Vaatteita pulleroiselle 6 kk tyttövauvalle

Heippa!

Meillä on ihana puolivuotias tyttö, joka on ollut täysimetyksellä puolivuotiaaksi ja kasvanut pelkällä rintamaidolla melkoisen pulleroiseksi. :heart: Tyttö on nyt 65 cm ja painoa löytyy 8,4 kg. :whistle: Pieneksi ongelmaksi on muodostunut vaatetus. Mistä löytää rakkaallemme nättejä ja sopivankokoisia vaatteita, kun massu on pullero ja samoin pikkuiset reidet? Suurin osa ihan housumallisista housuista on kireitä vyötäröstä ja reisistä, eikä vauvalla voi pitää kireitä vaatteita!! Lisäksi käytämme kestovaippoja, ja sehän lisää pepun kokoa entisestään!!! Ja tietenkin sitä haluaisi pukea oman kultansa mahdollisimman nätiksi. :) Käytämme nyt enimmäkseen potkareita, mutta niitäkin on vaikea löytää... Jos jollain on hyviä vinkkejä tähän pulmaan, niin niitä ilolla otan vastaan!!! =)
 
Mulla täällä 9-kiloinen ja kohta 6kuinen tyttönen myöskin. Ei tosin pelkällä tissillä kasvanut kun maito vain loppui (kyllä, näinkin VOI käydä). Mutta kivoja ja istuvia vaatteita ollaan löydetty Lindexiltä, Me&I:ltä ja Ellokselta. Kaupan nimenä Tarjoustalo on kauhea, mutta siellä on myöskin ollut oikeasti laadukkaita ja nättejä vaatteita mm. Tuttaa. Mutta maustahan se myöskin on kiinni että mistä tykkää.
 
Olen myös löytänyt Lindexistä kivannäköisiä potkareita. Me&Ista ostin tosi ihanan potkarin (kun tyttö oli vasta 1 kk vanha), mutta nyt kun koko muuten täsmäisi, se näyttää pienen päällä ihan makkarankuorelta... :( Tykkäisin sellaisista potkareista joissa on teräosat, koska mitkään sukat eivät pysy jalassa... :) Tarjoustalossa pitääkin mennä käymään, muutama kuukausi sitten siellä vierailin, mutta silloin ei vielä ollut näitä vaatetusongelmia. Tuntuu että Tutan vaatteita on hirmu vaikeaa löytää. Jos niitä on, niin aina vääriä kokoja...


 
Niitä potkareita joissa on terät on sikavaikea löytää. Tarjoustalossa oli puolipotkareita joita mä suosin muutenkin juurikin terillä. Oli itseasiassa tarjouskin nyt, kahdet muistaakseni alle kympillä. Ja mielestäni kokojakin oli mukavasti. Iloisen värisiäkin vielä. Ja taisipa olla matching bodyja. Mene ihmeessä kurkkaa, mulla onkin porttikielto sinne, miehen asettamana. Hän kun ei niin millään tajua että lapsi tarvitsee hyllytolkulla vaatteita :whistle: :D
 
Tutalla on tän kevään mallistossa minusta ollu kivoja potkareita terillä. Cittarilta oon ite ostanu kaikki terälliset potkarit. Mä käytän meidän pullukka tytöllä myös sukkahousuja tai sit sellasia pitkiä kiristämättömiä sukkia (tavan sukat ei mahdu paksuun pohkeeseen tai siis painavat/tippuvat), niin silloin pysty sit käyttämään myös terättömiä housuja. Kaikki vyötärömalliset housut, paitsi ne joissa se tosi leveä resori (äippäpakkauksessa esim oli yhdet), on ollu kireitä.
 
Nähtiin myös Prismassa (muistaakseni) ihania Tutan frotee-potkareita, yksvärisiä vihreitä ja keltaisia, missä kohollaan olevia pallokuvioita, mutta niitä oli pari jäljellä ja vääriä kokoja... HARMITTI!!! :headwall:

Meillä sama onkelma, eli sukat ei pysy siksikään jalassa, että pohje on niin ihanan pullero, että sukan varsi aina lurpsahtaa siitä alas... ;) Vaikea löytää myös semmoisia sukkia mitkä ei kiristä.

Äitiyspakkauksen ruskeat leveävyötäröresoriset housut on tosi hyvät ja meillä on toiset samantapaiset liilaraidalliset Name It:it (jotka mies löysi ja osti Stokkalta :attn:). Meillä sama juttu eli kaikki muut housut on vyötäröstä kireät. Enpä tiennyt ennen tätä että vauvojenkin vaatteet voivat olla liian kippanoita. Kun oon jutellut tuttujen äitikaverien kanssa, olen kuullut, että jopa hoikanpuoleisille vauveleillekin jotkut housut on liian kireitä. Onpas hölmöä!!!! :|
 
Cittarilta oon ostanu myös niitä pitkiä kiristämättömiä sukkia. Naperon taisivat olla. Meillä tytöllä (10kk) lyhkäset jalat, mut ne sukat ylettää yli polven. Sellaset sairaalasukan näköiset. =)
Niitä Tutan kevään uutuuksia luulisin tulevan lisää ja toivottavasti muissakin kevätmallistoissa on terällisiäkin housuja, koska se massu ei välttämättä siitä tasotu ihan heti vielä liikkeelle lähdön jälkeenkään.
 
meillä esikko oli vauvana pullukka(tosin poika), sillon ostin vaatteet pääosin hennesistä. sieltä löytyi hyvin vaatetta mikä sopi vyötäröstäki päälle. nyt kuopus seuraamassa kovaa vauhtia isoveljeä(on isompi, mitä esikko oli tässä iässä)että hennesin puoleen taas käännyn.
 
Mies tuli eilen kotiin mukanaan kahdet uudet tosi kivat terälliset potkarit, jotka hän oli ostanut Prismasta. Molemmat vielä kotimaisia. =) Toiset oli Ciraf-merkkiset ja toiset Ristomatti Ratian. Design-potkarit siis! ;)
 

Yhteistyössä