V-mäiset perussuomalaiset sovinistiset miestyökaverit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työntekijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työntekijä

Vieras
Olen jossain määrin miesvaltaisella alalla töissä ja tällä hetkellä meidän pisteellä on töissä vakituisesti 8 naista ja parikymmentä miestä, joista suurin osa on 45+. Suurin osa noista miehistä on minua kohtaan ihan ok, ei ongelmia, mutta joukossa on pari tosi sovinistista tyyppiä, jotka kohtelevat meitä naisia alempinaan, eikä meidän sanomisia edes noteerata mitenkään. Tosin mä olen ollut vähemmän aikaa tuolla ja tulen toimeen muutaman sellaisen kanssa, joiden kanssa taas kauemmin olleet naiset eivät oikein tule toimeen.

Työpaikalla pääasiallinen keskustelunaihe on ryyppääminen, naiset ja urheilu ja nuoruuden ryyppäysreissut, kun suurin osa noista on tunteneet toisensa jo kouluikäisestä asti. Voisi sanoa, että työkavereista suurin osa ihan perussuomalaisia junttimiehiä, tosin on siellä muutamia ihan mukaviakin tyyppejä ja toisaalta mä osaan suodattaa noita juttuja varsin hyvin, joku herkempi tyyppi ei tuolla kestäisi.

Se on kyllä sanottava, että en minä itsekään mikään intellektuelli ole, mutta toisaalta toi junttius menee välillä yli jo meikäläiseltäkin.

Mä tulisin varmaan loistavasti toimeen siellä kun mulla on aika jätkämäinen huumorintaju :D No ei vaineskaan sovinistisuus ei ole sivistynyttä tai reilua käytöstä ja sinuna menisin esimiehen juttusille. Ei sun tarvitse työpaikallasi suvaita noin asiatonta käytöstä.

Toi perussuomalainen sanalla en tarkoita puoluetta, vaan perussuomalaista miestä, toisaalta noista aika moni taitaa olla perussuomalainen ihan ajatusmaailmaltaankin :) Pahin on yksi uusivanha työntekijä, joka tuli tonne takaisin toisesta toimipisteestä, sille ei oikein mitään voi sanoa, kun vastausta ei tule tai jos tulee, niin hyvin ylimielinen, koska kyllähän hän kaikki nää asiat tietää, toisin kuin minä, joka olen ollut firmassa vähemmän aikaa (n. 10 vuotta).
Mutta onneksi ei tartte joka päivä olla sen kummemmin tekemisissä.

Yksi työntekijä oli kuulemma sanonut toiselle "äpyläkokous", kun olin jutellut toisen naispuoleisen työntekijän kanssa.

Itse työstä mä tykkään ja toisaalta suurin osa noista työntekijöistä on ihan ok tyyppejä.

Yhteistyössä