V-pen 1500 ja alkoholi?

Frost in the ground

Aktiivinen jäsen
26.01.2010
3 513
1
36
eli mulla on angiinan takia v-pen 1500 kuuri päällä, ja ajattelin että olis kiva miehen kans ottaa parit oluset ja katella tv:tä... missään ei ole lukenut ettei saisi juoda alkoholia, mutta silti mietityttää että jos siitä kuitenkin tulee pian huono olo tms. Onko kellään kokemuksia tai muuta tietoa?

ok :) mä löysin netistä jotain vanhoja keskusteluja aiheesta, ja niissä puhuttiin että ei ole vaarallista...ainoastaan muutamassa antibiootissa on alkoholin kanssa antabus-vaikutus... Mutta pitihän sitä kuitenkin täältä vielä kysellä... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22441860:
No minkään lääkekuurin kanssa ei todellakaan suositella alkoholin käyttöä.

Penisilliini ja alkoholi eivät vaikuta toisiinsa mitenkään.
Ihan sama juotko maitoa vai kuoharia kun ko lääkekuuri menossa.

Ei ole olemassa kuin pari lääkekuuria, joiden kanssa alkoholi aiheuttaa antabu-oireita ja niistä lääkäri kyllä kertoo. Muulloin ei ole muuta vaaraa kuin se, että lääke jää ottamatta ja teho heikkenee.

Aloitin tunti sitten V-Pen kuurin. Juuri tälläkin hetkellä lueskelen tätä ketjua ginilasi kädessä ja silmänympärykset melkoisen punaisina. Raportoin tänne heti huomenna onko kyse antabusreaktiosta vai omasta ylireagoinnista kirvelevän silmän hieromisen aiheuttamaan punoitukseen. ;)

Näinpä....ei suositella, eli sen takia ettei ny sitten unohdu ottaa se lääke. Mut muuten sun sun sanomas on saarnaa ilman oikeaa todellisuutta, elä siinä...varmaan monta muuta uskomusta vielä edessä....ihanaa olla noviisi elämän tiellä...

Olen krooninen V-Penin käyttäjä (joka talvi) kun tuo angiina iskee. Voi hyvin juoda alkoholia, olen juonut ja olen sitä lääkäreiltä kysynyt. Aina sama vastaus: Voit juoda alkoholia, kunhan muistat kuitenkin ottaa tabletin ajallaan. Alkoholi voi myös voimistaa antibiootin vatsaa sekoittavaa vaikutusta.

Jos pakki (vatsa) kestää, niin siitä vaan. Mulla se on ollut tuurista kiinni muutenkin ton kuurin kanssa. Joskus vetää vatsan tosi kipeäksi, kun taas joskus ei mitään.