vaatteita pojille ja tytöille?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilpukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilpukka

Vieras
Olen 10 ½kk vanhan pojan äiti ja olen käsityöihminen. Sellaine aina-jotain-tekemässä-tyyppi.
Nyt kun rahaasiat ovat sitä mitä ovat niin minulla tuli miellen että voisin hyödyntää monipuolista osaamistani. Haluaisinkin teidän mielipiteitä omista tekeleistäni!

Käykää siis katsomassa kotisivuiltamme minkälaisia vaatteita voisin ommella TEILLE.

http://personal.inet.fi/perhe/kallio
Ja sieltä Catharina ja tekstiilityöt.

Odottelen innolla kommentteja

Hienoja vaatteita, on se hyvä että joillakin on noita kädentaitoja. Itsellä peukalo keskellä kämmentä. Huuto -netin kauttahan voisit aloittaa myymään niitä. Jos kauppa käy niin sitten suunnitella jotain suurempaa. Uskon että kaupaks menis mutta kaikkihan on kiinni hinnasta.

Se talvilakki, oli aivan ihana :heart:

Aivan ihania vaatteita. Lähinnä kattelin poikien vaatteita kun itsellä kotona kohta 1v 5kk poika. Kakkosta odottelen tässä.

Mä tykkäsin erityisesti tosta vakosametista tehdyistä lappuhaalareista. Oli niiin ihanat. Paljon oli kyllä muitakin ihania vaatteita.

Juu kannattaa ihmeessä laittaa johonkin myyntiin, itse suosittelisin kanssa huuto.netin sivuille. Hinta kyllä ratkaisee paljon, koska näin perheellisenä ei välttämättä ole rahaa kovinkaan kalliisiin vaatteisiin. Tai ei ainakaan meillä. Tuet pieninpiä, eikä miehen työstäkään niin hirveästi kerry. Asuminenkaan ei ole halpaa.

Joten jos pystyt suht edullisesti myymään, niin varmasti ostaisin.
:laugh:

Tuosta hinnasta vielä. Olisin kiinnostunut tietämään mitä olisitte valmiita maksamaan. (Minulla on tietysti oma raja mihin hintaan edes voisin mitään tehdä ja myydä joten en hinnoittele sen perusteella mitä vastaisitte.)

Entä ostaisitteko jotain muuta, esim. risu- ja pajutöitä. Ajatuksena nimittäin olisi etten myy ainoastaan lastenvaatteita vaan ihan sesongin mukaan myös luonnonmateriaaleista tehtyjä asioita. Esim. Voisin myydä vaikkapa vieraskirjoja. Itse olen kesällä menossa naimisiin ja teinkin meille teemaan sopivan vieraskirjan. Siitä ei nyt vielä valitettavasti kuvaa.

Ihania juttuja...
Mä tykkäsin ylikaiken tuosta lampusta minkä olit itse tehnyt!! Just minun makuun ja tyyliin.
Paljollako tuommonen irtoaisi??? =) =) =)
Ja noita tyttöjen vaatteita ihastelin, siksi tyttöjen kun itsellä reilu 1vee neiti!

=) joo kivalta näytti ja poikien vaatteista olisin kiinostunut. Meillä on parin viikon päästä 1 vuotis synttärit ja meiän pikku viikarille kävisi justiin vähän vanhanajan muoti. (pussihousu sortsi meininki..jne) Ja hauskat kivat hatut olisi hakusesssa :p Oikein aurinkoista kesän odotusta täältä kaikilla saman ikäisille!!!!!!!!!!!!! :wave:

Ottobre-kaavoilla tehtyjä vaatteita saa tehdä vain omaan käyttöön, ei myyntiin !
Ilmeisesti vaatteet saa sen jälkeen myydä kirpparilla eteenpäin, ehkä asia pitäisi varmistaa lehden tekijöiltä????

Ottobre- lehden etusivulla lukee selkeästi:
"Tämän lehden mallit, kaavat, työhjeet ja kuvat sekä artikkelit on suojattu tekijänoikeuslain nojalla. Aineiston ammatillinen, teollinen ja kaupallinen käyttö sekä linsenssivalmistus onmahdollista vaoin oikeudenomaistajan kirjallisella suostumuksella. ..."

Osaat itse suunnitella ja tehdä kaavat, joten hyödynnä tätä ja unohda ainakin Ottobre-lehden kaavojen hyödyntäminen. :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2005 klo 12:50 emmu kirjoitti:
Mä tykkäsin erityisesti tosta vakosametista tehdyistä lappuhaalareista. Oli niiin ihanat. Paljon oli kyllä muitakin ihania vaatteita.

Kts. edellä. Lappuhaalarit on tehty juuri Ottobren kaavoilla. Alkuperäinen on vieläpä tehnyt lähes yksi-yhteen em. lehden mallin mukaisesti.
On muuten tavattoman hyvä käsityölehti, upeita kaavoja, ja ennenkaikkea niin selkeät ompeluohjeet, että kuka tahansa osaa ja onnistuu!

En nyt ymmärrä "Ottobren" viestiä. Jos olen perustamassa yritystä niin kai minä osaan ottaa selvää asioista. Nuo ottobren-housut kotisivuillamme on siellä näyttämässä että osaan ommella. Ne eivät ihan yksikertaisimmat mallit ole.

Olen myös kuvan viereen kirjoittanut että Ottobren mallistoa. Sen takia olen myös jakanut sivut omiin malleihin ja muiden tekemien malleihin/kaavoihin. Omaa mallistoa minä tietysti tekeisin myyntiin.

Voi tietysti olla että tarkoitit tuon viestin ihan hyväntahtoisesti mutta minusta se tuntui että yritit jotenkin panetella. (Olen siis ihan korkeasti koulutettu ihminen joka on tottunut selvittelemään tuollaisia juttuja ihan omin neuvoikin. :) )

Äh.
Minun tarkoitus oli vaan sanoa, että Ottobren kaavoilla tehtyjä vaatteita ei saa tehdä myyntiin, kaupalliseen tarkoitukseen. Niin lukee siinä lehdessä. Piste.

Kommenttini Ottobre-lehden kaavoista ja ompeluohjeista liittyi lähinnä ajatukseen, että ko. käsityölehden ohjeilla on helppo ommella vaate kuin vaate. Se ei liittynyt sinun taitoihisi tai osaamiseesi mitenkään.

Päätin kerrankin vastata ja kommentoida lyhyesti, ytimekkääsi, ilman liirumlaareja ja jaaritteluja, ja pysyä asiassa. Koska jos selittelen, ihmiset = lukijat menee sekaisin ja minut käsitetään helposti väärin. No, näin siinä sitten kävi kuitenkin :ashamed:

Siis se selitysosasto tulee tässä:
Tykkään itsekin ommella. En ole mitenkään erityisen hyvä, keskinkertainen omaan tarpeeseen tekevä vain. En osaa tehdä kaavoja, mutta osaan hieman muokata niitä. Ostin taannoin käsitylehti X:n ja innolla ompelin, lopputuloksena käyttökelvottomia mytöstyksiä.

Pitkän tauon jälkeen kaverin rohkaseman ostin Ottobren, ja olen pari vaatetta ommellut. Onnistuneesti!! Olen innoissani!
Niitä lappusammareita olen myös ihastellut, mietin vaan onko tarvetta vai ompelenko sittenkin vyötärömalliset farkut..

Yllätys oli lehden etusivulla oleva teksti kaavoista ommeltujen tuotteiden käyttöoikeuksista. Että jos minä ompelen, eikä lapselle kelpaakaan, ja myyn kirpparilla, syyllistynkö rikkomukseen, saanko lakimiehet perääni. :$

Sinun mallistosta pysähdyin ihailemaan lähinnä tekemiäsi vaatteita. Hienoja, upeita ovat yksityiskohtineen kaikkineen. Lappuhaalaritkin olivat yksi-yhteen ottobre-lehdestä.

Uskon, että mallistollesi olisi kysyntää. Hinta on tietysti yksi juttu. Tuolla muut toivovat edullisia hintoja. Mitä enemmän vaatteessa on yksitysikohtia, sen kalliimpi se on: työhön menee enemmän aikaa, pitsit yms. pikku jutut maksaa ja niin edelleen.
Toinen juttu on, että missä myydä ja miten luoda markkinat, netti on yksi väline. Ei mene toimitilakuluja.

Enhän minä sinun koulutustasi tiedä, joten en ymmäryksen vajavuutta tai tiedon puutetta tai muutakaan vastaavaa ajatellut.. Ajattelin vain kertoa, että jos et tiedä, niistä lehden kaavoista yms... no, ajattelin sen verran, että ap on varmaan aika nuori, eikä tiedä näistä koukeroista, joten täti täällä valistaa.. heh.
Äh.

Minun pitäisi poistua täältä nettikeskusteluista. Ja live-elämässäkin teipata tämä iso lärvi umpeen. Töksäyttelen ajatukseni, näkemykseni tosta vaan ajattelematta. Tai ajattelen: että jos joku on eri mieltä, sen voi sanoa ääneen. Jokaisella kun on oikeus omaan mielipiteeseensä. Ajattelen, että ei minun mielipiteeni pitäisi ketään loukata, kyse ei ole henkilökohtaisuudesta, vaan vain mielipiteestä. Tämä on taas niitä piirteitä meikäläisessä, että minun olisi pitänyt syntyä mieheksi :p Naiselle tämmönen ei sovi. :x

:flower:

Ok
Selväpä tuo sitten :)

En minäkään niin nuori enää ole lähentelen 30. No nuori /vanha mikä kunkin mielestä. Ajattelin että moni varmaan on käyny lukemassa muutakin tuolta kotisivuiltamme, siellähän lukee että olen koulutulseltani Filosofian maisteri. Ei niin että leveilisin asialla vaan sen takia kerron että kun yli kuusden vuoden ajan joutuu etsimään tietoa niin kyllä se kyseenalaistaminen iskostuu tuonne takaraivoon. Sitä jotenkin mutta-muttittelee kaiken mitä tietää kuulee,lukee jne. :)
Lisäksi edeltävässä työssäni olin sihteeri, toiminnanjohtaja, rahoittaja, kirjanpitäjä niin ja kaikkea muuta joka sai koko toiminnan pyörimään. Yksin hoidin kaiken. Siinä oppi kans näitä laki kiemuroita ja koukeroita. Tai ainakin ymmärsi että niitä kyllä riittää. (Valitettavasti)

Käsitöitä olen aina tehnyt. Ekat vaatteet ompelin itselleni paitsi tietty ala-asteella käsityötunneilla niin ihan kotosallakin.

Totta se on että jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Niin myös sinulla. Mutta sen takia kysyinkin että mitä sillä tarkoitat jotten ymmärrä väärin. Tämä keskustelupalsta kun on sellainen että "keskustelee" jotenkin henkilökohtaisella tasolla muttei silti tunne toista. Aika absurdia. :)

Yhteistyössä