väärin kuullut nimet tai asiat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
Ons teille jäänyt päälle sellaset nimet tai asiat jotka te ootte joskus lukenu tai kuullu väärin ja aina vaan sen muistaa samalla tavalla vaikka oikean tietääki jo varsin hyvin?Mulla aina vaan tuottaa vaikeuksia Martina Aitolehti,alun perin joskus luin sen Aitolehto ja aina vaan muistan sen niin ja sitte Lauri Tähkä ja elonkerjuu,mulle se oli pitkään elonkorjuu,vieläkin kun ssse jostai tulee mielee,niin joudun oikee miettimään sen oikean vaihtoehdon..

Aikoinaan diskossa kuulin rentunruusun että rentoruusu, mutta kai se on sekin. Ja ihana molo, en muista kenen kappale ja mikä se oikea sana on tuon molon tilalle, tais olla ihana valo.

Lapsella epäselvä puhe ja usein tulee väärin ymmärrettyä. Parin päivän sisällä olen monta kertaa ollut ymmälläni, kun lapsi puhuu "myrkystä", tarkoittaen kuitenkin pihalla pauhaavaa myrskyä.

Minä sanon edelleen Myyrymäki, vaikka varsin hyvin tiedän jo että se on Myyrmäki.

Lapsi sanoo tammenTERVO, vaikka olen yrittänyt valaista, että kyseessä on tammenTERHO.

Siskoni luuli aikuisikään asti, että Kroisos(Pennonen) on Krosios. Lisäksi hän sanoi kivääriä kyvääriksi... ja sanoo varmaan edelleen.

Miehein sanoi kolmekymppiseksi yrä ja yrkkä, tarkoittaen jyrä ja jyrkkä. Tosin hän ei ole syntyperäinen suomalainen, että annettakoon se anteeksi :D

• Tykkää
Reactions: Minskii
Mä oon puhunu koko ikäni Kruunuhaasta. Vasta, kun luin asuntoilmoituksia, huomasin, että sehän onkin Kruununhaka.
Minun tyttönimeni oli sellainen, että harvat sanoivat sen oikein. Nimen toinen kirjain ( xoxxinen ) sanottiin aina eeksi, aaksi tai uuksi, vaikka se oli o.

• Tykkää
Reactions: Minskii
[QUOTE="minä vain";25318176]Ons teille jäänyt päälle sellaset nimet tai asiat jotka te ootte joskus lukenu tai kuullu väärin ja aina vaan sen muistaa samalla tavalla vaikka oikean tietääki jo varsin hyvin?Mulla aina vaan tuottaa vaikeuksia Martina Aitolehti,alun perin joskus luin sen Aitolehto ja aina vaan muistan sen niin ja sitte Lauri Tähkä ja elonkerjuu,mulle se oli pitkään elonkorjuu,vieläkin kun ssse jostai tulee mielee,niin joudun oikee miettimään sen oikean vaihtoehdon..[/QUOTE]

Minulle selvisi vasta nyt Martinan sukunimen olevan Aitolehti :D Aitolehdoksi olen minäkin luullut monta vuotta...

Lapsena puhuin sädekaihtimista ja mikroautouunista kun tarkoitin sälekaihtimia ja mikroaaltouunia.

Olin monta vuotta lukenut Harry Potter -kirjoissa yhden tuvan nimen että Luihunen, kunnes jokin kaunis päivä huomasin että se onkin Luihuinen.

Lauloin pitkään Happoradion pelastaja-biisissä, että pirun pienessä jollassa, vaikka se on, että virun pienessä jollassa... inhottiki kun olivat laittaneet siihen kirosanoja.

[QUOTE="Äippä";25319418]Pyhäkoulussa rukoiltiin : " ...jos sialtain en nousisi, taivaaseen ota tykösi. "
Mua vähän ihmetytti, miks siinä rukouksessa ollaan sian päällä.[/QUOTE]

Sama oli minulla! En myöskään tiennyt mitä "tykösi" tarkoittaa, joten
sain siitä väännettyä "tyttösi".

Sovin puhelimessa kerran erään poliisin kanssa, että menen asemalle ja kysyn häntä suoraan siitä luukulta. Noh, se mies katteli hetken hiljaa kun kysyin sukunimellä Pervoa! selvishän lopuksi sekin että nimi oli Tervo...

• Tykkää
Reactions: SaNi-81
[QUOTE="Äippä";25319418]Pyhäkoulussa rukoiltiin : " ...jos sialtain en nousisi, taivaaseen ota tykösi. "
Mua vähän ihmetytti, miks siinä rukouksessa ollaan sian päällä.[/QUOTE]

Minä taas ihmettelin aina mikä se sellainen sialtainen on...

En tiiä, täälä on sellanen firma kuin hiomopalvelu oy. Sen firman mainoskyltin fontti on sellanen että kun eka kerran sen näin niin luulin että siinä lukee homopalvelu oy.