vaatteet sairaalassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensisynnyttäjä

Vieras
Tyhmä kysymys, mutta en ole koskaan ollut sairaalassa, niin en tiedä. Saako sairaalassa olla omissa vaatteissa kokoajan, vai onko pakko käyttää sairaalan vaatteita? En normaalisti ole kauhean nipo, mutta tuntuisi vaan kauhealta laittaa ne sairaalan vaatteet päälle :(

kyl sulle ne tyrkytetään ja mun mielestä on hyväkin käyttää niitä vaikkei ne mitään ihania olekkaan. synnytyksen jälkeen yleensä ensinnäki tulee sellanen aika iso vaippa laitettavaks joka ei kyl kotoa tuotuihin alushousuihin ainakaan minulla mahtunut. ja sitä vaippaa tarvitsee koska kyllä, sieltä alapäästä tulee hyvin paljon tavaraa ulos.
järkyttävää mutta täysin totta.
ja kaikenlisäks se sairaalan mekkokin likaantuu siinä silti monta kertaa. samoiten kun maito nousee niin se yöpaita on kokoajan maidossa. eli kotoa saisit ottaa aikamoisen kerraston vaatteita sit mukaan. löysiä ja miellyttäviä vaatteita. mä laitoin omat vaatteet päälle kotiutumispäivänä. huonetoveri laitto synnytyksestä seuraavana päivänä, ilmeisesti kans niitä ihmisiä et ei kestäny niitä vaatteita.
enhän mäkään, kun kirosin ensimmäisenä sen yöpaidassa kulkemisen alimpaan helvettiin, mut käytännöllisempää se oli kun et ois housut jalassa siel yrittäny olla kun on sellanen vaippa housuissa ja muutenkin saa siinä sängyssä aikalailla nujuta ja vauvan kans maata, imettää ja sun muuta. niin et mieti nyt viel 2 kertaa

imetysliivit voi olla ihan hyvät olla mukana :) muutoin suosittelen kans niitä sairaalan vaatteita. ja liivejäkin kannattaa olla useammat :) omat sukat kans on hyvät, ne sairaalan sukat kun ei pysy jalassa. eihän se sairaalanmekko mikään hemaseva oo mut käyttömukavuudeltaan ihan ykkönen

Sairaalanvaatteet on parhaita, joku muu pesee ne ja voit vaihtaa vaikka 2 kertaa päivässä.
Mukavat ei purista mistään ja edelleen, ei tuu pyykkiä kotiin palatessasi.

Sairaalan alkkarit on kans aivan ykköset,.

Siellä osastolla kun ollaan niin ei ole tarkoitus näyttää hyvältä, kukaan ei näytä. Eikä siihen edes kukaan kiinnitä mitään huomitota kun jokainen on oman vauvansa lumoissa..

Kyllä ne sairaalan vaatteet on ihan hyvät siinä synnytyksen jälkeen. Kuten aiemmin jo muut kirjoittelevatkin niin jälkivuoto voi olla hyvinkin runsasta, hikoiluttaa, mahdollisesti tosi runsas maidontulo jne. Vaatteita saisi olla iso matkalaukullinen mukana, jos kotoa toisi.
Eihän ne mitään nättejä ole, mutta tosiaan; joku muu pesee ne :)
Eikä siellä osastolla tarvitse miettiä ulkonäköjuttuja - kaikki muutkin siellä haahuilee sairaalan mekossa, tukka pystyssä ja huonosti nukkuneena :D
Imetysliivt kannattaa ottaa mukaan...

Meidän sairaalassa pienimmät alkkarit oli kokoa L, itse olen kokoa XS eivätkä pysyneet yllä edes ison raskausmahan kanssa :)) Mutta ne paidat oli oikein mukavia.

Kannattaa varmaan käyttää niitä sairaalavaatteita, muut kommentoijat ovatkin jo kertoneet ne suurimmat syyt. Omat tohvelit kyllä kannattaa ottaa, kun ne sairaalan on niin kauhean rumat.

Mä pidin niitä verkkoalkkareita ja sairaalahousuja, kaikki muut oli omia. Ja noikin vaihdoin vasta synnytyksen jälkeen kun olin käynyt suihkussa.

Kovasti yrittivät tyrkyttää synnytykseen sitä kaapua mutta mä olin pelkät rintsikat päällä :D

Housutkin oli omat mutta niitä ei ollut kuin yhdet ja halusin kuitenkin vaihtaa 2krt päivässä kun nukuinkin ne päällä vauvan vieressä. Paitoja olin onneks pakannut ja sellasia pitkiä jotka peitti ne karseet pussihousut hyvin :D

Mäkin käytin omaa väljää nättiä fleeceoloasua molempien synnytysten jälkeen osastolla, ainoastaan synnytyssalissa oli se kaapu ja käytin niitä yöpukuina. Olivat vaan niin ruton rumia ja kuumakin niissä tuli. Mulle oli tärkeää näyttää ihmiseltä myös synnytyksen jälkeen, meikkasinkin osastolla joka päivä kevyesti. Oli vaan mukavampi olo niin.

Verkkopikkareita ja jättisiteitä käytin, olivat käteviä kun vuoto oli runsasta enkä halunnut roudata kotiin likaisia pikkuhousuja kotiutuessa.

Vinkkinä että kannattaa yösiteitä ottaa paketti matkaan, ne sairaalan vaipat on melko ahistavat, ja omat siteet mahtuu mukavasti omiin pikkareihinki, ei tarvi seksipöksyjä kiskoa jalkaan :D

Yhteistyössä