Äh.
Minun tarkoitus oli vaan sanoa, että Ottobren kaavoilla tehtyjä vaatteita ei saa tehdä myyntiin, kaupalliseen tarkoitukseen. Niin lukee siinä lehdessä. Piste.
Kommenttini Ottobre-lehden kaavoista ja ompeluohjeista liittyi lähinnä ajatukseen, että ko. käsityölehden ohjeilla on helppo ommella vaate kuin vaate. Se ei liittynyt sinun taitoihisi tai osaamiseesi mitenkään.
Päätin kerrankin vastata ja kommentoida lyhyesti, ytimekkääsi, ilman liirumlaareja ja jaaritteluja, ja pysyä asiassa. Koska jos selittelen, ihmiset = lukijat menee sekaisin ja minut käsitetään helposti väärin. No, näin siinä sitten kävi kuitenkin :ashamed:
Siis se selitysosasto tulee tässä:
Tykkään itsekin ommella. En ole mitenkään erityisen hyvä, keskinkertainen omaan tarpeeseen tekevä vain. En osaa tehdä kaavoja, mutta osaan hieman muokata niitä. Ostin taannoin käsitylehti X:n ja innolla ompelin, lopputuloksena käyttökelvottomia mytöstyksiä.
Pitkän tauon jälkeen kaverin rohkaseman ostin Ottobren, ja olen pari vaatetta ommellut. Onnistuneesti!! Olen innoissani!
Niitä lappusammareita olen myös ihastellut, mietin vaan onko tarvetta vai ompelenko sittenkin vyötärömalliset farkut..
Yllätys oli lehden etusivulla oleva teksti kaavoista ommeltujen tuotteiden käyttöoikeuksista. Että jos minä ompelen, eikä lapselle kelpaakaan, ja myyn kirpparilla, syyllistynkö rikkomukseen, saanko lakimiehet perääni. :$
Sinun mallistosta pysähdyin ihailemaan lähinnä tekemiäsi vaatteita. Hienoja, upeita ovat yksityiskohtineen kaikkineen. Lappuhaalaritkin olivat yksi-yhteen ottobre-lehdestä.
Uskon, että mallistollesi olisi kysyntää. Hinta on tietysti yksi juttu. Tuolla muut toivovat edullisia hintoja. Mitä enemmän vaatteessa on yksitysikohtia, sen kalliimpi se on: työhön menee enemmän aikaa, pitsit yms. pikku jutut maksaa ja niin edelleen.
Toinen juttu on, että missä myydä ja miten luoda markkinat, netti on yksi väline. Ei mene toimitilakuluja.
Enhän minä sinun koulutustasi tiedä, joten en ymmäryksen vajavuutta tai tiedon puutetta tai muutakaan vastaavaa ajatellut.. Ajattelin vain kertoa, että jos et tiedä, niistä lehden kaavoista yms... no, ajattelin sen verran, että ap on varmaan aika nuori, eikä tiedä näistä koukeroista, joten täti täällä valistaa.. heh.
Äh.
Minun pitäisi poistua täältä nettikeskusteluista. Ja live-elämässäkin teipata tämä iso lärvi umpeen. Töksäyttelen ajatukseni, näkemykseni tosta vaan ajattelematta. Tai ajattelen: että jos joku on eri mieltä, sen voi sanoa ääneen. Jokaisella kun on oikeus omaan mielipiteeseensä. Ajattelen, että ei minun mielipiteeni pitäisi ketään loukata, kyse ei ole henkilökohtaisuudesta, vaan vain mielipiteestä. Tämä on taas niitä piirteitä meikäläisessä, että minun olisi pitänyt syntyä mieheksi

Naiselle tämmönen ei sovi. :x
:flower: