Vaatteiden myynti tori.fi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa ensikertalaista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa ensikertalaista

Vieras
Laitoin tavaroita myyntiin toriin. Heti ekana päivänä tuli monia sähköpostiviestejä, joissa niitä varattiin. Vastasin viesteihin ja kysyin milloin voisi tavaran hakea (ilmoituksessa vain nouto) mutta tämän jälkeen joko sanotaan aika mutta ei ilmestytä paikalle tai ei kuulu mitään. Onko tää normaalia? Kauanko mun pitää viestejä odotella? Ja pitääkö ohareiden jälkeenkin vielä antaa uus mahdollisuus? Tätä menoa mä vaihdan huutikseen tai vien kirpputorille..

No mulla ei tori.fissä oo tullu yhtään oharia ... vielä. huutista en jaksa, monimutkaista ja hidasta ja kallistakin (lisukkeet on tietenkin tuotteen hinnassa, mutta en tykkää).

Mä olen käyttänyt tori.fi:tä useasti enkä ainakaan ole varaillut kenellekään mitään. Sähän sen loppupeleissä päätät, että varaatko jollekin jotain vai et. Toki on olemassa se riski, että ostaja tekeekin oharit, mutta mä en ole poistanut ilmoitusta ennen kuin ostaja on tavaransa hakenut ja muille kyselijöille olen luvannut ilmoittaa, jos eka ostaja ei jostain syystä ostakaan tuotetta.

En tietenkään ilmotuksia poista ennen kuin haettu mutta toisaalta tympii odotella päiväkausia vastausta. Onko siihen joku aika mikä pitää oottaa? Siis jos ekalta oon kysynyt millon noutaa eikä vastausta kuulu ja joku muu haluis ostaa. Voinko antaa jonottajan hakea ja laittaa vaan viestin ekalle että meni jo?
Noutaa ei tietenkään tarttis heti mutta jos noutoaikailmotusta ei viikkoon kuulu niin tuntuu hölmöltä ikuisesti odottaakaan tai olla jatkuvasti ite laittamassa viestiä (johon ei sittenkään vastata).

Itse olen myynyt jonkin verran lasten vaatteita ja leluja sitä kautta. Pääasiassa kaupat menneet hyvin ja ostajat ilmestyneet paikalle, mutta muutaman kerran ostaja ei ole tullut ollenkaan vaikka aika on sovittuna. Se on kieltämättä vähän outoa ja turhauttavaakin. Olen laittanut sen jälkeen s-postia "ostajalle" jossa olen kirjoittanut, että olisi voinut perua kaupat ennen h-hetkeä eikä kadota kuin tuhka tuuleen. Ärsyttää tuollaiset ihmiset. Facebookin kirppiksillä olen myynyt paljon vaatteita ja kaikki kaupat sujuneet hyvin.

Mä myyn just sille joka ekana tulee noutamaan. Tai joskus on sovittu että ajavat esim perjantaina tästä ohi ja ottavat matkalla niin se tietenkin käy. Mutta jos joku ei osaa kertoa milloin noutaisi niin sanon että myyn seuraavalle.

Ei siellä mitään aikaa ole määrätty, minkä aikaa sun pitäisi odotella, tuleeko se ostaja hakemaan tavaransa vai ei. Itse ainakin tekisin niin, että jos ostaja ei ilmesty sovittuun aikaan paikalle eikä vaivaudu muutoin laittamaan viestiä/s-postia esteestä etukäteen, niin myisin seuraavalle.

Myyn lähes kaikki pienet lasten vaatteet torissa. Kaupat aina tehty viikon sisään, kauemmin en odota. Tottakai samassa kaupungissa asuvien välimatkat voi olla pitkiä niin sen takia odottelen aina sitä noutoa sen viikon. Jos sähköpostiin saan tiedustelun/varauksen johon en saa vastausta vuorokaudessa niin laitan seuraavalle ostajalle viestiä. Ehkä turhan nopeaa jonkun mielestä ja en itsekkään tunnin välein sähköpostia lue mutta jos kauppoja sovin niin aamuin, illoin ja mahdollisuuksien mukaan siinä välissä postin vilkaisen. Jos joku tekisi oharit niin en myisi enää samalle henkilölle. Kertaakaan ei ole tehty ohareita vaikka noutoaikoja on siirretty viimeisillä minuuteilla. Sekin on ärsyttävää.

Okei, eli myyn sit vaan seuraavalle. En kyllä ymmärrä miks pitää varailla jos ei oo aikomustakaan ostaa. Ja kun kyse on kuitenkin tosi edullisista tavaroista en oikein "lapsilisäpäiväänkään" usko. Siis että ois niin akuutti rahapula että pitäis viikkotolkulla sen vuoks vetkutella.

Joo, oharit on tympeitä. Este voi tulla mut siitä ilmotetaan eikä vaan jätetä saapumatta.

Yhteistyössä