V*ttuilevat uskovaiset

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Mä hyväksyn uskovaiset ja heidän uskonsa, mutta sitä en ymmärrä miksi osa heistä ei voi käsittää sitä, että kaikki eivät usko. Pitäisi heidän hyväksyä muiden ajattelutapa. Mulle on aivan turha paasata kadotuksesta yms, koska mä en usko niihin eikä niillä ole mulle mitään merkitystä.
No ehkäpä sun lapselles paasaataan kun kuitenkin pistätä kirkon kerhoon
Ei siellä kerhossa mitään paasata :whistle: Kerrotaan Jumalasta ja leikitään. Kyllä aika monelle lapselle siellä kerhossa se leikki on pääasia... :whistle:

Etkä tainnut tajuta mitä tarkoitin tuolla paasaamisella.
Etpä tainut tajuta että se, että on uskovainen ei tarkota että paasaaminen olis se päälimmäinen asia - ei kannata yleistää kaikessa
Missä mä yleistin? Mä kirjoitin, että OSA uskovaisista. Opettele ymmärtämään lukemasi. Ja aivan oikeasti tuollaista kadotuksesta yms. muusta saa kuulla paasaamisa eikä kunnioiteta lainkaan toisen vakaumuksia. Mä ainakin kunnioitan uskovaisia, mutta omalla käytöksellään osa saa tympääntymään koko asiaan.

Ja mun lähipiirissä on uskovaisia ihmisiä eli se siitä.
Muaki tympäsee ateisteissa moniki tapaus, ja niin pakanoissa, tapakristyissä on todella monta ärsyttävää tyyppiä, huoh
Eli ärsyttäviä tyyppejä on niin jokaisessa uskontokunnassa kuin uskonnottomissakin :whistle:
No tähän tulokseen mä olen tullut
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskontojen ja elämänfilosofioiden äärimuodot kaikissa ryhmittymissä on kamalia, mutta että kaikki uskovaiset vittuilisivat on jo aika iso väite.
Niin ne äärimuodot on pahinta, he eivät tahdo hyväksyä muita tapoja. Mutta ei voi tosiaan yleistää.

Mun kummitäti on uskovainen, vuosien varrella olen saanut rukouskirjoja, uskonnollisia kortteja yms. Mutta koskaan täti ei ole mulle uskosta puhunut eikä varsinkaan paasannut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Siis sellaiset, jotka heittää jotain tyyliin "Rukoilen puolestasi/lastesi puolesta", mutta se tulee sellaiseen oikein v*ttuilevaan sävyyn, että käy oikein selväksi, että tämä rukoilija ei todellakaan halua mitään hyvää sille jonka puolesta sanoo rukoilevansa, vaan haluaa jotenkin vaan korostaa omaa erinomaisuuttaan ja lytätä sen toisen huonoksi ihmiseksi :kieh:

Älä välitä, vaan kerro vastavuoroisesti uhraavasi lammas baalille tms. rukoilijan puolesta. Harjoittele etukäteen että osaat esittää asiasi vakuuttavasti.

Ex. tyttöystävä opiskeluaikoina oli perehtynyt wigga-hommiin ja yleensä parin em. tyylisen sanavaihdon jälkeen ei rukoiluista paljoa puhuttu. Jehoviakaan ei juuri ovella tarvinnut ihmetellä.
 

Yhteistyössä