Vääntäkää rautalangasta: valmistuminen, 1 kk työttömyys + kotihoidon tuki miehen tilille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhymä

Vieras
Olen koettanut selailla ja selailla, mutta asia on silti hämärä.

- Valmistuin perjantaina maisteriksi
- Tänään ilmoittauduin netissä työttömäksi työnhakijaksi
- olen kotona 1-v. lapsen kanssa, mutta kht maksetaan miehen tilille miehen nimellä.

Työssäoloehto täyttyy. Olen jo saanut 1.3. alkaen töitä, eli haen vain tältä kuulta korvauksia.

Mitä työttömyysajan korvausta saan ja vähennetäänkö miehen kht siitä?

Miksi se kotihoidontuki vähennetään työttömyyskorvauksesta? Tosi epäreilua. Kun vaikka oisist töissä niin saat sen kotihoidontuen, sehn maksetaan siitä hyvästä että olette saaneet järjestettyä itse lapsesi hoidon eikä hän ole kunnallisessa hoidossa :(

Alkuperäinen kirjoittaja typerää jos noin on;25617068:
Miksi se kotihoidontuki vähennetään työttömyyskorvauksesta? Tosi epäreilua. Kun vaikka oisist töissä niin saat sen kotihoidontuen, sehn maksetaan siitä hyvästä että olette saaneet järjestettyä itse lapsesi hoidon eikä hän ole kunnallisessa hoidossa :(

Se vaan vähennetään, ilmeisesti ajatuksena se että se joka on työttömänä voi samalla hoitaa kotihoidontuella olevaa lasta (koska ei ole muutakaan tekemistä).

[QUOTE="vieras";25617139]Se vaan vähennetään, ilmeisesti ajatuksena se että se joka on työttömänä voi samalla hoitaa kotihoidontuella olevaa lasta (koska ei ole muutakaan tekemistä).[/QUOTE]

No toi on ihan älytöntä. Jos työssä käyvätkin saavat sen palkan lisäksi kun hoitavat lastaan. Kyllä köyhiä sorretaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja typerää;25617188:
No toi on ihan älytöntä. Jos työssä käyvätkin saavat sen palkan lisäksi kun hoitavat lastaan. Kyllä köyhiä sorretaan :(

No monet jäisivät kotiin jos saisi esim. ansiosidonnaisen sekä kotihoidontuen. Ja vielä esim. puoliso saisi täyden palkan

Alkuperäinen kirjoittaja typerää jos noin on;25617068:

Vähennetään, koska tiettyjä etuuksia ei makseta samanaikaiseti samaan talouteen. Jos kummatkin vanhemmat käyvät töissä, eivät he saa muuta etuutta, joten silloin saa sen kh-tuen (jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa)

Mistä ihmeestä luin että jos etuudet menevät eri henkiöille, vaikkakin samassa taloudessa, niin niitä ei vähennetä toisistaan? Eli periaatteessa jos työttömyysraha menee ap:lle ja kht ap:n miehelle niin niitä ei vähennettäisi?

Yhteistyössä