V***n Hobby Hall!! Olisiko aihetta kuluttaja-asiamieheen tai johonkin.

vieras
Mulla viimeksi tuli kirje Nordeasta, että olen maksanut Hobbariin liikaa ja palauttivat 30? :eek: On mullakin ollut ongelmia hobbarin kanssa, mutta yleensä on tullut maksettua lasku vähän myöhässä :ashamed: Yritä nyt ap saada yhteys sinne ja vaadit korvauksia, kun ovat oikeasti mokanneet.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
miten jaksatte vetää herneet nenään? kun saatte tällaisen aiheettoman laskun/muistutuksen niin soittakaa hyvät ihmiset laskuttajalle. virheitä sattuu niin ihmisille kuin myös koneissa7ohjelmistoissa voi olla vikoja.
Jos niitä aiheettomia laskuja tulee jokaisen tilauksen mukana, niin ei kai kellään ole aikaa/halua olla jatkuvasti soittelemassa sinne. Ja kyllä kai näin monen henkilön kertomuksesta käy ilmi, ettei ko.firmassa ihan kaikki pelitä tai ole ollut kunnossa aikoihin..Ei kait asiakkaan kuulu jatkuvasti soitella samasta virheestä firmaan???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
miten jaksatte vetää herneet nenään? kun saatte tällaisen aiheettoman laskun/muistutuksen niin soittakaa hyvät ihmiset laskuttajalle. virheitä sattuu niin ihmisille kuin myös koneissa7ohjelmistoissa voi olla vikoja.
Jos niitä aiheettomia laskuja tulee jokaisen tilauksen mukana, niin ei kai kellään ole aikaa/halua olla jatkuvasti soittelemassa sinne. Ja kyllä kai näin monen henkilön kertomuksesta käy ilmi, ettei ko.firmassa ihan kaikki pelitä tai ole ollut kunnossa aikoihin..Ei kait asiakkaan kuulu jatkuvasti soitella samasta virheestä firmaan???
se onkin jännä että joillekin tulee jatkuvasti ja joillekin ei mitään ongelmia ;)
 
Mulla ei ole nyt ollut Hobby Hallin kanssa ongelmia, mutta hyvä tietää että niillä edelleen näyttää olevan niitä. Silloin kun ne muutama vuosi sitten vaihtoi laskutusjärjestelmänsä(?) niin silloin kyllä laskua pukkas tulemaan milloin mistäkin eikä asiakaspalveluun päässyt. Ne ei ole edelleenkään vastanneet mun sähköposteihin :LOL:
 
äitylix
Siis jos teillä on ollut tuollaisia ongelmia (Esim. maksanut Hobby Hallin mokasta väärän koneen kotiinkuljetuksen, saanut aiheettomia laskuja useammin, tmstms..), ja sitten pitää soittaa AIHEETTOMASTI Hobby Halliin, ottakaa yhteyttä kuluttajasuojeluun!!!
Kuulostaa nimittäin nyt siltä (Entisenä H.H:n asiakkaana myös..) että heillä on Uusi stretegia.. Joku on tainnut keksiä, että jos lähettää "vahingossa" vääriä laskuja ja sitten niitä selvitettäessä joutuu soittamaan maksulliselle linjalle ja odottaa siellä, niin tahallista vahingontekoa ja petostahan tämä on.
Virallinen valitus vaan niin saa omat korkoineen pois! Myös puhelinmaksut, joita on turhaan joutunut soittamaan!
Mikään ei tässä yhteiskunnassa muutu, elleivät ihmiset sitä muuta.
 
...............
Mä tilasin kolmet haalarit, jotka palautin koska samat haalarit oli pari pv myöhemmin 15e halvemmalla. Palautin ja tilasin siis halvemmat haalarit, jotka maksoin ennen eräpäivää. Sit tulikin maksukehoitus palautettujen ja uusien haalarien hinnan välisestä erosta... No asia kyllä selvisi puhelinsoitolla, mutta kuitenkin aika mielenkiintoista. Muuten on kyl toiminu ok hommat hobbarin kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sofia83:
Mulla kävi just niin että tilasin mattosarjan.. nettisivun mukaan viikon toimitusaika. Heiltä ei saa mitään vahvistusta/seurantakoodia koska paketti lähtee. Kahden viikon odotuksen jälkeen kysyin asiakaspalvelusta missä matot viipyy... sain vastauksen että matot ovat jossain turvatarkastuksessa ja viivästyy vähän.. noh.. meni viikko niin tuli postissa kirje että valitettavasti tuote on päässyt loppumaan, olemme pahoillamme että olette joutuneet odottamaan turhaan!!!!!!
Mulle kävi just näin ja vedin kyllä niin pahasti herneen nenuun etten hetkeen asioinut hobbarilla mutta taas olen palannut takaisin :headwall:

 
Hölö
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Joo kyllä se niin on että jos maksaa monta erää ja pari jää maksamatta niin ne on maksettava seuraavina kuukausina. Siksi varmaan tullut lasku jollekkin?
Eikös tämän nyt jokaisen maalaisjärjenkin omaavan pitäsi itsekin tajuta että nopeammin on maksu maksettu ja kerran kuussa muuten vaaditaan rahaa;)
 
m
Mulla oli joskus joitain vuosia sitten Hobbarista joku tilaus, jonka olin maksanut mutta vasta huomautusmaksusta, koska se oli muuton yhteydessä se alkuperäinen lasku ajautunut jonnekin. Maksoin huomautuslaskun ja siinä olleet lisäkulut.


Jonkin aikaa kului, ja minulle tuli huomautuslasku perintätoimistosta, jonne tämä hobbarin lasku oli siirretty. Soiti ensin hobbariin, siellä sanottiin että ei voi mitään kun se on sinne perintään jo lähtenyt, soita perintätoimistoon. Soitin perintään, jossa ensin sanottiin että ei voi mitään kun se kerran on tänne tullut, niin sun on pakko maksaa kulut. Vasta kun todistin että tosiaankin olin sen laskun maksanut jo yli kuukausi ennen kuin se edes hobbarista lähetettiin perintään, ihan oikein tiedoinkin, suostuivat siihen että en joudu maksamaan perintäkuluja. Näitä kun ensin minulta vaativat, kun ei muka hobbarissa näy että olisin laskun maksanut :| :(

En ole sen jälkeen sieltä kyllä tilannutkaan.

 
nudisti
Joo kokemusta näistä, tilasin telkkarin sieltä. Sanoivat että menee noin 1½ viikkoa.. Noh, 2 viikkoa meni ei mitään kuulunut, soitin sinne. "joo tulossa on se on pistetty meiltä jo eteenpäin" Sitten menee viikko niin postilaatikosta putkahtaa kirje "Valitettavasti tilaamanne tuote on päässyt loppumaan ja useista yrityksitämme huolimatta emme ole saaneet sitä lisää, Pahoittelemme odotustanne" Noh, odotin viel puoliviikkoa aattelin et se kai tulee kohta ku se kirje oli lähetty postiin 2. päivä ja se tuli mulle 11 päivä, että kai ne sitä on saanu lisää. No soitin sinne nii "joo ei me sitä sulle lähetetä" vaikka kirjeessä ei MISSÄÄN VAIHEESSA lukenut että eivät edes aio lähettää sitä. Noh, menin sitten hobbarin nettisivulle, siellä oli sitetn 42" philipsi myynnissä, katsoin että hinta alk. 899. sitten putkahtaa 37" siihen ruutuun 1099e.? kattelin hetken ja sitten tajusin että 42" on 899? vaikka paljon paremmilla tiedoilla kun 37" soitin asiakaspalveluun ja kysyin että mikäs vika tuossa on? Vastaus tuli: "siellä on väärä hinta näköjään päässyt" OVH sillä oli yli 1200. Sanoin sitten että sillä hinnalla joudut sen mulle myymään koska se on siellä esillä. Sanoivat että pistävät sen tulemaan sillä hinnalla. Puhelun lopuksi se sanoi että "Et ole viellä kanta-asiakas joten joudut maksamaan sen käteisrahan. Sanoin suoraan että oon ollut yli 10v kanta-asiakas että enpäs muuten maksa mitään käsirahoja. "Aijaa no sitten asia on kunnossa" Yritti tuossakin kusettaa? :DD Noh, nyt nähdään tuleeko tälläviikolla viellä vai ensikään viikolla mun uutta telkkaria. Ja jumalauta jos hinta on eri kun 899 niin otan heti kuluttaja virastoon yhteyttä. Otin viellä kuvan hinnasta jne. Jos televisio tulee, olen tyytyväinen hobbyhalliin, jos ei niin otan kujuttajavirastoon varmasti yhteyttä. Touhu alkaa olemaan jo järkyttävää.
 
maalaisjärki?
Alkuperäinen kirjoittaja Hölö:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Joo kyllä se niin on että jos maksaa monta erää ja pari jää maksamatta niin ne on maksettava seuraavina kuukausina. Siksi varmaan tullut lasku jollekkin?
Eikös tämän nyt jokaisen maalaisjärjenkin omaavan pitäsi itsekin tajuta että nopeammin on maksu maksettu ja kerran kuussa muuten vaaditaan rahaa;)
Hobby Hallin käytäntöä sen kummemmin tuntematta ei ainakaan minun maalaisjärkeni asiaa näin ymmärrä.

Jos minulla on osamaksussa erät 1,2, 3 ja 4 ja niissä eräpäivät peräkkäisinä kuukausina, ja jos maksankin kolme ensimmäistä yhdellä kertaa, niin minä ainakin olisin ollut siinä luulossa, että se erä 4 pitää maksaa vasta sen alkuperäisenä eräpäivänä.

Eri asia, jos Hobby Hallin maksuehdoissa jotain muuta lukee, mutta maalaisjärkeen ei tuo käytäntö ainakaan perustu...

***

Ai joo, huomasin vasta nyt hymiön viestisi lopussa - oliko siis sarkasmia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärki?:
Jos minulla on osamaksussa erät 1,2, 3 ja 4 ja niissä eräpäivät peräkkäisinä kuukausina, ja jos maksankin kolme ensimmäistä yhdellä kertaa, niin minä ainakin olisin ollut siinä luulossa, että se erä 4 pitää maksaa vasta sen alkuperäisenä eräpäivänä.
Tyhmä sitten minäkin (tai maalaisjärjetön..) mutta näin minäkin asian ymmärrän. HobbyHallin kanssa ei ongelmia ole ollut, tilannut olen ehkä 5 kertaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärki?:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölö:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Joo kyllä se niin on että jos maksaa monta erää ja pari jää maksamatta niin ne on maksettava seuraavina kuukausina. Siksi varmaan tullut lasku jollekkin?
Eikös tämän nyt jokaisen maalaisjärjenkin omaavan pitäsi itsekin tajuta että nopeammin on maksu maksettu ja kerran kuussa muuten vaaditaan rahaa;)
Hobby Hallin käytäntöä sen kummemmin tuntematta ei ainakaan minun maalaisjärkeni asiaa näin ymmärrä.

Jos minulla on osamaksussa erät 1,2, 3 ja 4 ja niissä eräpäivät peräkkäisinä kuukausina, ja jos maksankin kolme ensimmäistä yhdellä kertaa, niin minä ainakin olisin ollut siinä luulossa, että se erä 4 pitää maksaa vasta sen alkuperäisenä eräpäivänä.

Eri asia, jos Hobby Hallin maksuehdoissa jotain muuta lukee, mutta maalaisjärkeen ei tuo käytäntö ainakaan perustu...

***

Ai joo, huomasin vasta nyt hymiön viestisi lopussa - oliko siis sarkasmia?
Niin, eikös ne viitenumerot ole just sitä varten laskuissa? Jos maksaa jokaisen erän omalla viitenumerollaan, niin eikös ne kuittaannu niille kuukausille maksetuksi , mikä niissä eräpäivänä on?
 

Yhteistyössä