V*ttu kun ärsytti (narinaa lapsiperheparkeista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ois itestäni uskonut että teen tän alotuksen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja prisma:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Musta on erittäin positiivista että henkilö, jonka auton käsittely on niin epävarmaa ettei tavalliseen ruutuun meno onnistu, pysäköi leveempään ruutuun. Ihan vaan muitten peltien turvaksi.

eli perheparkit onkin kädettömille kuskeille! jos ajan auton isoon ruutuun niin voin siis puolustukseksi sanoa että en mä osaa ajaa tohon tavalliseen ruutuun...

no minusta taas pienet lapset näkyvät tosi huonosti autoihin, siis alle metrin mittaiset. joten jos näitä on pari kappaletta mukana, vauva sylissä taapero kävelee, jalisäksi ostokset, on helpompi viedä ne ostokset kun auto lähempänä. ja moni ajaa parkkipaikalla liian lujaa, eli myös pienten lasten turvallisuus kun matka lyhyempi.
ja toki on helpompi laitella turvavöitä kun saa oven auki.

ihmiset ovat tosi itsekkäitä.

Alkuperäinen kirjoittaja prisma:
Musta on erittäin positiivista että henkilö, jonka auton käsittely on niin epävarmaa ettei tavalliseen ruutuun meno onnistu, pysäköi leveempään ruutuun. Ihan vaan muitten peltien turvaksi.

eli perheparkit onkin kädettömille kuskeille! jos ajan auton isoon ruutuun niin voin siis puolustukseksi sanoa että en mä osaa ajaa tohon tavalliseen ruutuun...

no minusta taas pienet lapset näkyvät tosi huonosti autoihin, siis alle metrin mittaiset. joten jos näitä on pari kappaletta mukana, vauva sylissä taapero kävelee, jalisäksi ostokset, on helpompi viedä ne ostokset kun auto lähempänä. ja moni ajaa parkkipaikalla liian lujaa, eli myös pienten lasten turvallisuus kun matka lyhyempi.
ja toki on helpompi laitella turvavöitä kun saa oven auki.

ihmiset ovat tosi itsekkäitä.

Musta noi perheparkkiruudut ovat yksinkertaisesti sitä varten:
1) että ovet pitää saada täysin auki, että aikuinen pääsee sulkemaan lasten turvavyöt.
2) että turvakaukalon mahtuu nostamaan autosta ulos ja sisään tarvittaessa.
3) ja että mahdollisten vaunujen ja rattaiden kanssa on helpompi asioida.

Monessa paikassa tavalliset ruudut ovat niin pieniä, että ainakin minulla on ollut vaikeuksia laittaa lasten turvavöitä kiinni. Ja isompienkin lasten kanssa nuo paikat on hyviä, kun auton välissä mahtuu oikeasti seisomaan, ennen kuin siitä sitten jatketaan matkaa ostoksille.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Tässäpä nyt juuri onkin kysymys auton käsittelytaidosta, aaaargh! Musta noi perheparkkiruudut on juuri sitä ihanaa asiakaspalvelua, jolla helpotetaan asiakkaiden elämään. EI kai kukaan olekaan väittänyt ETTEIKÖ niitä lapsia saisi pois autosta ihan tavallisessakin parkkiruudussa, mutta kun homma on huomattavasti HELPOMPAA, jos siinä vieressä on enemmän tilaa!

Niinpä. Kun se ei auta että kauppaan tullessaan katsoo autolleen sellaisen välin, jossa on eniten tilaa ja lapset saa helposti ulos. Takaisintullessa autot ympärillä ovat vaihtuneet, ja siinä saattaakin ihan kyljessä olla jokin uudenkarhea auto. Ja silti ne lapset on pakko siitä välistä autoon änkeä, koska ei heitä voi jättää uloskaan odottamaan ja siirtää autoa.

On se vaan joskus ollut mahdotontakin saada vauvan turvakaukalo autosta pois, kun ei ole mahtunut ovi sen vertaa auki, että kaukalo mahtuisi siitä. Ja itse pitäisi vielä mahtua siihen väliin tekemään sitä irroitus/kiinnityshommaa. Huh, hiki valmiiksi ;)

Meillä on leveä tila-auto, vie aika paljon tilaa tavallisessa parkkiruudussa. Onneksi siinä on liukuovet, joten saan kyllä kaksi leikki-ikäistä ja kaksi kaukaloa ulos sieltä. Mutta monesti taitaa sen viereisen auton omistajalla olla hankaluuksia päästä omaan autoonsa... Taitaa silloin toivoa niitä leveämpiä ruutuja tai että oltas ajettu perheruutuun (tai jonnekin ihan muualle). Mie pääsen myös helposti ulos takaovesta, jos ei mahdu etuovea avaamaan, vaikka kuinka tarkasti yritän ajaa keskelle ruutua.
Kaikkien ruutujen pitäs olla leveämpiä nykyaikana. Tosin se vaatisi huomattavan paljon isompia parkkipaikkojakin....

Alkuperäinen kirjoittaja ihmetellyt:
Oon aina miettinyt, että ihme kun noista perheparkkiruuduista ei ole noussut hirveää älämölöä. Kun ennen oli Tampereen Koskikeskuksessa naisparkit ja ne piti poistaa kun eivät olleet tasa-arvoisia miehiä kohtaan. Milloinkanhan lapsiperheparkit poistetaan kun eiät ole lapsettomia kohtaan tasa-arvoisia.. :D

öh, naisparkit?

Alkuperäinen kirjoittaja lk:
On se vaan joskus ollut mahdotontakin saada vauvan turvakaukalo autosta pois, kun ei ole mahtunut ovi sen vertaa auki, että kaukalo mahtuisi siitä. Ja itse pitäisi vielä mahtua siihen väliin tekemään sitä irroitus/kiinnityshommaa. Huh, hiki valmiiksi ;)

Joo mulla oli kerran viereinen auto ajanut niin lähelle, että en saanut kaukaloa autoon ollenkaan :( Sieltä sit yritin väärältä puolelta sitä tunkea.

Mä etenkin ymmärrän noi perheparkit ton kaukalon kanssa, kun se ovi on vaan pakko saada tosi auki.

Alkuperäinen kirjoittaja svieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lk:

Joo mulla oli kerran viereinen auto ajanut niin lähelle, että en saanut kaukaloa autoon ollenkaan :( Sieltä sit yritin väärältä puolelta sitä tunkea.

Mä etenkin ymmärrän noi perheparkit ton kaukalon kanssa, kun se ovi on vaan pakko saada tosi auki.

Mie kerran tukin melkein koko parkkipaikan liikenteen, kun halusin kaukalon autoon. Laitoin kaukalon etumatkustajan paikalle ja peruutin autoa sen verran, että sain takaoven auki ja kaukalon omalle paikalleen takaistuimelle (etuistuimella airbag). Sattui vain olemaan sellainen kohta, joka oli parkkipaikan ulosajoväylällä. No, eipä tullut kukaan valittamaan, vaikka muutama auto siihen joutui jäämään odottamaan... Jos olisi tullut olisi saanut sellaiset tulikivenkatkuiset kiroilut leveästi parkkeeraavista autoilijoista, että....

Alkuperäinen kirjoittaja maisa:
Oon aina miettinyt, että ihme kun noista perheparkkiruuduista ei ole noussut hirveää älämölöä. Kun ennen oli Tampereen Koskikeskuksessa naisparkit ja ne piti poistaa kun eivät olleet tasa-arvoisia miehiä kohtaan. Milloinkanhan lapsiperheparkit poistetaan kun eiät ole lapsettomia kohtaan tasa-arvoisia.. :D

öh, naisparkit?

Jeps. Oven lähellä oli tavallista leveämpiä parkkipaikkoja naisia varten. Saksassa niitä on joka kauppakeskuksessa.

Siis ne jotka sanoo että perheparkki on turha on täys pööpäitä.. siis ideahan on myös siinä että sisäänkäynti on lähempänä näitä paikkoja ja tilaa riittää pakata kakrut autoon!!! Meille ainakin erittäin tarpeellinen kolmen lapsen kanssa kulkiessa, joista yksi on vielä kaiken lisäksi kaukalossa. Riittää enemmän tilaa laittaa mohlo kaukalo takapenkille ja saa lapset turvallisemmin ja nopeasti kauppaan sisälle ilman pitemmän matkan kävelyn vaaroja eli ääliö autoilijat, jotka ei ymmärrä että parkkipaikalla ei ajeta niinku vataset!!!!!!!! Voi vittu että rupes ihan vituttaan!!!!!!! Argh!!!!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
ja sit tällasten 15-v lasten vanhemmat käyttää perheparkkia. Samoin muut väärin perustein parkkia käyttävät ärsyttää. Muutamaan otteeseen olen kysynyt,että tarviiko siihen jättää,kun ei ole lapsia. Hyvin ovat punaiseksi vetäneet..

Minä olen kans parilta kysynyt, että "anteeksi unohtuiko teillä lapsi autoon" kun, joku parkkeeraa viereen ilman lapsia ja lähtee käveleen kauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:

öh, naisparkit?

Jeps. Oven lähellä oli tavallista leveämpiä parkkipaikkoja naisia varten. Saksassa niitä on joka kauppakeskuksessa.

Aika huvittavaa, ihan niinku naiset muka olis huonompia pysäköimään :D

öh, naisparkit?

Nää on sama juttu kun busseissa on joskus se seniori kyltti etummaisille penkeille. Ei siitä mitään lakia ole mutta on tosi törkeetä istua niihin ja antaa jonkun kompura vanhuksen nilkuttaa taakse saakka.

öh, naisparkit?

Joo,kyllä monesti kun on jossain nähnyt auton joka parkkeerattu miten sattuu, ei edes parkkiruutuun aina, niin kyllä on useamman kerran ollut mies se joka sinne autoon on mennyt eikä nainen...että ketkähän ne ei osaa parkkeerata/välitä mihin autonsa jättävät

Mitenkäs silloin kun oma kullannuppu ei ole mukana ja parkkaat johonkin muualle kuin siihen ah niin ihanaan leveään perheparkkiin. Katsotko, että jos viereisessä autossa on lapsen istuin, niin yrität jättää enemmän tilaa siihen autojen väliin? Vai välitätkö ollenkaan, naapurin ongelma..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä perheparkit on täynnä audeja/bemareita/mersuja joista nousee yleensä yksin liikkeellä oleva pukumies.

Tai kun täällä ei S-Marketilla mitään perheparkkeja ole, niin ne Bemarit ja kaikenmaailman citymaasturit pysäköidään varsinaisen parkkirivin päähän (tehdään vielä yksi oma ruutu), mahdollisimman lähelle ovea. Ja ajoväylä kapenee ja muut autot eivät meinaa mahtua kääntymään rivin välistä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Äälöt..:
Siis ne jotka sanoo että perheparkki on turha on täys pööpäitä.. siis ideahan on myös siinä että sisäänkäynti on lähempänä näitä paikkoja ja tilaa riittää pakata kakrut autoon!!! Meille ainakin erittäin tarpeellinen kolmen lapsen kanssa kulkiessa, joista yksi on vielä kaiken lisäksi kaukalossa. Riittää enemmän tilaa laittaa mohlo kaukalo takapenkille ja saa lapset turvallisemmin ja nopeasti kauppaan sisälle ilman pitemmän matkan kävelyn vaaroja eli ääliö autoilijat, jotka ei ymmärrä että parkkipaikalla ei ajeta niinku vataset!!!!!!!! Voi vittu että rupes ihan vituttaan!!!!!!! Argh!!!!! :)

no ihminen on niin tyhmä että mitään ei tajua jos ei itse koe. suuret ikäluokat eivät ole turvakaukaloiden kanssa leikkineet aikoinaan. ja yhden lapsen vanhemmat eivät ymmärrä että ueamman vahtiminen on työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja muumibuumi:
Mitenkäs silloin kun oma kullannuppu ei ole mukana ja parkkaat johonkin muualle kuin siihen ah niin ihanaan leveään perheparkkiin. Katsotko, että jos viereisessä autossa on lapsen istuin, niin yrität jättää enemmän tilaa siihen autojen väliin? Vai välitätkö ollenkaan, naapurin ongelma..

Ainakin siinä vaiheessa jos mietin että meniköhän autoni nyt liian lähelle viereistä, ja huomaan että siellä on turvaistuin, niin varmasti siirrän vähän kauemmas (jos pääsee).

Alkuperäinen kirjoittaja grr:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
ja sit tällasten 15-v lasten vanhemmat käyttää perheparkkia. Samoin muut väärin perustein parkkia käyttävät ärsyttää. Muutamaan otteeseen olen kysynyt,että tarviiko siihen jättää,kun ei ole lapsia. Hyvin ovat punaiseksi vetäneet..

Minä olen kans parilta kysynyt, että "anteeksi unohtuiko teillä lapsi autoon" kun, joku parkkeeraa viereen ilman lapsia ja lähtee käveleen kauppaan.

Olitkohan se sinä johon mun mies törmäsi tässä taannoin? :) Eli jätti mut ja lapset kauppakeskuksen ovelle, ajo perheruutuun jotta tulleesa kaikkien ostosten kanssa saadaan kaukalot ym. hyvin sisään, ja joku mamma tuli heti kysymään jotain tuon tyylistä ihan ovelana :)

Ei se lopultakaan oo niin vaarallista.

mulla on onneksi sen verta reippaat lapset, että jaksavat kävellä vähän kauempaakin kauppaan, eli ei ole meidän pakko päästä siihen perheparkkiin, vaan etsin yleensä hiukan etäämmältä sellaisen paikan missä saa ovetkin auki.

Yhteistyössä