Vaatelahjoituksista; pieni pyyntö( kaikella ystävyydellä )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Jos lahjoitetaan postikuluja vastaan vaatetta, niin olisiko mahdollista, että mainitsisitte lahjoituksessa mikäli vaatteissa on tahroja tai jos ovat kunnoltaan huonompia.

Olisi kiva tietää tämä, niin ei tulisi turhaan otettua vastaan postikulujen hinnalla sellaista, mikä ei omasta mielestäni enää ole pitokelpoista, vaan joutaa roskakoriin.

Omaa tyhmyyttä tietty, kun ei aina huomaa kysyä :ashamed:

Mutta harmittaa jos tavallaan menee postikulut hukkaan.

En kuitenkaan halua vaikuttaa kiittämättömältä, mutta muutaman kerran käynyt niin, että aika huonokuntoista, kulahtanutta vaatetta saanut ja hieman harmittanut.En kuitenkaan tarkoita sitä, että uusia pitäisi olla, mutta siistejä, ehjiä ja puhtaita.

-kiitos

-Amaryllis- =) :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja :
yleensähän se nyt vaan on niin että ne vaatteet mitkä raaskitaan laittaa lahjoitettaviksi, niin ovat aika kulahtaneita...

höpön löpön. mä ainakin anna sellaista joita voisin itsekkin käyttää. jossain bodyssä tietty on pesunukkaa koska niitä täytyy pestä, halloo.

Minä kerran lahjoitin ja mainitsin tosi rehellisesti, minkä kuntoisia vaatteet ovat, olivat ehjiä ja puhtaita, mutta eivät ihan viimeisintä muotia.. kuvatkin laitoin.. Laitoin mukaan myös lisäksi vähän parempia vatteita kun piti saada kaappeihin tilaa.. Mitään kiitosta ei koskaan tullut, olisi ollut edes kiva kuulla, että paketti meni perille.. (tiedän toki, että meni koska katsoin lähetysseurannasta perille menon..) Oli myös maininta, että tahdon antaa ne sellaisille, joilla OIKEASTI tarvetta.. Seuraavalla kerralla laitan jpnnekin intokiinaan, jossa ne oikeasti ilahduttavat jotakuta..

yleensähän se nyt vaan on niin että ne vaatteet mitkä raaskitaan laittaa lahjoitettaviksi, niin ovat aika kulahtaneita...

No, tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Itse en ainakaan ilkeäisi antaa kenellekkään kulahtanutta vaatetta.

Alkuperäinen kirjoittaja lahjoittaja:
Minä kerran lahjoitin ja mainitsin tosi rehellisesti, minkä kuntoisia vaatteet ovat, olivat ehjiä ja puhtaita, mutta eivät ihan viimeisintä muotia.. kuvatkin laitoin.. Laitoin mukaan myös lisäksi vähän parempia vatteita kun piti saada kaappeihin tilaa.. Mitään kiitosta ei koskaan tullut, olisi ollut edes kiva kuulla, että paketti meni perille.. (tiedän toki, että meni koska katsoin lähetysseurannasta perille menon..) Oli myös maininta, että tahdon antaa ne sellaisille, joilla OIKEASTI tarvetta.. Seuraavalla kerralla laitan jpnnekin intokiinaan, jossa ne oikeasti ilahduttavat jotakuta..

Mä olen aina kiittänyt saamistani vaatelahjoituksita, myös niistä, mistä suurin osa joutanut roskikseen.Hyvin tapoihin kuuluu kuitenkin kiittää.

Höpsis. Löytyy paljon semmoisia ihmisiä, jotka eivät jaksa rueta myymään ja lahjoittavat pois todella hyväkuntoista vaatetta ja tavaraa.
Ite kans lahjoitan esim semmoista lasten vaatetta pois, mitä voisin vielä omillanikin pitää. Hieman kulahtaneet lähtee johonkin konttiin ja rikkinäiset roskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

höpön löpön. mä ainakin anna sellaista joita voisin itsekkin käyttää. jossain bodyssä tietty on pesunukkaa koska niitä täytyy pestä, halloo.

Pesunukka on ihan ok...sitä nyt ei millään voi estää, kun monesti saattaa jo ekan kerran jälkeen sitä pesussa tulla.

hei kaunis joulun kukkanen!
johtunee siitä että.. kirpparilla myymässä olleena näin kuinka erilaiset maut ja kuntoluokitukset ihmisillä on. toinen rakastaa vaikka venhtänyttä colitsi paitaa pluton kuvalla, kun toinen maksaa maltaita koon 52cm bamse mekosta joka mahtuu vauvalle kerran päälle.. minun mielestä tyttöjen t-paidat 10senttiä kpl olivat jo parhaat päivänsä nehneet, yksi täti tuli ja osti kaikki kun olivat niin siistejä (lähes kaikki kahdella olleita, ja pidettyjä leikeissä, voikukkarennkulaakin, ei pelkässä elvistely-esittelyssä.. )

mutta jos siis olisin niin tarpeessa että ottaisin lahjoituksen vastaan. tuskin tulisin napisemaan, toki juuri silloin ne postikulut tuntuvat suurilta. siksipä kirpputorille?

Toivottavasti ette nyt saa musta ihan väärää käsitystä, että olisin kiittämätön, mutta kyllä itku on ollut likellä, kun on saanut joskus niin huonokuntoista, että ei olisi niitä postareita kannattanut maksaa

Mä lahjoitan vaatetteita pois jotka ovat ehjiä ja siistejä mutta en silti käyttäisi omalla lapsellani. Koska ne eivät muuten vaan miellytä silmää.

Olen tähän asti antanut kavereiden ottaa omille lapsilleen mitä haluavat ja loput lahjoittanut meneväksi Venäjälle mutta tosiaan tällainenkin vaihtoehto olisi siis olemassa että postareita vastaan saisi kasan vaatteita. Pistämpä korvan taakse. Tuossa on taas iso laatikollinen pikkulapsen vaatteita odottamassa pääsyä eteenpäin...

Alkuperäinen kirjoittaja Amaryllis:
Toivottavasti ette nyt saa musta ihan väärää käsitystä, että olisin kiittämätön, mutta kyllä itku on ollut likellä, kun on saanut joskus niin huonokuntoista, että ei olisi niitä postareita kannattanut maksaa

No ei minusta saa väärää käsitystä, postikulut on niin suuria nykyisin että kyllä harmittaa jos maksaa paketin hinnan vaatteista jotka onkin huonoja.

Tuosta kiitoksesta sen verran, että itse jos otan lahjoituksen tms vastaan, niin yleensä kiitän kovasti jo siinä vaiheessa, kun kaupasta sovitaan, en sitten kehtaa enää ikään kuin toiseen kertaan "ottaa asiaa esille ja kiitellä". Joskus kyllä kiitän toiseenkin kertaan, oli sitten kyse lahjoitus- tai ostotavarasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä:
Tuosta kiitoksesta sen verran, että itse jos otan lahjoituksen tms vastaan, niin yleensä kiitän kovasti jo siinä vaiheessa, kun kaupasta sovitaan, en sitten kehtaa enää ikään kuin toiseen kertaan "ottaa asiaa esille ja kiitellä". Joskus kyllä kiitän toiseenkin kertaan, oli sitten kyse lahjoitus- tai ostotavarasta.

No eipä tullut kiitosta silloinkaan.. vaatteet kyllä kelpasivat, kun kuvia laitoin..

Alkuperäinen kirjoittaja Amaryllis:

No kyllä ymmärrän, en pidä sua ahneena tai muuta.. Varmasti harmittaa, jos todellakin tulee kulahtanutta ja likaista. Itselläni kuitenkin vastaanottajat tiesivät, mitä oli tulossa, halusin lahjoittaa sellaiselle, jolla tarvetta, mutta ei välttämätää rahaa maksaa.. Huutiksessa olen sen jälkeen myynyt pienilläkin summilla samanveroisia vaatteita ja niihin on oltu aina tyytyväisiä..

mikä on toisen mielestä roskiin menevää, on toisen mielestä vielä ihan pidettävää. mä ostin kaks talvee sitten parilla eurolla toppahaalarin (+postarit ja oli viel reimateccia) jonka kuntoluokitus oli huono "kakkoshaalariksi". haalari on mun mielestä vieläkin moitteeton vaikka värit ovat kulahtaneet. pitää lapsen lämpimänä.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
mikä on toisen mielestä roskiin menevää, on toisen mielestä vielä ihan pidettävää. mä ostin kaks talvee sitten parilla eurolla toppahaalarin (+postarit ja oli viel reimateccia) jonka kuntoluokitus oli huono "kakkoshaalariksi". haalari on mun mielestä vieläkin moitteeton vaikka värit ovat kulahtaneet. pitää lapsen lämpimänä.

Niin, voihan se olla näkemyserojakin, mutta jos vaatteissa on selviä pinttyneitä tahroja ja paidat ovat venahtaneita suuntaan jos toiseenkin= muodottomiksi, niin tuskinpa ne kenenkään mielestä ovat enää pitokelpoisia.

Siksipä ehdotankin, että kun näistä lahjoista tulee niin porua, milloin tavara on huonoa tai kiitosta ei kuulu niinj jokainen menee kauppaan ja ostaa mieleisensä vaatteen. Ei tarvitse kiitellä ja kuntokin on uusi.

Itse lahjoitan lasten vaatteet tavarat sellaisiin maihin, joissa niille on tarvetta. Ei ole sosiaaliturvaa. Ne kulahtaneet pistän sitten roskikseen. Ja ostan tilalle mieleistä vaatetta, uutena kaupsta. Kaikki ovat olleet näin tyytyväisiä.

Mie laitan risat ja tahraiset vaatteet roskiin. Lahoitettavat vaatteet meni ne sitte UFF:ään tai jolleki yksityiselle pitää olla ehjiä ja puhtaita. Törkeet ajattelee ettei köyhä tarvi niin kovin kivan näköistä tai eihän ne köyhät niin muotivaatteita tarvi (oon jonku tällaisenki kommentin täältä lukenu). Ällötys tuollaiset.

ja ilmeisesti lahjoittaja luuli minun olevan "sillan alta". kun saavuin paikalle, tuli lahjoittajalle kiire, vein vielä pienen "herkkukorin" kiitokseksi ja mitä sitten sain?
2 pussia roskaa, ei, ei edes uff ota maalitahraisia, rikkinäisiä vaatteita, pussissa oli 3 ehjää ja käyttökelpoista vaatetta..

Ystävät kalliit, minultakin viestiä siis, kierrättäminen on todella viisasta ja auttaminen kultaista, rikkinäiset ja likaiset vaatteet kyllä ovat lumppua ja niille on oma kierrätyspiste.

Minulla myös huonoja kokemuksia vaatteiden saamisesta.Ikinä en pyydä kuin tosi tarpeeseen ja siksipä ne postikulutkin tekevät tiukkaa. Ja kun sitten saakin laatikollisen pilalle pestyjä villavaatteita ja risoja kenkiä ei ollut itku kaukana.
Eli älkää lahjoittajat loukkaantuko kuntokyselyistä, kyllä ne tulevat silti tarpeeseen vaikka kuntoa kysyn.

Yhteistyössä