Vaatteiden kierrätyksestä

Alkuperäinen kirjoittaja näin on näppylät:
SPR, UFF ym. järjestöt kuorii itse parhaat päältä omille lapsilleen/itselleen ja sukulaisilleen, osan laittavat avustukseen ja osalla rahastavat.

Ollessani erään kunnan lähetyskirpparilla töissä minäkin ostin aina itselleni parhaat vaatteet/tavarat päältä. Täytyyhän sitä henkilökuntaetuja olla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja VVV:
Mutta jos siellä pakolaisleirillä ei ollut kenkinä kuin vanhoja vesipulloja, niin onko silloin väliä onko hyvissä kengissä toisissa punaiset ja toisissa vihreät nauhat? Entä nahkatakin kauluksen nukka, millä tavalla se heikentää tuotteen käytettävyyttä?

http://www.redcross.fi/lahjoita/vaatelahjoitukset/fi_FI/ paljastaa että kengät ja nahkatakit eivät ole heidän lähetyslistalansa . Minusta heidän vaatimuksena ovat ihan järkeenkäypiä. Ei tainnut olla kengännauhat siis syynä.

Mua ei kiinnosta, mitä ne yleensä sinne lähettää. Tuo keräys oli vuosia sitten ja se oli kohdennettu nimenomaan vain yhteen kohteeseen ja nimenomaan keräsivät kenkiä ja talvivaatteita. Ja nuo syyt mitä kirjoitin jo aiemmin olivat syitä, jotka mulle sanoivat. Lumppuja eivät todellakaan olleet sillä sain niistä myymällä vielä hyvät rahat eli kelpasivat kyllä ihan suomalaisille.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja VVV:
Myöskään kauluspaita ei kelvannut, kun olin itse korjannut yhden irti revenneen napin ja oli näkyvissä pienen pieni korjaus jälki joka tosin jäi piiloon nappilistan alle jne.

Tässä ei varmaan ollut korjausjälki syynä, vaan se että oli riski, että repeää uudestaan, koska kangas on heikkoa?

Varmaan haluavat, että vaatetta voi käyttää riittävän kauan, ettei me viedä lumpui toiselle puolelle maailmaa ja parin käyttökerran jälkeen ne lojuu siellä telttakylän tienposkessa?

Mutta maihareista olisi varmaan saanut ok:n, jos olisi ne nauhat vain laittanut takaisin ennalleen ja SPR:llekin olisi tavara kelvannut.

Spr´llä on todella tiukat kriteerit mitä laittavat kietoon ja mitkä päättyy roskiin. Kyse ei ole mistään lumpuista vaan todellakin hyväkuntoisista vaatteista. Syy voi olla väärä kuositus, irronnut nappi, pieni tahra jne. Koska kuulemma ei ole resursseja toimittaa kaikkia vaatteita niille jotka niitä tarvitsisivat. Ja myyntiinkään eivät laita kun osan. Myös pesemättömät vaatteet menevät suoraan roskiin.
Joten eläköön spr ja apu
:whistle:
Ja UFF´illa on sama käytäntö.

Yhteistyössä