Vaatteet katoaa päiväkodissa?

Tyttö oli ennen perhepäivähoitajalla. Ollut nyt 3 vkoa päiväkodissa, jossa 25 lasta. Joka viikko on kadonnut jotakin? Ekalla viikolla ulkoiluhousut (löytyivät onneksi, oli joku vienyt vahingossa kotiinsa), noh onneksi palautti. Sitten hävis sisähousut ja viimeviikolla sormikkaat. Kahta em. ei ole vielä löytynyt. Onko tämä hyvinkin yleistä? vai onko meillä vaan ns. huonoa tuuria. Vaatteissa on nimikirjaimet kyllä. Jokaisella lapsella on omat lokerot ja vaihtovaatepussit. Mitä, jos talvipakkasella esim. hattu hukkuu?? Kuuluuko päiväkodin korvata, jos vaatteita ei löydy. Palauttaisitko sinä, jos huomaisit, että teille on tullut vääriä kuteita??
Ei meillä ainakaan ole varaa joka viikko ostaa uusia..
 
kyllä meillä on vaatteita "hävinnyt" hetkeksi mut ovat palautuneet takaisin.joskus on tytöllä ollut toisen hanskat tai kurahousut päällä mutta onneksi ei ole mitään isompaa kadonnut.

kerran kävi niinkin että olin laittanut pieneen muovikassiin täydennysvaatteita ja löysin kassin sattumalta päiväkodin eteisestä roikkumasta kun joku jätekassi pitkän ajan kuluttua..silloin kyllä suututti todella.

itse olen kyllä pessyt ja palauttanut väärät vaatteet.
 
jep tylsää että vaatteita katoaa.. meiltäkin on kadonnut ryhmäperhehoidossa uusi rukan sadetakki nimellä varustettuna jo vuosi sitten ei ole siis vieläkään palautunut jos joku vahingossa sen otti.. jouduin silloin ostamaan uuden ja edelleen harmittaa tapaus...
 
Joo, meidän poika oli vuoden päiväkodissa ja sinä aikana hävisi 2 villasukat, 2 kintaat, 1 sormikkaat, 1 kypärämyssy, 2 pipoa ja 2 housut. Kaikissa oli koko nimi kirjoitettuna. Mut sinällään en yhtään ihmettele tuota, kys. päiväkodissa oli neljän tenavan kamppeet samassa naulakossa (oli vuoropk) joten ei ihme että vaatteet sekoittuu ja häviää! Harmitti kyllä, kovastikin. :| :|
 
en yhtään ihmettele että 25 lasta ja tavarat sekaantuu. meillä poika oli vuoden ryhmiksessä (12lasta) ja paljon ehti kadota. jopa saappaat oli monta päivää kadoksissa. ja tietty viikonlopun yli. oli isä hakenut (ilm. ei usein tehnyt tätä ) ja pukenut lapsensa ja minä kun menin niin ei meidän saappaita missään. no, onneksi oltiin autolla liikenteessä eikä kävellen. nimittäin ne jotka sinne oli jäänyt oli 2 kokoa liian pienet. jos olisi sopivat olleet olisin niitä sitten lainannut kotimatkan.

meillä oli usein sisävaatteita kadoksissa. ja kurahousujen katoaminen loppui kun osti kunnon haalarin ettei niitä tarvittu.

minä huomasin viimeistään kotona lasta riisuessani jos olikin vääriä vaatteita puettu. usein oli pitkät kalsarit ihan eri mitä kotoa lähtiessä.

sitä kummastelen että minä kyllä pesin ja palautin 2 päivän sisällä vieraat vaatteet mutta meidän vaatteita sai kyllä odottaa viikkotolkulla.

ärsyttävää mutta ei se auta kuin kestää, kyllä siellä lasten kanssa on kova härdelli niin sekaantuuhan siinä. niin ja kaikki on ollut aina nimikoituna. ne vaatteet jotka meille eksyi olivat "nimettömiä".
 
Itse oon ollut monessa PKssa töissä ja ikävä kyllä usein vaatteita hukkuu. Mutta nimikointi auttaa.
Monesti kun vaatteita on hukkunut ja jotkut äidit on "mukavia" ja heti ekaks haukkuu päiväkodin henkilökunnan niin vaatteet löytyykin usein näillä perheillä juuri kotoa =) onneksi näitä äitejä on vain vähän =)
usein kuitenkin käy niin että lapset tulee kiireellä sisälle eikä aina muista laittaa tavaroita paikoilleen. Siivooja sitten monesti nostaa lähimpään lokeroon kun ei tunne lapsia ja vaatteita.
Mutta myös toisten kotiin vahingossa vaatteita menee, juuri kun kaikki ei ole omilla paikoilla ja kaikissa päiväkodeissa ei ole kunnolla edes laitettu esim kengille omaa paikkaa, vaan kaikki kengät on iloisessa sekamelskassa =)

nimikointi ja kaikkien vanhempien tarkka seuranta mitä vatteita kotiin tulee on hyvä keino ehkästä. Päiväkodissa taas yhdenhoitajan on hyvä katsoo että jokainen lapsi laittaa omat tavarat paikoilleen.

Mielestäni päiväkodilla ei ole korvausvelvollisuutta koska yleensä se ei juuri päiväkodin vika ole.

voi myös miettiä ettei osta sellaisia vaatteita mitä on usealla. Mikä ei kyllä aina todellakaan ole helppoa =)

Yhdessä päiväkodissa meillä oli laatikko mihin laitettiin löytövaatteita.

mutta tosiaan liian isossa ryhmässä sattuu ja tapahtuu
 

Yhteistyössä