Vaaralliset kuukautiskivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heta"

Vieras
Suurimmaksi osaksi olen selvinnyt kuukautiskivuista helpolla, mutta muistan parikymppisenä kokeneeni muutaman pelottavan tapauksen. Kivut olivat todella voimakkaat ja jos en ehtinyt ottaa särkylääkettä tarpeeksi nopeasti, minulle tuli järkyttävän sairas olo ja luulin kuolevani. Tämä oli pelottavaa kerran, kun ajoin autoa. Yritin päästä kotiin, jotta voisin ottaa lääkkeen. Olin kai niin sekaisin, etten tajunnut soittaa itselleni ambulanssia. Noin 20 kilometrin aikana minulta lähti taju pariksi sekunniksi useita kertoja. Oli ihme, että pääsin ehjänä kotiin.

En voinut aikaisemmin käsittää, että kuukautisista voisi tulla näin kovat ja suorastaan vaaralliset kivut. Onko teillä muilla ollut samankaltaisia kokemuksia?

Ennen tytärtäni kärsin hirveistä menkkakivuista. Konttasin, itkin, oksentelin, ripuloin, tuskan hiki valu pitkin naamaa, silmissä pimeni ja lähti jalat alta, pyörtyilin (kerran pyörryin kaupassa, kassajonossa) ja alavatsa oli todella kipee. Monta kertaa sai mua olla kuskaamassa lääkäriin joko isä tai mummi. Tyttären syntymän jälkeen nuo helpotti, korkeintaan munasarjoihin ja alaselkään sattuu aika kovin menkkojen aikaan, mutta buranaa otan heti, kun vuoto alkaa, elikkä en päästä niitä kipuja etes alkamaan, koska muuten joutuu sit irvistellen, kärvistelemään, että särkylääke vaikuttais.

Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri vaan;29943824:
Jos on noin kovat kivut, niin miten noihin muka joku Burana auttaa? Eiks se oo melkein kuin yhtä tyhjän kanssa?
Itseasiassa Burana auttaa todella hyvin. Aiheen vierestä mainitsen, että olen kokeillut melkein kymmentä merkkiä migreenilääkkeitä (kolmiolääkkeitä), mutta vain Burana on auttanut.

Mua inhotti kouluaikoina, kun monet tytöt jäi "menkkakipujen" takii pois liikunnasta. Siellä ne sitte istu penkillä ja katto muiden menoa. Jos mä olisin siihen aikaan kärsinyt noin voimakkaista kivuista, että ois pitäny jäädä pois, niin en olis pystyny siellä penkillä istumaan. Olisin takuulla kierinyt maassa kylmän hikisenä.

Yhteistyössä