V***n anoppi

• Viestiketjun aloittaja M
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ihana miniä:
Ei kai niillä pienillä vaatteilla mitään tee vaikka kuinka olis anoppi omilla rahoillaan ostanu. V*ttuaks sit kysyy jos kuitenkin tekee niin kuin tahtoo. Meillä sama tilanne meinaan.
Paitsi että ap:n anoppi ei oo vielä ostanut niitä vaatteita - on vasta menossa ostoksille, ja silti on jo vittu :D
Itse asiassa ei ole sanonut anoppiaan vituksi. Vaan itseään.

tai ostaa liian isoja
Mun sisko taas rakastaa ostaa 86 senttisten vaatteiden sijaan 110 kokosia. Siis kyllä mäki tykkään että on reiluja eikä mitään makkaran kuoria, mut rajansa kaikella! :)

haloo???
eipä tartte sitten ruikuttaa..
seuraavalla kerralla voit vi..tella kun ei osta mitään
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Jos kaikki on niin huonosti niin kannattaa ehkä sitten sanoa anopille suoraan että on parempi ettei mittään ostele.

Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Minä en anopiltani kaipaa yhtään mitään. Yleensä sitäpaitsi on jotain vastapalvelusta vailla, kun jotain hankkii.
No mikset sitten sano sille suoraan, ettei tarvitse mitään ostella? tuskin teidän välit tuosta sanomisesta enää pahemmaksi voi mennä...

M
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Minä en anopiltani kaipaa yhtään mitään. Yleensä sitäpaitsi on jotain vastapalvelusta vailla, kun jotain hankkii.
No mikset sitten sano sille suoraan, ettei tarvitse mitään ostella? tuskin teidän välit tuosta sanomisesta enää pahemmaksi voi mennä...

No, olen yrittänyt pitää välit viileän asiallisina. Siksi tänne purnaankin, ettei muualle tartte.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

No, olen yrittänyt pitää välit viileän asiallisina. Siksi tänne purnaankin, ettei muualle tartte.
Minä ymmärrän kyllä pointtisi, itsellä sama tilanne. Mulle vielä yleensä todetaan että "kyllähän sä sanoit, että se koko on 22, mutta en mä sitten sellaisia viitsinyt ostaa kun mun mielestä 21 oli parempi" tms. - annetaan siis ymmärtää, ettei mun sanomisia kannata kuunnella, vaikka olisi itse kysynyt.

Sinänsä tietysti ihan sama mihin rahansa pistää, mutta turhaa touhuahan se on ostella liian pientä kamaa.

cl
Kyllä mä ymmärrän ap:n harmituksen. Oma anoppini osteli lapselleni kenkiä jotka oli liian pieniä ja sitten loukkaantui kun ei koskaan nähnyt niitä popoja lapsen jalassa. Kun kerroin että olivat liian pienet niin anopin vastaus oli höpö höpö.

Parempihan se on täällä kirota harmitus pois jotta pystyy sitten anopille sanomaan asiasta ihan nätisti.

M
Alkuperäinen kirjoittaja cl:
Kyllä mä ymmärrän ap:n harmituksen. Oma anoppini osteli lapselleni kenkiä jotka oli liian pieniä ja sitten loukkaantui kun ei koskaan nähnyt niitä popoja lapsen jalassa. Kun kerroin että olivat liian pienet niin anopin vastaus oli höpö höpö.

Parempihan se on täällä kirota harmitus pois jotta pystyy sitten anopille sanomaan asiasta ihan nätisti.

Niin, yritän olla anopin kanssa asiallinen vaikka aina se ei ole ollut helppoa. Juurikin aiempien juttujen takia, se nainen saa pienilläkin teoilla mulla karvat nousemaan pystyyn.

...
Minunkin anoppini kuvittelee tietävänsä lapsiin liittyvät asiat minua paremmin. Aiemmin olen manaillut asiaa itsekseni ja purnannut siitä miehelleni, äidilleni ja ystävilleni. Mutta viime visiitillä sanoin vastaan suoraan ja se teki uskomattoman hyvää :)

AP valittele kohta anopillesi, että harmi, kun ostamasi kengät jäivät niin nopeasti pieneksi ja nyt pitää joo uusia katsella ;)

Tosi hienoa, että anoppisi ostaa lapselle vaatetta, mutta ymmärrän kyllä sen turhautumisen mikä tulee, kun äitiä ei kuunnella.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Mikä tässä on nyt se ongelma? Se, että anoppi ostaa pojalle vaatteita omista rahoista? Voi vitun anoppi joo
No se on ongelma, että ostaa jo valmiiksi pieniä. Ja se, ettei kuuntele mitä sanotaan. Eli kuvittelee tietävänsä itse paremmin.
Kyllä muakin ottais päähän jos ei yhtään kuunnella. Olishan voinu olla, että kengät on liiana pienet ja ei sitten vois ees käyttää!!

M
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Mikä tässä on nyt se ongelma? Se, että anoppi ostaa pojalle vaatteita omista rahoista? Voi vitun anoppi joo
No se on ongelma, että ostaa jo valmiiksi pieniä. Ja se, ettei kuuntele mitä sanotaan. Eli kuvittelee tietävänsä itse paremmin.
Kyllä muakin ottais päähän jos ei yhtään kuunnella. Olishan voinu olla, että kengät on liiana pienet ja ei sitten vois ees käyttää!!

No niinpä, se oli todennäköisesti pelkkää sattumaa, että kengät mahtuivat. Ja se on huvittavaa, että arvasin etukäteen että ostaa pienemmät kuin mitä sanoin....

Kokeilepa vittuuntumisen sijasta ratkaista asia.

Laita lapsi seisomaan pahvin päälle (vaikka muropakkaus tms.) ja piirrä lapsen jalka. Lisää pakollinen 0,5cm käyntivaraa ja kirjoita pahviin että kenkään 1cm kasvunvaraa.

Osta mittanauha, ja mittaa lapsen vyötäisiltä nilkkaan mitta sopivalla kasvunvaralla lisättynä, merkitse se vaikka leikkaamalla lovet ja kirjoittamalla mittanauhaan mitä mittaa tuo edustaa. Mittaa myös kaulasta paidanhelmaan-pituus ja merkkaa sekin selkeästi, muista kasvunvarat mukaan.

Anna mittanauha ja jalanmalli anopille ja pyydä että mittaa vaatteet ennen ostamista ettei käy niin että tuo valmiiksi liian pieniä, koska niille teillä ei yksinkertaisesti ole tarvetta eikä käyttöä. Sano tämä ilman vittuilua tai naljailua, koska niillä vain pahennat tilannetta.

Rähmäkäpälä : omalle anopilleni jos noin tekisin, niin se varmaan repis mun pään irti. Tosin ei enää halua minua nähdäkkään, niin ei tule sitä ongelmaa.. Mutta siis poinntia se, että ottaisi vittuiluna tuon mittojen antamisen ym, koska on sitä mieltä että hän kaksi lasta kasvattaneena kyllä tietää asioista enemmän kuin minä :)

Anopin tapana
Mun anoppi kanssa ostaa aina väärää kokoa. Kysyy oikeat koot mutta siltikin. Jos on vaikka 110 cm kokoinen vaate loppu, niin menee ostamaan numeroa pienempää, mikä on auttamatta liian pieni. Ja repii vielä laputkin irti ja pesee ja silittää vaatteet ennen kuin antaa meille, ettei vahingossakaan pääse vaihtamaan toiseen kokoon. Ostaisi edes mielummin sitten numeroa liian isoa vaatetta, ne kun voi odottaa kaapissa käyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Rähmäkäpälä : omalle anopilleni jos noin tekisin, niin se varmaan repis mun pään irti. Tosin ei enää halua minua nähdäkkään, niin ei tule sitä ongelmaa.. Mutta siis poinntia se, että ottaisi vittuiluna tuon mittojen antamisen ym, koska on sitä mieltä että hän kaksi lasta kasvattaneena kyllä tietää asioista enemmän kuin minä :)
Voi kurja. :/ Sitten ei kai auta muu kuin sanoa että ei kiitos kun vaatteita tarjoaa. Ja jos väkisin lykkää, niin kertoa sitten parin päivän päästä että lahjoitti tutuille pienemmille lapsille tai laittoi uffin boksiin.

Rähmäkäpälä meillä on välit hänen puolestaan katkaistu, eli ei kyllä mitään ostele enää. Eikä mulla ole ikinä hänen osteluidensa kanssa ollut ongelmia, muuten kylläkin lapsiin liittyvissä asioissa. Niistä erimielisyyksistä johtuen meidän lapsellinen 60vee mummi haukkui mut lyttyyn, ulkoisti mut elämästään, ja siinä samalla tulevan lapsenlapsensa. Mielummin haluaa olla riidoissa, kuin istua alas ja järkevästi puhua asioista, jotka loppujen lopuksi ei hänen asioitaan edes ole..

Yhteistyössä