V*ttu meni maku koko maalaisromantiikkaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunenharmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iipunenharmaana

Vieras
Kun vihdoin oon saanut kotia mieleiseksi ja alkanut hoksaamaan yleensäkin miten sisustetaan, niin eikö mun yks tuttu ala matkimaan MEIDÄN TYYLIÄ! On hieman varakkaampi kuin me, niin hän on saanut "kaikki heti nyt" niille kotiin ja itse vasta säästelen rahoja tilaamista, ostoa ja entisöintiä varten. Niin eikö hitto tuo yks ole jo sisustanut koko kämppänsä ja sillä on samanlaiset verhotkin kuin meillä!!
Ja tuolla ihmisellä on muutenkin niin rasittava tyyli leuhkia, miten hän nyt on sisustanut ja saanut inspiraatioita! Ja tämä ihminen siis oikeastikkin LEUHKII, ettei tämä siis ole minun kateutta tai vastaavaa...

Mua niin ärsyttää, kun olen jo kauan rakastanut kaikkea vanhaa ym. ja puhunut tuolle tyypillekin noista jutuista, niin ei vielä kuukausi sitten ollut YHTÄÄN kiinnostunut tuosta tyylistä tai vanhoista tavaroista tai mistään sinne päinkään...

Tulee ihan semmonen olo että heitän hanskat tiskiin ja haluan vaihtaa tyyliä, ei vois enempää ärsyttää, kun toinen tahallaan alkaa sisustamaan asenteella "mullapa onkin jo kaikki mitä maailmassa olla voi, teilläpä ei ole mitään!" ja varasti idean meiltä!!! Aaarrghhh...!!! Tai ei kyllä suoranaisesti, mutta jos en olisi puhunut asiasta mitään, niin ei olisi sille tullut mieleenkään koko sisustus juttu... Ja tätä on tapahtunut ennenkin, muiden asioiden tiimoilta...

Joo, anteeks, ärsyttää... :(

Mä en tässä nyt vaan sitä ymmärrä, että jos se tuttu on niin helvetin ärsyttävä ja rasittava leuhkija, niin mitä sä ylipäänsä hengaat sen kanssa?

Ei mulla ainakaan ole tapana meille kotiin päästää ihmistä joka leuhkii ja jota en jaksa...eikä ole tapana sellaisille jutella noin niinkuin muutoinkaan. Edes sisustuksesta.

Jos se kaveri on niin äärettömän rasittava, niin kannattaiskohan siitä tehdä ex-kaveri.

Matkiminen sinänsä on kaksipiippuinen juttu. Jos hän matkii teitä, hän selvästikin pitää tyylistäsi, joka lienee ihan positiivinen juttu.
Leuhkiminen on sitten jo asia erikseen, mutta mun vinkkini tosiaan onkin nyt se, että etsi joku muu tuttu, jonka kanssa jatkossa vietät aikaasi.

• Tykkää
Reactions: Tara74
No älä välitä. Ei samanlaista varmasti tule. Itselle sitä kuitenkin sisustetaan ja teet sellaisen mikä omaa silmää miellyttää. Ja jos tuttu on erikoinen, niin älä ole enää tekemisissä.

Kun vihdoin oon saanut kotia mieleiseksi ja alkanut hoksaamaan yleensäkin miten sisustetaan, niin eikö mun yks tuttu ala matkimaan MEIDÄN TYYLIÄ! On hieman varakkaampi kuin me, niin hän on saanut "kaikki heti nyt" niille kotiin ja itse vasta säästelen rahoja tilaamista, ostoa ja entisöintiä varten. Niin eikö hitto tuo yks ole jo sisustanut koko kämppänsä ja sillä on samanlaiset verhotkin kuin meillä!!
Ja tuolla ihmisellä on muutenkin niin rasittava tyyli leuhkia, miten hän nyt on sisustanut ja saanut inspiraatioita! Ja tämä ihminen siis oikeastikkin LEUHKII, ettei tämä siis ole minun kateutta tai vastaavaa...

Mua niin ärsyttää, kun olen jo kauan rakastanut kaikkea vanhaa ym. ja puhunut tuolle tyypillekin noista jutuista, niin ei vielä kuukausi sitten ollut YHTÄÄN kiinnostunut tuosta tyylistä tai vanhoista tavaroista tai mistään sinne päinkään...

Tulee ihan semmonen olo että heitän hanskat tiskiin ja haluan vaihtaa tyyliä, ei vois enempää ärsyttää, kun toinen tahallaan alkaa sisustamaan asenteella "mullapa onkin jo kaikki mitä maailmassa olla voi, teilläpä ei ole mitään!" ja varasti idean meiltä!!! Aaarrghhh...!!! Tai ei kyllä suoranaisesti, mutta jos en olisi puhunut asiasta mitään, niin ei olisi sille tullut mieleenkään koko sisustus juttu... Ja tätä on tapahtunut ennenkin, muiden asioiden tiimoilta...

Joo, anteeks, ärsyttää... :(

tunnetaankohan me sama henkilö? mulla täsmälleen samanlainen kokemus ja kokemuksia muistakin jutuista kun vaan tästä sisustustyylistä. mä olen jopa menny niin pitkälle että olen ollu ostavinani semmosta kallista takkia ja kalliita saappaita ja saanu tän tuttavan sillä tavoin ostamaan itselleen sen takin ja saappaat ja samantien olen itse menny hakeen ihan erilaiset jotka oli vielä viimeiset kappaleet :D sillon mulla hymyilytti ja oli hetken hyvä olla kun sain näpäyttää :)

nykysin en enää välitä vaan naureskelen kun ei sillä ole makua, enää en toimi hälle edes makutuomarina.

Tyyli harvoin on ihan uniikki, kun puhutaan sisustuksesta. Maalaisromanttinen tyyli on yleinen, ja sinänsä varmasti itsekin olet kopioinut itsellesi "ideoita" jostain: lehdistä, kirjoista jne.

Mutta ymmärrän kyllä, että jos kaveri on ihan copycat, se ärsyttää.

Sun pitäs olla otettu kun hän haluaa matkia tyyliäsi :) Voit ajatella vaikka että ei sitä rahalla sitten saakaan kaikkea, kuten omaa sisustussilmää tai omaperäisiä ajatuksia, jollei niitä ole itsessään.

Ihmisiä on kaikenlaisia. ole iloinen ystävästäsi ja hän on iloinen sinusta. Samiksia voi olla ja tyylit ei ole kenenkään omia juttuja. Tietty ideoiden varastaminen on ilkeää mutta toinen tykkää samoista asioista kuin sinäkin ja ilmeisesti olette ystäviä juuri sen vuoksi, että teillä on yhteinen ajatus joissakin asioissa.

Mää nyt en ihan ymmärrä. Sori. Itse kopioit toisilta ja jos saat jonkun puheillasi ja sisustusjutuillasi myös kiinnostumaan ja pitämään samasta niin sitten kauheat haukkumiset.

Musta jotenkin sairaan lapselllista.

tuolla nyt on vaan yksi ja ainoa tarkoitus, miksi "matkii" minua. Koska haluaa ärsyttää ja saada minut ja muut kateellisiksi! Leuhkii fb:ssä sillä paljon sai taas palkkaa ja kuinka tekee ylitöitä. Tuon ihmisen päähän ei enää muuta mahdukaan, kuin raha ja maallinen mammona ja ihmisten ärsyttäminen, koska menetti kaikki sukulaiset ja melkein kaikki ystävätkin, erään riidan takia joskus vuosi sitten... Ja tuo ihminen on todellisuudessa itse kateellinen joka asiasta.
Hankin uudet sohvat -> hänen piti saada samanlaiset
meille tuli uudet kattolamput, hankki heillekin, olohuoneeseen jopa samanlaisen kuin meille.
ja PALJON muitakin esimerkkejä, nyt tämä sisustus tyyli viimeisimpänä...

Jos se auttaa teitä yhtään ajattelemaan tätä asiaa mun kannalta, miksi mua ärsyttää, niin voin kertoa että tuo tuttu on yli 40vee ja minä vähän päälle 20vuotias. Eikö tuon ikäisellä luulisi jo olevan omat ideansa? Ja mun puolesta saa tehdä mitä lystää, mutta mua ärsyttää tuo kun joka asialla pitää ylpeillä. Mä en sisusta tai tee juttuja siksi, että saisin niillä ylpeillä! Vaan omaksi silmän iloksi... Vaikka tuo nainen varmaan luulee, että mäkin alan tässä nyt kilpailemaan sen kanssa kummalla on hienompi rokokoo lipasto tai sisustustikkaat.... BTW meni muuten ihan maku koko tikkaisiin, arvaattekos miksi?

ja tiedän että monella muulla on tuota samaa tyyliä, mutta asun pienellä paikkakunnalla ja täällä tuo on "harvinaista". Eikä mun tutuilla kenelläkään ole tällaista, paitsi nyt sitten tuolla yhdellä...

Mitä sun kaveri sanoi kun kerroit sille että sinusta tuntuu siltä että hän kopioi kaikki sinun sisustusideasi, ja se harmittaa sinua ja latistaa sinun sisustusinnostusta?
Suuttuiko?

Maalaisromantiikka...eikö sitä oo joka toisella nykyään?

Mulle tärkeintä on se, että viihdyn itse omassa kodissani. Jos jollain tutulla on samanlainen sisustus niin ei se mun viihtyvyyttäni vähennä ollenkaan.

vaikka mäkin tykkään maailaisromantiikka tyylistä, niin pyrin silti tekemään jollain tavalla uniikin kodistani... Esim ostin sohvapöydän joka tuo mulle muistoja mieleen lapsuudesta ja mummosta, eikä varmaan monellakaan ole samanlaista sohvapöytää, kun vielä maalaan sen ja teen siitä oman näköiseni...
Eikä mua haittaa yhtään jos jollain mun tutulla on samaa tyyliä, paitsi JOS se yhdistetään siihen, että minä muka alan kilpailemaan tai olemaan kateellinen jonkun tyylistä SIKSI koska toisella on enemmän rahaa kuin mulla jne... Ymmärrätkö mitä tarkoitan?
Kyllä minunkin yks toinen tuttu tykkää samanlaisista tavaroista ja sisustusjutuista kuin minä, mutta hänelläkin oma makunsa. Mä haluan valkoista, turkoosia, mustaa, beigeä ja hän haluaa muita värejä ja tekee kodistaan kumminkin OMANNÄKÖISENSÄ, ettei nyt ole lähtenyt suoranaisesti kopioimaan niin kuin tämä toinen...

Tässä alkaa mennä maku kaikkiin iki-ihaniin sisustuskauppoihin. Ei ihan oikeasti, on pakko saada tähtityynyjä ja vaaleansinisiä pallokuvioisia sokerikippoja. Niin, ja jokaisessa lootassa täytyy ehdottomasti lukea sen sisältö! Bread, buttons, THINGS. Seinällä roikkuu peltitaulu, jossa pönöttää joku tosi syvällinen sanoma suklaan syömisestä. Eteiseen raahataan "ajan patinoimia" ruosteisia kastelukannuja ja maitotonkkia, mistä maalla oltaisiin kauhuissaan.

Krääh. :D

Ajaton ja tyylikäs sisustus ei vanhene, suosi funktionalismia.

Vähemmän on enemmän, yksinkertaisuus on kaunista.

Heivaa helevettiin ne saatanan maalaisromanttiset perkeleet.

Minimalismi on pop.

Yhteistyössä