v**** tota lapsen isää!!!

  • Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Siis teillä on tilanne missä molemmat vanhemmat haluavat viettää aikaa lapsen kanssa ja kykenevät huolehtimaan lapsesta normaalisti?

Miksi sen isän tapaamista sitten pitää niin helvetisti rajoittaa, olisitko itse valmis tapaamaan lastasi vain joka toinen viikonloppu?

Ymmärrän, jos toisella vanhemmista on oikeasti ongelmia tai valimatka on pitkä jne, mutta muuten en voi käsittää miksi lapsi pitää eristää omasta vanhemmastaan? :eek:

Ja koskee kyllä muitakin kuin pelkkää ap:ta...
Sama juttu. Ikinä ei voi joustaa, mutta sitten kun lähivanhemmalla olisi itsellään jotain menoa ja etä ei pystykään ottamaan juuri silloin niin etävanhempi "ihan mulkku ja ei ikinä halua nähdä lapsiaan"

MUOK. Ja olet kyllä mulkku jos et anna lasta isänsä valmistujaisiin. Alkaa melkein kuulostaa meidän touhuilta, missä pitää joka juhla suunnitella niin, että on meidän viikonloppu...jos siis haluaa lapset juhliin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Olinko mä ainoa joka huomasi sen, että isä ei noudata tapaamissopimusta vaan jättää lapsen palauttamatta....?

Sellaiselle moni äiti ilolla antaisi lapsensa vai? Minä en.
Ap ei kertonut että miten ei noudata. Eikö ole juuri kyseiseen kellon aikaan palauttanut. JOs ap on yhtään minun mieheni lasten äidin kaltainen niin mies ei ole ap:lle palauttanut lapsia juuri tasan kello 17 ja silloinhan "isä ei koskaan palauta lapsia ajoissa" Mutta sitten jos palautetaan lapset n. 15 min ennen niin silloin "isä ei halua pitää lapsia yhtään enemmän kuin on pakko" Teit miten vaan niin kaikki on aina väärin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Olinko mä ainoa joka huomasi sen, että isä ei noudata tapaamissopimusta vaan jättää lapsen palauttamatta....?

Sellaiselle moni äiti ilolla antaisi lapsensa vai? Minä en.
Et ole ainoa, ja muut eivät tuntuneet huomaavan edes sitä että lapsen isä on tehtaillut perättömiä ls-ilmoituksia peräti 11 kpl ja on menossa oikeuteen perättömästä ilmiannosta.

Minä en antaisi lasta tuollaiselle sekuntiakaan enempää kuin on pakko.

Ja mistä sen tietää valmistuuko isä vai puhuuko taas paskaa..
Mistä sen tietää puhuuko äiti paskaa ja kuinka paljon värittää lapsen palautusaikoja?
 
mie
Tässähän on kyse siis vain ja ainoastaan siitä, että isä tehdä kiusaa äidille, ja kun se ei muuten onnistu, niin käyttää lasta siihen tarkoitukseen.

Tsemppiä ap, älä luovu suunnitelmistasi. :hug:
 
"Vieras"
Eikö ole kuitenkin hyvä, että isä haluaa nähdä lastaan ja olla lapsensa kanssa? Mieluummin niin, kuin ettei haluaisi olla tekemisissä ollenkaan/haluaisi päästä eroon mahdollisimman nopeasti lapsesta.

Oletteko tehneet paperille sopimuksen lapsen tapaamisista? Onko teillä yhteishuoltajuus vaiko yksinhuoltajuus? Asutteko samalla paikkakunnalla vai kauempana toisistanne? Oletteko aina tähän saakka noudattaneet tuota "Joka toinen viikonloppu mun luona, joka toinen sun luona"- systeemiä? Minkä ikäisestä lapsesta on kysymys?

Mun mielestä on tyhmää ryhtyä riitelemään moisesta asiasta. Eikö sitä kompromissia nyt voisi vain tehdä? Koittaisit ymmärtää sitä lapsen isääkin... Koska lapsen kanssa olo on sulle tärkeää, niin miksi se ei olisi sitä myös lapsen isälle? :)

Kyllä minusta tuntuu, että myöntyisin sijassasi lapsen isän toivomukseen... Lapsihan kuitenkin asuu sun luona, jos nyt oikein ymmärsin - ja näkee isäänsä siis harvemmin. Mä olisin todella kiitollinen, jos mun lapseni isä olisi noin kiinnostunut lapsestaan.
 
No tuota
Kuinka paljon isä poikkeaa sovituista palauttamisajoista? Minuutin, pari? Minuutteja? Tunnin? Tunteja? Päiviä?

Mun mielestä näissäkään asioissa ei tarvitsisi olla niin jyrkkä, ellei nyt sitten kyse ole tosiaan jostain päivien "viivästyksestä".
 
Tästä on nyt vaikea ottaa selvää, että haluaako mies aidosti vaan olla lapsensa kanssa, vai käyttääkö lasta vaan keinona käyttää valtaa ja tehdä kiusaa. Jos ap:n kertoma on totta, on tilanne todella kurja.. Mutta JOS kyse onkin vaan siitä, isä vaan yrittää kaikin keinoin saada olla enemmän lapsen kanssa, niin kyllä hänelle silloin pitäisi vähän enemmän antaa myöden.

Mitä ne jutut on mistä lapsi on siellä puhunut, minkä perusteella isä niitä ilmoituksia on tehnyt?
 
Vaikea sanoa puoleen tai toiseen tuntematta teidän tapausta sen paremmin, kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä. Onko esim. lapsen palautusongelmissa kyse tunneista vai päivistä? Jos kyse on vain tunneista ja silloin tällöin, niin höllentäisin pantaa otsalla.

Alkuperäisestä tekstistäsi löysin hieman myös omaa tapaustani, lapseni isä on uhannut monesti jättää palauttamatta lasta takaisin, jos en tee niin tai näin. Olenkin ollut yhteydessä oikeusaputoimiston lakimieheen tästä aiheesta, ja hänen mukaansa lähivanhemman ei ole mikään pakko luovuttaa lasta etävanhemmalle jos tämä uhkaa olla palauttamatta lasta takaisin. Vaikka olisi allekirjoitettu paperit tapaamisoikeudesta.

Miettisin kuitenkin sinuna rehellisesti, kuinka vakavasta asiasta on kyse, onko kyseessä puhdasta kiusantekoa isän puolelta, ja onko se kenties molemminpuolista.

Itse olen joutunut miettimään jopa yksinhuoltajuuden hakemista oikeudesta, kun typeryydessäni en vaatinut sitä heti alkuunsa. Nyt kuitenkin täytyy muistaa sekin että jos lähtisin tässä vaiheessa (9v erosta) hakemaan oikeudesta päätöstä, olisi se kohtuuttoman pitkä ja riitaisa prosessi lasta ajatellen. Lapsi kärsisi liikaa, joten olen sen jättänyt tekemättä, ja koettanut edes jotenkin saada luovittua asioita läpi lapsen isän kanssa.

Joku ivasi tuolla alkupuolella että ap:llä on kaksi uutta lasta uuden miehen kanssa, ja että hänen pitäisi hankkia vielä muutama kolmannenkin miehen kanssa. Aika ajattelematonta teksitä laitoit. Itse olen myös uudessa liitossa josta kaksi lasta, eikä se minusta tee yhtään sen huonompaa / holtittomampaa äitiä. Liitto voi mennä niin monesta syystä rikki, ei se tarkoita että äiti olisi kevytkenkäinen ja vastuuton ihminen siinä tapauksessa. Meillä liitto hajosi miehen uskottomuuteen. Ja takuulla sai kotona kaikki mitä tarvitsi ja halusi, rakkauden kera.

Tsemppiä ap:lle, sinulla on paljon mietittävää noissa asioissa. Muista olla rehellinen itsellesi ja toimi sen mukaan. Muutoin omatunto kolkuttaa ennemmin tai myöhemmin.
 

Yhteistyössä