Vähäinen lapsivesi

Kyselen täältäkin, että onko jollain kokemusta vähäisen lapsiveden määrästä loppuraskauden aikana? Onko käynnistetty sen takia? Ja paljonko ollut ne arvot?

Minulla eilen oli lääkäri ja lapsivettä liian vähän. Antoi 3päivän päähän uuden ajan ja sanoi, että aletaan käynnistelemään, jos vielä vähentynyt.
Nyt mietinkin, että kuinkahan helposti aletaan tuon syyn takia sitten käynnistelemään. Viikkoja nyt 38+3. Kertokaas jos jollain kokemusta!
 
Hei!

Itselläni oli ekassa raskaudessa, 7v sitten, lapsivettä liian vähän. Mistään arvoista en kyllä osaa sanoa mitään. Itselläni toimittiin niin, että olin välillä osastolla (viimeisen rask.kuukauden aikana) ja välillä pääsin kotiin. Lisäksi vauva ei kasvanut yhtään viimeisen kuukauden aikana.

Minulla synnytys käynnistettiin viikkoa ennen laskettua aikaa. Kaikki sujui ihna hyvin, synnytys kesti yhteensä 5h43min. Vauva oli ihan terve tyttö, painoi 2650kg ja oli 45cm pitkä.

Minusta käynnistys oli ihan ok juttu. Itse valitsen ainakin mielummin nopean synnytyksen kuin kovin hitaan. Itse en silloin tiennyt käynnityksen riskeistä, enkä kyllä tälläkään hetkellä. Mutta itselläni sujui kaikki hyvin.

Nyt odottelen itse toista, rv37. Ja oottelen, että kääntyisi oikein päin.. Poikittain tällä hetkellä. Kaikkea hyvää sinulle synnytykseen, käynnistettiin tai ei. =)
 
kaura
mulla huomattiin veden vähyys vasta kun menin sairaalaan ensimmäiseen yliaikaiskontrolliin viikoilla 42+0. Sairaalassa sanoivat, että vettä on hyvin vähän jos ollenkaan.. käynnistely aloitettiin heti.
Kalvojen puhkaisun jälkeen vettä ei tullut ollenkaan, joten papereihin merkittiin ettei lapsivettä ollut ollenkaan.
lapsella oli kuitenkin kaikki hyvin, syntyi terve ihan normaali kokoinen poika 3870kg.
synnytys oli pitkä ja eikä helpoimmasta päästä, mutta en tiedä kuinka paljon veden puuttuminen vaikutti asiaan.
 

Yhteistyössä