Vaatteista pihka lähti pois....niin, millä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FreezeCat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FreezeCat

Tunnettu jäsen
14.12.2011
41 858
14 935
113
Voi morjens taas :D - auttakaapahan nyt mäessä mua viisaammat, kiitos!

Tytön tirpana sai sotkettua ulkovaatteensa pahimman kerran pihkaan. Matkassa mukana oli runsaasti karvakorvaisuutta eli kun ehdin kieltää olemasta likelläkään juuri kuorittuja hirsiä, niin - tyttöpä ilmeisesti kuuli, kuinka vallan kehoitin häntä nimenomaisesti niin tekemään ja oikein vielä kunnon istumisilla ja könyämisillä :D :headwall:...

Tilannehan on nyt sitten se, että ulkovaatekerta on niin sujuvasti pihkassa, jotta...! Saanko tuosta asusta enää tekelettä ollenkaan pesemällä sitä....niin - millä? Onko olemassa semmosta tököttiä, mikä irrottaa pihkan pois? Jos on, niin voisitko ystävällisesti laittaa moisen taika- aineen/kikka kolmosen kiertoon?

Oisin enemmän kuin kiitollinen :)

...ihanaa, täällä ollaan oltu nopeita :)!!

Spriitä ei tuvassa ole tähän hätään mutta siis että pakastimeen ja rapsutus :O? Lähdenpä viemään heti vermeitä saamaan jäädytyshoitoa...oishan toi jo aikamoinen pelastus, mikäli noin iisillä tavalla lähtis toi sotku pois...kohtahan se selviää :)

Jos onnistun tuon töpeksimään niin tulen pikapikaa kiekumaan lisäapuja :D

Laittaisin pakkaseen ja raaputtaisin irti, minkä saisin. Loppuun kokeilisin varovasti jotain liuotinta. Tabort on myös aika tehokas tahranpoistoaine.

...no eihän mulla ole näemmä tota Tabortiakaan :O *lisää hankintalistaan samantein*

...testaan sitten sen raaputuksen jälkeen noita täällä olevia tahranpoistoaineita. Täähän menee vallan arkipäivän Myytinmurtaja- ohjelmaksi :D

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
...no eihän mulla ole näemmä tota Tabortiakaan :O *lisää hankintalistaan samantein*

...testaan sitten sen raaputuksen jälkeen noita täällä olevia tahranpoistoaineita. Täähän menee vallan arkipäivän Myytinmurtaja- ohjelmaksi :D

Kyllä tolla pakastamisella ne suurimmat mähnät lähtee. Loput sit tahranpoistoaineella ja pesukoneella.

Kyllä tolla pakastamisella ne suurimmat mähnät lähtee. Loput sit tahranpoistoaineella ja pesukoneella.

...mä niin toivon kans, että saan aikaiseksi vielä käyttövaatetta. Mutta melkoinen on tuo sotkun määrä, eritoten housuissa...tais laittaa tyttö piirun verran paremmaksi tuon pihkasotkun kanssa kuin mitä äitinsä aikoinaan :D...

Katotaan ja jännitellään :). Tietenkin sitten onnistun ite tärväämään vaatteet kun lähden sitä möhnää rapsuttelemaan :D - saan jotain reikiä aikaiseksi tai jotain....voi veljet! On jännitysmomentit kohdallansa kyllä :D

Mä käytin käsidesiä, sitä ihan tavallista, ei mitään herkän ihon tuotetta. ELi käsidesiä pihkatahraan ja hetken päästä kynsiharjalla varovasti ja sitten huuhtelu hanan alla. Kaikki lähti =)

Mä käytin käsidesiä, sitä ihan tavallista, ei mitään herkän ihon tuotetta. ELi käsidesiä pihkatahraan ja hetken päästä kynsiharjalla varovasti ja sitten huuhtelu hanan alla. Kaikki lähti =)

Otanpa tuonkin kikan korvan taakse talteen, kiitti :)

Kylläpä kannatti tähänkin päivään herätä ja näemmä tämäkin tilanne kokea - viisastumista tiedossa iltaa kohden runsaasti :)

Viimeksi muokattu:
Lähtikö? ????

Lähti :)!

Pistin koko setin pakkaseen ja annoin olla ihan yön yli - että varmasti se pihka kovettuu...ja sitten tänään päivällä otin käsittelyyn ja rapsutin sitä pois. Housuissa meinas tulla itkuparku kylään, koska ne oli runsaassa lähmässä ja vaikka rapsutinkin, niin kyllä sitä vaan pintaan jäi inhottaviksi länteiksi. Vaan - mäpä laitoin ne likoomaan - ja nyt en mainosta mitään, mulla vaan sattui olemaan just tätä ainetta käden ulottuvilla - Vanishiin tunniksi ja sen jälkeen pesukoneeseen.

Ja nyt mä oon niin häpihäpi - koko setti pelastui eli siitä tuli hyvinkin käytettävä! Kiitos teidän loistavien vinkkien :flower: - kyllä tää palsta vaan pelastaa pinteestä monta monituista kertaa :)

Yhteistyössä