Vähäiset unet 8 kk tytöllä?

  • Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
väsynyt
Meidän tyttö 8 kk nukkuu yöunia 9h ja kahdet päikkärit yht. 2-3h. Onko muita yhtä vähän nukkuvia lapsia? Kun yleensä kuulee, että tämän ikäiset nukkuvat jo yöunia yhtäpaljon tai enemmän kuin meidän tyttö kaikkia unia yhteensä.
 
oikeastivähäuninen
Kyllä nukkuu tosi hyvin. Meillä noin 8-9kk eteenpäin nukuttu max 1,5h päivällä ja sitten yöllä nukkuu 23-7, monesti herää tuollakin välillä. Se on aina joko juuri tuo putki, tai sitten 21-01 ja sitten valvoo viiteen -kuuteen ja nukkuu ysiin. Nukutettu on kyllä jo yhdeksästä alkaen illalla, iltarutiinit on, päiväkin rytmitetty, mutta kun ei väsytä niin ei väsytä.
 
Tässä kans kahden todella vähäunisen lapsen todella väsynyt mamma. Molemmat lapset ovat aina pärjänneet n. 8h yöunilla ja tunnin päikkäreillä.

Aamuisin herätään n. klo 05 ja illalla nukkumaan n. klo 21. Isompi on jo jättänyt päikkäritkin pois joten tänäänkin valvoo sitten saman verran kuin äitikin...

:headwall: :headwall: :headwall:
 
Unia
Meillä 8 kk tyttö nukkuu ekat päikkärit 9.30-11.00 ja tokat 14-15.00, yöunille 20.30 ja herää 7.00 mutta mutta.. syö 4-6 kertaa yöllä rintamaitoa...ei itke, avaa kunnolla silmiään jos saa maidotusta... Olen jo oppinut nukkumaan yöllä tytön rytmillä, viikon päästä töihin paluu ja odotan yöunien paranevan ;)!
 
No meillä on sitten se 'hyvinnukkuva' 8-9 kuinen. :) Yöunet ovat vaihtelevasti kasin ja yhdentoista väliltä aamukymmeneen, toki syömme aamupuuron seittemältä tai kaheksalta, mutta tyttö menee heti takasin nukkumaan. Pärjäisi pelkällä imettämisellä, mutta olen halunnut ottaa aamupuuron päivän ensimmäiseksi ateriaksi. Päivällä nukkuu kahet tai kolmet päikkärit, jotka kestävät vähintään tunnin. Eli mitä se nyt tekeekään yhteensä.. yöunia n. 12 h ja päikkäreitä pari tuntia.

Mutta mä olen kyllä olettanut, että tämän ikäiset nukkuisivat vähemmän kuin tuo meijän neiti. Että ei tuo teijän tyttö kuulosta mitenkään oudolta. =)
 

Yhteistyössä