vaavin hoitoon jättö

• Viestiketjun aloittaja äitsykkä
  • Ensimmäinen viesti
äitsykkä
Mietin itsekin jos jo pikkujouluihin pääsis, vaikka meidän tytteli on silloin kyllä vasta reilut 6kk. Esikoisen jätin kun oli 4kk 1,5 tunniksi kun lähdin hierontaan, toinen oli kyllä yli 1v kun raaskin jättää. En ole kyllä tästä pikkujoulukeikasta kolmosen kanssa vielä ihan varma...

vieras
no me käytiin miehenkaa syömässä ravintolassa ja mummu hoiti sen ajan täällä meijän kotona, oltiin yhtensä pois joku 2 tuntia ja vauva oli itkeskellyt jonkin verran...
itse olen muutaman kerran käynyt yksin kaupassa ja isä hoitanut ja vauva itkeskellyt silloinkin... se vaan on mussa vielä niin kiinni-näkymätön napanuora... vauva siis 2kk
täytyy odotella et kasvaa niin mummun on sit helpompi hoidella

äitsykkä
Tuota kommenttia odotinkin, ei minunkaan mielestä isän hoito ole "hoitoon jättämistä", ilmaisin itseni vain huonosti, eli koska olette ekaa kertaa käyneet jossakin ilman vauvaa? Ne kun kuitenkin tuppaa alussa olemaan aika kiinni äidissä, ja äidit niissä =)... Esikoista en imettänyt yhtä paljon kun muita lapsiani, ja hän olikin alusta alkaen enemmän isänsä kanssa kuin nämä nuoremmat.

Mä jätin vauvan mummon kans kotiin ku se oli muutaman päivän ikäinen. Käytiin miehen kans kaupassa. Sit kävin yksin kaupungilla ennen ristiäisiä ja siellä meniki kauan ku kävin kampaajalla ja ostin vaatteet. Vauva oli siis isänsä kanssa. Viikonlopun olin yksin ku vauva oli jotain 9kk muistaakseni. Silloin se meni isänsä kanssa mummolaan ja mä jäin kotiin.

Tosin munkaan mielestä vauva ei ole hoidossa jos se on isänsä kanssa, hyvänen aika sentään...

Minunkaan mielestä ei voi sanoa et isälle jätetään hoitoon.. Isähän on toinen huoltaja siinä missä äitikin. Hassut!! :kieh:

Joten minä vastaan et reilun 3kk tais tyttö olla ku lähettii ukon kans lätkämatsiin viihteelle ja mummu oli kattomas, oltii ilta pois ja hyvinhän nuo oli pärjännyt. :D

Neiti oli kuukauden kun Mummo hoiti klo 18-24, menimme vappubileisiin miehen kanssa, oli kyl koko ajan ikävä ja kiire kotiin :) Isän hoitamista en kutsu hoitoon jättämiseksi, jäihän neiti isänsä kanssa kotiin kahdestaan jo viikon parin ikäisenä kun kävin kaupungilla esimerkiksi.

Jos isä luetaan "hoitajaksi" niin neljäviikkoinen tuo oli, kun jäi muutamaksi tunniksi.
Ulkopuoliselle (siskolleni) jäi ekan kerran 3,5-kuisena neljäksi tunniksi. Yökylään pääsee varmaan joulukuussa, kun mennään pikkujouluihin.

Poika oli kuukauden kun mentiin miehen kanssa vappulounaalle, tyty oli 3 viikkoinen kun jäi mummille yöksi että saatiin vähän levättyä, ja nukuttua yö kunnolla. Mies on hoitanut lapsiaan ihan ekasta päivästä lähtien, ja kun on kotiuduttu niin omien voimieni mukaan olen heti alkanut käymään kaupassa ja ulkoilemassa.

Itsellä ei vielä o lapsia, et omaa kokemusta ei ole, mut veljen lapsia oon kattonu alusta asti. Veljenpoika oli kolmen kuukauden ikäsenä jo mun mukana kävelyllä ja kyläilemässä (että sai äiti levätä ) ja ennen sitä olin sitä meillä (vanhempien luona viel asuin ) hoitanu. Ja silloin olin iteki vasta just-ja-just 13. Kummityttö (veljen toinen ) oli mun hoivassa ensimmäisen elinvuotensa joka maanantai koko iltapäivän, että pääsi vaavin isoveikka ja äiti "baanalle" (jumppaan ;) ). Asiaa ois ajatella siltäki kannalta, et miten sitä itekkään olis vielä hengissä, ellei omat vanhemmat ois kykeneviä lapsen hoitoon? Mummolaan lapset vaan, ni saa vanhemmat levätä. Ei ne siitä kärsi, ite ainaki olin aina ihan onnessani mummolla. :)

Yhteistyössä