinka taukkia onkaan toisen samassa paikassa syövän kommentoida, kuinka väärin me tehdään... :headwall: ja sitten itse vielä heittää roskat lasten lelukoriin, siinähän oli hyvää esimerkkiä lapsille... :xmas:
 
No niin.. Me käymme hesburgeissa ehkä 2 kertaa kuukaudessa, ostosten lomassa. Lapsi syö haampurilaisen. Väittääkö nyt joku että lapsi ei saa syödä sämpylää ja kokolihaa??? Mausteet meidän lapsi jättää hyllyyn..
Ja trippiä juomaksi. Joidenkin lapset eivät siis juo mehuakaan.. Voi meitä.

Ja kohokohtahan on se leikkipaikka!! Suon sen lapsilleni.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:29 Doomed harmailee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:24 Peppari kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä mitä pahaa siinä on jos käy silloin tällöin Hesessä tai Mäkissä? Ei kai kukaan siellä joka päivä käy?

Mua taas ihmetyttää lihavat kasvissyöjät ja lihavat kotiruoka-äidit. Miten helevetissä terveellistä ruokaa tekevät voivat olla jumalattoman lihavia.
Mä en vaan aio koskaan opettaa ketään siihen riistokulttuuriin, jota noi pikaruokalat edustaa. Ylihintaista moskaa, jotka on revitty tuottajien selkänahasta, et yritysjohto sais vaan lököillä. Hillitöntä roskaamista ja kertakäyttöideologiaa. Juu ei kiitos.
ja miksi kukaan haluaa syöttää lapsilleen sellasta ruokaa, joka on täynnä suolaa ja tyydyttyneitä rasvoja? Olkoon miten nopeeta ja helppoa vaan, niin koskaan en sellasta roskaa suuhuni laittais, saatika et opettaisin lapseni sellasta syömään.
Just. Ja todennäköisesti nämä pikaruokaa moskana toitottavat äidintekeleet sitten ostavat lapsille jo vauvoina korvikkeet ja valmiit vauvanruoat purkissa. Ja shoppaavat isoissa marketeissa ostamassa sitä samaa moskaa. Aikalailla riistolla tuotetta tavaraa niissäkin myydään. Ja aika tarkka saa tuotteita valitessaan olla, ettei riistotuotetta osta. Vaatteet tietty halpsivaateliikkeistä, mahdollisimman halvalla ja työntekijä ja kankaan tuottaja unohtaen. Tai sitten ostetaan reimatekkejä kun on niiiin maan hienoja ja taas kiinalainen tehdastyöläinen iloitsee riistosta.

Mutta ilkeily sikseen. Olisi nyt tässä kohtaa kiva kuulla, mitä voi ostaa ja syödä ja päälleen pukea ilman pelkoa tuottajan riistosta?
 

Yhteistyössä