Vaadinko nyt oikeasti liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaffeeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaffeeta

Vieras
Te jotka ootte äitiyslomalla ja miehenne töissä ni voitteko vastata tähän.. Sehän nyt joo on tiedossa että se vauveli öisin herää ja äiti sen sitten hoitaa arkisin ku isi lähtee aikasin aamulla töihin. Mut mites teillä viikonloppusin? Onko teille ihan ok että se mies ei sillonkaan nouse vauvan takia yöllä? (tietenkään eivät imettään voi) mutta siis muussa tilanteessa. Mulla palo nyt niin kiinni. Ollaan sovittu että kerran viikossa "saan nukkua putkeen" vähän pidempään.. Mutta joka kerta ku ois se hänen vuoro niin hän vaan ilmottaa että emmä oikeesti jaksa.. Joten niih.. Oon kyllä jo niin tottunu tähän lyhyeen unirytmiin. Mutta ois se joskus kiva jos se mies viitsis!! Sori avautuminen.. :D täytyy hakee kaffeeta ennen ku pikkunen herää ku nyt se viel on kuumaa :)

Meillä on miehen kanssa sellainen tapa että viikonloppuisin hän ottaa vauvamme aamusta kun vauva herää, eli noin 7-8 aikaan ja lähtee pois makuuhuonesta vauvan kanssa. Näin ollen saan itse nukkua vkl aamut pitkään.
Yöllä minä hoidan, vauva on tissillä ja pumppaustouhut tai korvikkeen annot ei ole meidän juttu.
Mies herää viikolla aina seitsämän aikaan myös joten ei tee hänelle tiukkaa vkl herätä samaan aikaan myös.
Mielestäni miehen on aika turha herätä yöllä ottamaan vauva jos pelkällä tissillä mennään.

Meillä meni ihan samanlaiseks, mutta mä olen sellanen että sanon asiasta kun ärsyttää. Ja ilmotin miehelle että se nyt vaan on niin että hänkin nousee, ja nouskin..

Kyllä meollä mies on tarjoutunut nukkumaan vauvan kanssa vähintään sen yhden yön viikossa ja on nukkunutkin aina kun olen itse kokenut tarvitsevani hyvät yöunet. Silloin kun oli tosi levotonta jaettiin välillä arkenakin niin, että mä nukuin vauvan kanssa lastenhuoneessa alkuyön ja mies sitten loppuyön ennen töihin menoa. Mä kun saan nukahdettua milloin vain, mutta mies ei enää aamuyöstä saa unta jos herää.

mulla on kolme lasta ja jokaisen kohdalla oli just tuota ja jatkuu vieläkin kyllä se rupee ottaa vähän otsalohkoon kun pitää aina nousta kun toinen sanoo en mie jaksa. Itse jos sanoo että en minä jaksa niin ei auta kun nousta ylös. ja jos kerran viikossa joutuu mies heräämään niin kyllä on äkäinen kun ei saa nukkuu.

Joo siis tosiaan ollaan sovittu että pe hän saa nukkua pitkään koska lauantaina ei ole töitä ja minä taas saan lauantaina nukkua pitkään.. näin siis kumpikin saa yhdet pidemmät unet. Olen asiasta maininnun sata kertaa ja aina sanoo että voi nousta. Mutta kun hetki koittaa niin kuulen aina samat sanat, en mä hei oikeesti jaksa. Pitääkö mun vaan sanoa että no en mäkään ja antaa vauvan huutaa?? :/ mitä sitä pitäis tehä.. Meillä tosiaan mennään valitettavasti pelkällä korvikkeella :( joten mies voisi hyvin sen hoitaa!

Meillä mies ei herää viikonloppuna, ei yöllä eikä aamulla. Oon monta kertaa sanonu että mäkin haluun joskus nukkua, mutta ei vaikutusta. Onneksi lapsi kasvaa ja yöt alkaa helpottamaan, mutta ärsyttää herätä JOKA AAMU viimeistään klo 07:03

No ei nouse öisin, mutta minä olenkin onnekkaassa asemassa, että vauva ei herää. Hamuaa unissaan tissiä, mutta ei kunnolla herää valveille. Mutta silloin tällöin kyllä ottaa aamulla muiden lasten kanssa alas ja minä saan nukkua pari tuntia pidempään.

Silloinkun lapsi oli vauva(nyt 3v.) minä hoidin yksin aina yösyötöt koska olin kotona ja mies kävi töissä.
En olettanut että mies olisi vauvan kanssa valvonut koska itse ainakin haluan levätä vapaapäivinä jos olen töissä ollut monta päivää putkeen.
Eikä mielestäni ole ihan reilua odottaakaan työssäkäyvältä ihmiseltä että tämä valvoo vauvan kanssa,kun toinen on kotona...

Pari kertaa viikossa mies kuitenkin oli vauvan kanssa muutaman tunnin niin että minä sain nukkua päikkärit ja toki syötti,kylvetti ym. vauvaa muutenkin.
Vaippoja ei vaihtanut juuri koskaan,mutta se annettakoon anteeksi esikoisen kohdalla,toisen kohdalla saa kyllä jo mieskin tähän osallistua. :D
Nykyään kun lapsi on 3 v. mies hoitaa lasta yhtä paljon kuin minäkin.

Ei se ole oikein että isä joutuu viikonloppuisinkin nousemaan kumpanakin aamuna aikaisin. Me tehtiin niin että lauantaina minä nousin vauvan kanssa ja sunnuntaina mies.

Minä herään öisin, mies saa nukkua. Hän käy kuitenkin töissä ja siellä ei voi heittää pitkäkseen päivällä vaikka kuinka väsyttäisi. Kotona voi levätä silloin kun vauveli nukkuu.

Viikonloppuisin kumpikin saa vuorollaan nukkua pitkään, kun toinen nousee aamulla vauvelin kanssa ylös.

Meillä oli ihan sama tilanne kuin ap:llä. Viikolla minä hoidin yöt ja aamut. Viikonloppuna hoidin yötkin, mutta toivoin, että hän yhtenä aamuna heräisi lapsen kanssa. Ja jos hän sen joskus teki, niin voi sitä ruttunaamaisuutta ja kiukuttelua koko päivän. Hän vain totesi, ettei hänelle "sovi" väsyneenä olo. Hitsin pimpula sentään! Niin kuin minulle se olisi jotenkin helpompaa. Mutta helpompaa minulle oli hoitaa lapsen kaikki heräämiset, kuin katsella kiukuttelevaa ja äyskivää miestä.

Ei ole liikaa vaadittu,minä hoidan yöt koska imetän,mutta mies kyllä herää tarpeen tullen viikonloppuna aamulla jos mua väsyttää.Meidän pienin nukkuu viikonloppuna yleensä noin puoli kahdeksaan ja se riittää useimmiten mullekkin.Arkenakin isäntä hoitaa eskarilaisen eskarikuntoon jos menee sen verran myöhään että kerkeää,herättää mut sitten kun on lähtöä tekemässä.

Meillä kans sillon ku isäntä oli vielä isyyslomalla ni viitsi nousta ja voi sitä kiukun määrää jonka sain.. siis oli niin kamalaa kun oli yöllä joutunut heräämään ja koko päivän oli niin kärttynen.. Ny tosiaan mies sanoo että voi kyllä sitten aamulla nousta, mä sanoin että kyllä mäkin aamulla voin nousta että se tässä ois idea että sais ees kerran viikos vähän PIDEMMÄT unet.. siis niin vähä älynen toi mies ku hän vaan jankkaa et no hän kyl ennemmin sillon aamulla nousee et mä voin sillon sit nukkuu.. Ideahan oli se että en joutuis sillon yöllä heräämään ku kyllä mäkin sit aamulla voin herätä!! huoh... helpottavaa tämä purkautuminen. Ja helpottavaa kuulla kun muutkin on samaa mieltä ja samassa tilanteessa. Tosiaan olen todennut että tässä on nyt sit kaksi vaihtoehtoa. Toinen on se että herää vaan sillon yöllä ite ja se on vaan voi voi.. tai sitten kattoo sitä kiukkupussia koko sen päivän kun on joutunut heräämään yöllä kun se oma vauva on nälkäinen!

Yhteistyössä