Vaatteiden pesu ennen käyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ippu

Aktiivinen jäsen
07.05.2005
2 363
0
36
Pesettekö uudet vaatteet ennen käyttöä?

Ostin tänään pojalle H&M:stä uusia vaatteita, mm. yöpön, ja mietin, voisinko tuon yöpön ensi yöksi jo pukea, vai vieläkö 1,5-vuotiaan vaatteet pitää pestä ennen käyttöä?

Ja siis miksi vaatteet yleensäkin pestään ennen käyttöä? Tähän asti olen ne tunnollisesti pessyt, vaikken oikeastaan tiedä miksi. Onko niissä jotain likaa/pöpöjä jos ei pese?

Omia vaatteitani en koskaan pese ennen käyttöä.

Omista vaatteistani pesen alusvaattet ja yöasut ainakin ennen käyttöä. Jos kirpparilta ostan, niin kaikki ennen käyttöön ottoa.
Lapsilta pesen uusista myös alus ja yöasut, mahdollisesti muitakin, jos haisevat kovasti viimeistelyaineille tai tuntuvat olevan pesun tarpeessa. Kirpparivaattet ja kavereilta saadut pesen aina ennen käyttöä.

Pesen kaikkien vaatteet ennen käyttöönottoa. Niissähän on vaikka mitä käsittelyaineita jäljellä.

Mikäs siinä tietty jos oma nahka kestää mutta minä en ikinä pukisi lasteni tai itsen päälle mitään vaatetta suoraan kaupan telineestä, missä se on ollut kaikkien lääpittävänä :x .

Ei pöpöjä, vaan juuri niitä käsittelyaineita ja muita myrkkyjä. Minulla oli joskus lista, mitä kaikkea härpäkettä niissä on. Olen tunnollisesti pessyt vaatteet sen jälkeen... Öööh, tieto lisää tuskaa :D

Mä olen ymmärtänyt että erityisesti voimakasväriset vaatteet kannattaa pestä ennen käyttöä, niistä voi irrota väriaineita. Lakanoissa ja pyyheliinoissa on usein mainittukin pesusta ennen käyttöä.

Pestään käytännössä kaikki meidän perheen vaatteet ennen käyttöä lukuunottamatta ulkovaatteita. Joskus kiiruussa tai jos lapsi ei malta otetaan suoraan käyttöön esim. hame tai housut mitkä ei tule suoraan ihoa vasten (esim. sukkikset alla).

Yhteistyössä