V*ttu kun pelottaa :``(, hampaan poisto 3 tunnin päästä

  • Viestiketjun aloittaja Niina
  • Ensimmäinen viesti
auts, tsemppiä. Äkkiä se puudutuspiikki on kyllä tökätty. Mulla kerran ihan vedet tirskahti silmistä kun tuonne yläikeneen puuduttivat, mutta kyllä sen mielummin kestää kuin poraamisen ilman puudutusta!
 
vinkki
ota ennen poistoa tujusti buranaa, sillä tavalla jälkisärky ei tule niin kovana. ja syö hyvin, älä tee mitään raskasta tänään, eli älä kanna mitään, kyykistele yms.. ota ihan rauhassa!

multa poistettiin ylähammas kaksi viikkoa sitten ja eilen oli eka päivä kun meni YHDELLÄ 600mg buranalla.

hyytymä lähti jotenkin irti, tuli tosi kovat säryt ja kova tulehdus..

tsemppiä koitokseen!
 
Mulla oli tismalleen sama tilanne viime keskiviikkona :hug:

Ei se puuduttaminen lopulta ollut niin paha. Pidin silmät kiinni, etten varmasti NÄE sitä piikkiä ja sitten kun se on suussa, on myöhästä katua. Itse ainakin kangistun kauhusta, joten mua on helppo pistää.

Itse poistp kesti n. puoli minuuttia, tikkien laittoon meni just sen verran aikaa, että kertoi jälkihoito-ohjeet. Ekana päivänä söin 1 buranan, muuten en ole tarvinnut mitään. Loppupeleissä oli siis ihan helppo homma =)
 
Ap, kerro hammaslääkärille pelostasi ja pyydä ensi kerralla joku rauhoittava lääke etukäteen (tai ehkä sen ehtii vieläkin?). Mulle annettiin joskus kun hammaslääkäri valitti että pelkään niin että tärisen, ja se vaikeuttaa hänen työtään... tosin tärinän aiheuttajaksi paljastui sitten sopimaton puudutusaine :D

 
Se puudutuspiikki on kyllä inhottava mutta pistää onneksi vain hetken. Sitten jo helpottaa ja mikään ei tunnu enää miltään.:) Multa pari viikkoa sitten vedettiin hammas. Ja kesäkuussa on hampaan leikkaus edessä.. :/ sitä kyllä pelkään kamalasti ja siihen saan esilääkityksen. Pitää mennä tuntia ennen että saa sen lääkkeen. Vaikka oon ollut monessa leikkauksessa (jalkaleikkauksissa ja sektioissa) niin eniten pelkään tuota hampaan leikkaamista!
 

Yhteistyössä