Väärä hälytys - milloin OIKEASTI syntyi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rv 37+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rv 37+

Vieras
Me oltiin miehen kanssa viime yönä jo melkein lähdössä synnärille, kun kipeät (ei mitenkään älyttömän, mutta kipeät!) supistukset kesti melkein 3 tuntia, ja tuli alle 5 minuutin välein. Pissalla käydessä tuntui kanssa voimakasta painetta alaspäin ja suoli tyhjeni tehokkaasti... *yrg*

Sitten kun istuin kiikkutuolissa lämpötyyny selän alla, supparit alkoi hiipua ja lopulta loppuivat kokonaan!!

Viikkoja nyt 37+ ja toinen raskaus. Eka syntyi rv 41+4 eikä ennen synnytyksen käynnistymistä ollut mitään merkkejä että tulisi...

Miten teillä muilla, onko tällaisen "väärän hälytyksen" jälkeen mennyt pitkään kun lapsi oikeasti syntyy? Vai joudunkohan taas kärvistelemään sinne viikolle 42 ennen kuin alkaa kuulua?

Eihän tällä nyt vielä mikään äly kiire olis, mutta jos tulis edes laskettuun aikaan mennessä... *haaveilee*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kukaan ei voi sitä tietää ;)

No niinniinniin ei ;) mut ois kiva tietää miten muilla on käynyt... voisin edes haaveilla ja kuvitella että tämä ei menis yli...(neuvolassa muistaa aina muistuttaa, että "vasta rv 42+ on yliaikainen"... *huoh*

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

No niinniinniin ei ;) mut ois kiva tietää miten muilla on käynyt... voisin edes haaveilla ja kuvitella että tämä ei menis yli...(neuvolassa muistaa aina muistuttaa, että "vasta rv 42+ on yliaikainen"... *huoh*

älä stressaa sillon ei tuu ainakaan

niinhän tosi paikka voi olla jo tänään tai sit sillon viikolla 42! Mulla on menny kaksi kolmesta niin, et ennakoivii napakoit supistuksia on ollu pari viimeistä viikkoa... Ja viimeisestä sano synnärillä, että tässä voi mennä vielä 2 viikkoa ja oli sitä mieltä, että ei ole synnytys käynnissä klo 01 yöllä ja sitten vauva oli sylissä 04.55

älä stressaa sillon ei tuu ainakaan

Tiedän, ja olenkin tähän asti ollut tosi rennosti, viimeksi eilen sanoin miehelle, että meneepä leppoisasti aika, ei ole vielä edes kiire synnyttämään... mut eikö se alkanut kovasti asia pyörimään taas päässä, kun melkein jo päästiin. Pitää käydä ostaa namipussi varmaan, tulee parempi mieli :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kaukaa hyvän näkönen:
Mulla oli kuopuksesta kauheeta selkäkipua ja supistuksia vk34, olin 2päivää sairaalassa.kohdunsuu aukeni 4cm. Syntyi lopulta vk 38+4

Oho, pitkään on kestänyt sisällä noilla senteillä!

Minä en tiedä avasiko eilinen paikkoja, kun ei tosiaan käyty sairaalassa. Ainakin vauva on laskeutunut selvästi, kiinnittymisestä en tiedä. Laskeutuminen tosin tapahtui jo vajaa viikko sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaukaa hyvän näkönen:
Mulla oli kuopuksesta kauheeta selkäkipua ja supistuksia vk34, olin 2päivää sairaalassa.kohdunsuu aukeni 4cm. Syntyi lopulta vk 38+4

Oho, pitkään on kestänyt sisällä noilla senteillä!

Minä en tiedä avasiko eilinen paikkoja, kun ei tosiaan käyty sairaalassa. Ainakin vauva on laskeutunut selvästi, kiinnittymisestä en tiedä. Laskeutuminen tosin tapahtui jo vajaa viikko sitten.

mulla supistellut kipeesti jo kuukauden päivät. Öisinkin niihin herää. Vatsa ollut joko ripulilla tai löysällä kolmisen viikkoa + siihen lisäksi oksennusta. Supistaa päivittäin mut viel kasassa ollaan. 38+3 menossa. Paikat oli kuukasi sitten pehmenneet ja kanavaa jonkun verran jäljellä. Kyllähän tää ottaa päähän mut miks suotta stressata kun ei se mitään hyödytä.

Mulla oli kohdunsuu rv 37 asti auki 5-6 cm, syntyi rv 39+0 käynnistettynä. Esikoisesta oli kohdunsuu rv 31 asti 4 cm auki, vuodelevossa tosin olin rv 37 asti, ja syntyi 38+1
*Muoks* Esikoisesta oli yksi väärä hälyytys vuodelevon aikana, kakkosesta pari

nii ja meillä ei tosiaan ollut kiinnittynyt edes sit tosi tilanteessa. Jouduin vauvan ponnistmaan ensin "alas" ennen kuin pääsi oikeesti ponnistaa. Kohdun suu oli siis jo kokonaan auki ja vedet menny. Oli muuten erikoinen tilanne. Ei tullut edes ponnistamisen tarvetta tässä kolmannessa synnytyksessä. Molemmilla edellisillä kerroilla tunne tuli vahvana ja ei siinä voinu pidätellä! :D

...sitä vielä ihmettelen, että viime yön jälkeen masu on selkeesti pienempi kuin ennen! Miten se nyt on mahdollista. Vedet ei minusta menneet, pari kertaa pissalla käydessä ihmettelin että miten pissiä tulee niin paljon, mutta pystyin "kontrolloimaan" sen tuloa, joten en usko että oli lapsivettä.

Esikoiselta vesi oli kans vaan kadonnut jonnekkin, synnärillä huomattiin et kalvot on puhki, enkä missään vaiheessa huomannut vesien menoa.

Yhteistyössä