V***u kiehhuu taas ton pennun kanssa!

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Pitäis lähtee kauppaan, mutta neiti vaan juoksee ympäri taloa alasti. Kauhee huuto ja tappelu kun pitäis pukea. Kaikki on aina niin pirun vaikeeta tuolle lapselle! Hermot menee!!
 
ap
Oon vaan niin kyllästynyt tähän pukemis rumbaan! Muutenkaan huvita lähteä rattaita lykkimään tuonne kylmään ja lumen joukkoon. Ei huvita leikkiä ton kanssa mitään..
 
hmm
Minä en juokse perässä. Jos lapseni alkaa temppuilemaan ulos lähtiessä, annan hänen sit juosta pois. odotan huudellen eteisessä ja en missään nimessä lähe leikkiin mukaan ja juoksemaan perään ja ottamaan kiinni ja väkisin pukemaan. Joka kerta jonkun ajan päästä lapsi tulee luokseni ja vaatteet menee helposti päälle. Näin meillä.
 
vieras
Ota paita/housut ja juokse ympäri taloa huutaen et saa tätä paitaa... yleensä piltti tässä vaiheessa kiinnotuu *mikäli kyseessä minä-itte uhmaikäkausi, haluan en halua kausineen*
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Anna karjua, pue lapsi, ja lähtekää kauppaan.
Oikeesti, vaikka toi lapsi on vasta vähän vajaa 2-vuotta, niin jukoliste sillä on voimaa kun alkaa riehua. Tosi hankala pukea, kun toinen huutaa ja riehuu täyttä päätä. :/
 
hivenenhullu
mä ratkaisen yleensä tilanteen sillä että karjun takas, lasken kolmeen ja sitte napsahtaa jäähy.. kun on rauhoittunut niin puen ne vaatteet ipanalle päälle ja sitten mennään.. yleensä viimeistään kaupan parkkipaikalla on hiljaa.. käytän myös kiristystä,uhkailua ja lahjontaa jos ei muu auta
 
sääli lasta
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Pitäis lähtee kauppaan, mutta neiti vaan juoksee ympäri taloa alasti. Kauhee huuto ja tappelu kun pitäis pukea. Kaikki on aina niin pirun vaikeeta tuolle lapselle! Hermot menee!!

Ah, kuinka kaunista kielenkäyttöä äiti-ihmiseltä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sääli lasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Pitäis lähtee kauppaan, mutta neiti vaan juoksee ympäri taloa alasti. Kauhee huuto ja tappelu kun pitäis pukea. Kaikki on aina niin pirun vaikeeta tuolle lapselle! Hermot menee!!

Ah, kuinka kaunista kielenkäyttöä äiti-ihmiseltä.
Parempi purkaa tänne kuin karjua lapselle. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Anna karjua, pue lapsi, ja lähtekää kauppaan.
Oikeesti, vaikka toi lapsi on vasta vähän vajaa 2-vuotta, niin jukoliste sillä on voimaa kun alkaa riehua. Tosi hankala pukea, kun toinen huutaa ja riehuu täyttä päätä. :/
Tiedän: mulla on ollut kaksi sellaista :|
Molemmat kyllä hiljeni heti kun päästiin ulko-ovesta ulos. Mutta eteisessä ei ollut yhtään kivaa.
 
jaksuja!
ootko kokeillu tätä... osaakos nico-petteri ollenkaan pukea vaatteita - ei varmaan... näytäppä nallelle miten puetaan jne. liirumlaarumia, meillä joskus tepsii joskus ei :)
 
Tiedän tasan tarkkaan, miten kova tahto voi jo alle kaksivuotiaalla olla :D On hankalaa yrittää olla järkevä ja kypsä kun toisen mielialat heittelee sekunnissa äärilaitoihin. Itse mantraan itseäni sillä että "jos minä nyt annan periksi, niin mitäs sitten kun lapsi menee kouluun, tarhaan...". Sinä olet se joka teillä antaa määräykset, muista se! Taistelut voi toisinaan venyä todella pitkiksi, mutta taistele loppuun saakka, älä luovuta kesken. Ihan anteeksipyyntöihin saakka. Ehkä ensi kerralla sujuu jo paremmin!
 
f
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Anna karjua, pue lapsi, ja lähtekää kauppaan.
Oikeesti, vaikka toi lapsi on vasta vähän vajaa 2-vuotta, niin jukoliste sillä on voimaa kun alkaa riehua. Tosi hankala pukea, kun toinen huutaa ja riehuu täyttä päätä. :/
Onhan se hankalaa, mutta elämä ei muutenkaan suju kuin leikkien.
 
ggg
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mä ratkaisen yleensä tilanteen sillä että karjun takas, lasken kolmeen ja sitte napsahtaa jäähy.. kun on rauhoittunut niin puen ne vaatteet ipanalle päälle ja sitten mennään.. yleensä viimeistään kaupan parkkipaikalla on hiljaa.. käytän myös kiristystä,uhkailua ja lahjontaa jos ei muu auta
Sun karjuminen ei kovin hyvä keino ole.
Voi laskea kolmeen ilman sitäkin ja pistää jäähylle.

Lasten sietokyky huudon suhteen kasvaa... ts. turhaa ja tarpeetonta, täysin...
 
gggg
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ota paita/housut ja juokse ympäri taloa huutaen et saa tätä paitaa... yleensä piltti tässä vaiheessa kiinnotuu *mikäli kyseessä minä-itte uhmaikäkausi, haluan en halua kausineen*
Ei kiinnostu, vaan hämmentyy/pelästyy.
Hämmennys ja pelästyttäminen ei ole todellakaan toivottavaa.
 

Yhteistyössä