Aika paukku, mutta en minä suhdettani voisi tuollaiseen kyllä lopettaa.
Siskoni kertoi miehelleen 5v yhteiselovuoden jälkeen, että oli pettänyt tätä 4v sitten, kun heillä oli olleet vaikeat ajat. Mies loukkaantui ja muutaman kysymyksen jälkeen vannotti, ettei asiaa enää ikinä otettaisi esille. Siskoni kertoi asian siksi, ettei hän voinut kuvitellakaan menevänsä miehen kanssa kihloihin tämän salaisuuden kanssa, koska hänestä hänen miehellään oli oikeus tietää totuus ja punnita vasta sen jälkeen, haluaako mies vakiintua siskoni kanssa. Tapahtuneesta vuosi, edelleen ovat yhdessä.
Itsellänikin on kokemus pettämisestä.
Olin tavannut kuukausi sitten kivan miehen, jonka kanssa olimme sopineet muutama päivä ennen tilannetta, josta kohta kerron, että seurustelemme.
Lähdin baariin ja vedin naaman täyteen viinaa. Ex tuli siellä vastaan ja se riitti. Tanssimme koko illan hitaita ja suutelimme kiihkeästi. Yön vietimme minun luonani, erittäin kiihkeissä merkeissä.
Aamulla alkoi morkkis, joka kesti lähes päivälleen vuoden. En millään meinannut päästä asian yli. Alkuun se vaivasi aivan tajuttomasti ja pikkuhiljaa sain asiaa siirrettyä takaa-alalle.
Tein helvetin väärin, sitä en voi kieltää. Mutta tuon illan jälkeen sovimme ex:än kanssa, ettemme enää ikinä tapaa kännissä. Ja siitä lupauksesta olemme pitäneet kiinni. Kyllä, vielä jopa tänäkin päivänä, kun olen kihloissa ja yritän mieheni kanssa vauvaa, tuo ex on sellainen mies, jota en halua kännissä tavata. En enää todennäköisesti häneen sekaantuisi, sillä rakastan miestäni. Mutta siinä miehessä vain on se jokin.
Exää en ole koskaan rakastanut, mutta hän on mies, joka jää ihon alle. Hänessä ei ole mitään muuta vikaa kuin se, ettei hän ole ihminen, joka haluaa sitoutua kenties milloinkaan. Ei, en häntä enää halua, minulla on jo upea elämä, mutta silti ex on mies, jossa on sitä jotakin. Homma menee myös toisinpäin. Ex tuntee järjettömän suurta vetovoimaa minuun, vielä tänäkin päivänä. En osaa asiaa selittää. Se vetovoima kuitenkaan ei vähennä rakkauttani miestäni kohtaan.
Tunteilleni en mitään voi. Teoiklleni taas voin...ja tämän jälkimmäisen pidän mielessäni loppuelämäni.