Vaatetusapuja kaipaisin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Eli mites "tarkkaa" se on, kun pukeudutaan rippijuhliin? Siis millaiset vaatteet pitäis olla perheen muilla lapsilla, kun esikoinen pääsee ripille kesällä?
Tiedän kyllä, että suositeltavaa olisi ainakin ehjät ja puhtaat vaatteet ;), mutta siis noin muuten... pitääkö poikien olla kauluspaitaa ja sellaista, vai passaako kesällä olla t-paidassa? :ashamed:
Tytöille mekot? Juhlamekot, vai välttääkö joku ns. liivimekko jostain kesäisestä kankaasta esim.

Ja entäs se päivänsankari itse? Siis se ripillepääsevä, kun kyseessä on poika? Puku? Tumma, vaalea?

Voi apua, kun mie en oo ollut koskaan muissa kuin omissa ja siskojeni rippijuhlissa, enkä mie niistä mitään muista :ashamed:

Meillä esikko pääsee ripille kuukauden päästä.
Hän ja 12v veljensä pukevat päälleen puvut (tummat), vajaa 4v veli pistää jalkaansa suorat housut (tummat), paidan, krakan ja liivin. Tyttönen 2v juhlamekon.
Iskälle puku ja äitille lainateltta tms.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 07:55 Aurinkokunta kirjoitti:
Eli mites "tarkkaa" se on, kun pukeudutaan rippijuhliin? Siis millaiset vaatteet pitäis olla perheen muilla lapsilla, kun esikoinen pääsee ripille kesällä?
Tiedän kyllä, että suositeltavaa olisi ainakin ehjät ja puhtaat vaatteet ;), mutta siis noin muuten... pitääkö poikien olla kauluspaitaa ja sellaista, vai passaako kesällä olla t-paidassa? :ashamed:
Tytöille mekot? Juhlamekot, vai välttääkö joku ns. liivimekko jostain kesäisestä kankaasta esim.

Ja entäs se päivänsankari itse? Siis se ripillepääsevä, kun kyseessä on poika? Puku? Tumma, vaalea?

Voi apua, kun mie en oo ollut koskaan muissa kuin omissa ja siskojeni rippijuhlissa, enkä mie niistä mitään muista :ashamed:
Mä varmaan laittaisin jotkut rennot lyhythihaiset kauluspaidat pojille, sellaiset noilla meidän mukeloilla on ollut kesäjuhlissa. Tytöille voisin laittaa ihan hyvin jonkun kesämekon, liian juhlavista en edes välitä.

Juhlakalusta en osaa sanoa mitään.

Viime vuonna oltiin miehen siskon pojan rippijuhlissa. Juhlakalulla oli päällään vaalea lyhythihainen kauluspaita ja suorat housut sekä siistit sandaalit, sisaruksilla tavallisen juhlavat siistit vaatteet.. Vaikea selittää.. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 07:55 Aurinkokunta kirjoitti:

Meillä myös kesällä esikon rippijuhlat.Tytöille ihan nätit kesämekot,ei liian juhlavat,pjille suorat housut ja kauluspaidat.Sankari laittaa siis itse valkoisen paidan ja mustan hameen.Mies laittaa puvun ja itselleni pitää hommata joku kolttu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:03 tuisku77 kirjoitti:
Viime vuonna oltiin miehen siskon pojan rippijuhlissa. Juhlakalulla oli päällään vaalea lyhythihainen kauluspaita ja suorat housut sekä siistit sandaalit, sisaruksilla tavallisen juhlavat siistit vaatteet.. Vaikea selittää.. :whistle:

Niin ja äidille juhlamekko ja isälle puku.

Meillä meni omien lasten rippijuhlat näin:
1) Juhlakalu oli tyttö, jolla polvipituinen juhlava mekko ja sandaalit.
Pikkuveljellä, ikää noin 12 v, oli suorat housut ja kauluspaita ja juhlakengät, ei sandaalit ! (suorien housujen kanssa EI käytetä sandaaleja!). Poika puki tämän asun kun pakotin, ei vapaaehtoisesti. Peruste: tämä on tärkeä juhla siskollesi, kunnioitat hänen juhlaansa pukeutumalla asianmukaisesti eli kuten minä määrään (hän olisi halunnut t-paidan ja lököfarkut ja lenkkarit).
Exällä puku, minulla nilkkapituinen juhlava mekko.

2)Juhlakalu kuopus eli tämä em. poika. Valkoinen lyhyth. kauluspaita, kravaatti, suorat housut ja umpikärikiset miesten juhlakengät.
Isolla siskolla juhlava kesämekko ja meillä aikuisilla niinikään miehellä puku ja minulla jotain juhlavaa..

Tuttava, nuori nainen, tuli juhliin pukeutuneena kesäisiin pellava/puuvillahousuihin joissa taskuja ja naruja sekä hihattomaan kesäpuseroon - niin arkinen kokonaisuus, että olin hämmästynyt; eikö tämä juhla ole hänelle kesäistä terassijäätelöä kummempi?

Jos on puku, suosittelen. Ja suosittelen, että tumma puku. Jos tuntuu, ettei sille ole käyttöä, kauluspaita (ei t-paita) ja suorat housut sekä miesten nahkaiset nauhalliset juhlakengät (EI sandaalti) ovat ihan hyvä, kravaatilla tai ilman.
Aikuinen mies = isä, sen sijaan voi hyvinkin pukeutua pukuun, äiti myös juhlavampaan asukokonaisuuteen. Ei ole pelkoa ylipukeutumisesta.

Pikkutyttöjen vaatetus riippuu lasten iästäkin. Kesäinen liivimekko on hyvä, juhlavuuttaa siihen saa alle laitettavalla puserolla (ei t-paita), juhlakengillä ja kun laittaa hiukset nätisti.
Aito juhlamekkokin on hyvä, ei ole "liikaa".

En usko siis että ylipukeutumisen pelkoa on; yleensä ihmiset pukeutuvat hyvinkin juhlavasti rippjuhliin, mutta kesä antaa anteeksi myös vähän arkisemman ja kesäisemmän pukeutumisen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:20 meillä oli näin kirjoitti:
Meillä meni omien lasten rippijuhlat näin:
1) Juhlakalu oli tyttö, jolla polvipituinen juhlava mekko ja sandaalit.
Pikkuveljellä, ikää noin 12 v, oli suorat housut ja kauluspaita ja juhlakengät, ei sandaalit ! (suorien housujen kanssa EI käytetä sandaaleja!). Poika puki tämän asun kun pakotin, ei vapaaehtoisesti. Peruste: tämä on tärkeä juhla siskollesi, kunnioitat hänen juhlaansa pukeutumalla asianmukaisesti eli kuten minä määrään (hän olisi halunnut t-paidan ja lököfarkut ja lenkkarit).
Exällä puku, minulla nilkkapituinen juhlava mekko.

2)Juhlakalu kuopus eli tämä em. poika. Valkoinen lyhyth. kauluspaita, kravaatti, suorat housut ja umpikärikiset miesten juhlakengät.
Isolla siskolla juhlava kesämekko ja meillä aikuisilla niinikään miehellä puku ja minulla jotain juhlavaa..

Tuttava, nuori nainen, tuli juhliin pukeutuneena kesäisiin pellava/puuvillahousuihin joissa taskuja ja naruja sekä hihattomaan kesäpuseroon - niin arkinen kokonaisuus, että olin hämmästynyt; eikö tämä juhla ole hänelle kesäistä terassijäätelöä kummempi?

Jos on puku, suosittelen. Ja suosittelen, että tumma puku. Jos tuntuu, ettei sille ole käyttöä, kauluspaita (ei t-paita) ja suorat housut sekä miesten nahkaiset nauhalliset juhlakengät (EI sandaalti) ovat ihan hyvä, kravaatilla tai ilman.
Aikuinen mies = isä, sen sijaan voi hyvinkin pukeutua pukuun, äiti myös juhlavampaan asukokonaisuuteen. Ei ole pelkoa ylipukeutumisesta.

Pikkutyttöjen vaatetus riippuu lasten iästäkin. Kesäinen liivimekko on hyvä, juhlavuuttaa siihen saa alle laitettavalla puserolla (ei t-paita), juhlakengillä ja kun laittaa hiukset nätisti.
Aito juhlamekkokin on hyvä, ei ole "liikaa".

En usko siis että ylipukeutumisen pelkoa on; yleensä ihmiset pukeutuvat hyvinkin juhlavasti rippjuhliin, mutta kesä antaa anteeksi myös vähän arkisemman ja kesäisemmän pukeutumisen.

Meillä tytöillä on ikää 7v, 4v, 2v ja nuorin on 5kk rippijuhlien aikaan, tyttö 13v ei ole silloin valitettavasti kotimaassa, joten missaa juhlat.
Pojat ovat rippijuhlien aikaan 10v, liki 9v, 5v ja sit tää itse juhlakalu vielä vajaat 15v.

tytär pääsi viime kesänä ripille ja hänen 12v. veljensä laittoi puvun, vajaa 3v. sisko juhlamekko ja 1v. veli kauluspaita ja siistit housut.

toki muiden juhlavaatteet on saatu, joten ei menny niihin rahaa, jos ois neljälle joutunu ostaa, oisin tehny konkurssin :laugh:

mun mielestä kaikissa juhlissa pitää olla siistit vaatteet, ei farmareita, ne eivät kuulu mihinkään "hienoimpiin" juhliin!!!

mulla pääsi poika ripille ja oli onnittelutilaisuudessa tavallisissa vaatteissa,joita yleensä pitää.Hän sanoi,miksi mun pitäis näytellä jotain muuta kuin mitä oikeasti oon-minusta hyvin sanottu

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:31 VIERAS kirjoitti:
mulla pääsi poika ripille ja oli onnittelutilaisuudessa tavallisissa vaatteissa,joita yleensä pitää.Hän sanoi,miksi mun pitäis näytellä jotain muuta kuin mitä oikeasti oon-minusta hyvin sanottu

toi on kyllä tosi asia. miksi pitää pukeutua joksikin muuksi kuin on, samaa mieltä, mut mul on periaate et juhliin mennään paremmissa vaatteissa. itsekkään en viihdy juhlatamineissa ja meikissä, vaan odotan kotiin pääsyä, et saa heittää vermarit ja kotipaidan päälle...

Voi itku, onko pakko elää pukukoodien maailmassa? Mä en varmaan ikinä tule suoriutumaan tällasista tilaisuuksista, kun mua ei kiinnosta vähänkään vertaa minkälaiset kuteet kelläkin on päällä. Mutta siistiä, ehjää ja puhdasta, sen allekirjoitan miekin.
Ai niin, eihän meille ees tuu rippijuhlia kun ei kuuluta kirkkoon...huh! :saint: