Vähäinen maidonjuonti

Heip,

Meillä neiti 10kk ja aina ollut ongelmana vähäinen maidonjuonti. Imetystä ei meillä ollut kuin pari ekaa kuukautta ja siitä eteenpäin sitten pullolla ja korvikkeella on menty. Mutta nyt ongelma on siinä että neiti ei suostu juomaan pullosta kuin max 50ml kaks kertaa päivässä. Nokkamukia ei huoli suuhunsa ollenkaan, laittaa suun vaan tiukasti kiinni ja ravistaa päätä puolelta toiselle. On yritetty kovaa ja pehmeää nokkaa ja eri mukeja.

Onko kellään aikaisempia kokemuksia tai ratkaisua tilanteeseen?

Niin ja nokkamukista oon antanut sekä vettä että lämmintä maitoa, huoneenlämpöistä ja jääkaappi kylmää...
 
Mulla ei oo omaa kokemusta ku tyttö (10kk) juo maitoa erittäin mielellän.. Mutta tässä jotain, mitä oon kamuilta kuullut/lukenu muualta niin:

1)miten menee kiinteitä? Viekö ne tilaa maidolta?
2) annatko/tarjoatko maitoa muuta ku ruokailuilla?

Mun parilla tutulla ollu samaa ongelmaa. Toinen ratkaisi asian tarjoamalla vähemmän kiinteitä ja antamalla maitoa myös heti aamulla herättyä ennen ruokailua. Mut 10kk saa syödä jo hapanmaitotuotteita joten toiset ratkaisee asian antamalla juustoja/viiliä/tms sitten sen puuttuvan maidon tilalle. Samoin puuroihin tai ruokiin voi "ujuttaa" maitoa.

Voithan tarjota pulloa myös ruokailujen ulkopuolella (ellei näin jo ole) . Näin pienillä se harvoin "vie ruokahalua" sen enempää. Maitohan on kuitenki se pääravinto alle 1v ikäsillä :)
 
Tähän asti parhaiten on mennyt pullollinen maitoa juuri aamulla heti herättyä, mutta nyt sekin on alkanut tökkimään. Ja tosiaan kiinteitä syö hyvinkin reippaasti ja olen koittanut myös niin että vähennän reilusti jotta toisella olisi nälkä ja maitoakin menisi mutta tuloksena on sitten neiti joka ei syö mitään ja itkee ja kitisee nälkäänsä, joten kovin pitkälle en tätä kokeilua ole uskaltanut tehdä.

Hapanmaitotuotteita on pikkuhiljaa aloiteltu joten niistä tietysti saa osansa ja koko ajan enemmän.

Ja tosiaan pulloa on yritetty tarjota ennen ruokaa, ruuan jälkeen ja kaikkina mahdollisina väleinä =)

On vaan niin hämmentävää kun toinen alkaa huutamaan heti kun näkee pullon tai nokkiksen...
 
No höh. Maito ei vaan sit maistu. Öisin ei siis myöskään ilm. enää syö.
Ja joo, meilläkää maito ei pidä nälkää eikä silleen nälkään kelpaa,meillä samaa hommaa et jos ruokaa ei tuu niin sit kitistään. Ei sekään hyvä oo.
hmm.. Entäs oikeen kupin reunalta..? Tosin tiedän tunteen,meillä taas ei kelpaa nokkis eikä kuppi..siis maidolle. No,mä varmaan ujuttasin osan maitoa aamu/iltapuuroon ja muuhun ruokaan ja antasin lopun hapanmaitotuotteina jos ne mahalle sopii ja ne maistuu. Ja kalsiumia tulee muustakin ku vaan maidosta :) eiköhän se siitä.
:hug:
 
Firesun, meillä on muuten ihan sama ongelma pojan kanssa. Poitsu kohta 9kk ja puolenvuoden ikäisestä lähtien ollaan taisteltu maidon juonnin kanssa. Samalla lailla ollaan kokeiltu eri lämpöisiä maitoja nokkamukista ja pullosta, mutta mistään ei mene alas. Ja nyt on siinä tilanteessa, että ei suostu ottamaan maitoa enää ollenkaan :headwall:.
Mutta kumma kyllä, poitsu suostuu juomaan vellejä jostain syystä ja oon saanut vellien avulla ujutettua noin 400 - 500 ml maitotuotteita päivittäin. Ei onnistu edes se, että maitoa sekoittaa vähän vellin joukkoon, poju huomaa heti sen, eikä suostu juomaan.

Saa nähdä sitten, kun saa ruveta antamaan tavallista maitoa, että maistuuko se yhtään paremmin vai ei. Tosin itsekkin olen lopettanut maidon juonnin vuoden ikäisenä, eikä mene alas vieläkään, joten taitaa olla ihan sukuvika ;):D...
 

Yhteistyössä