v*** kela!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja waaka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
ON SAATU KELALTA: TYÖTTÖMYYSKORVAUS RAHAA AJALTA JOULUKUU JOTAIN 2008- HUHTIKUU JOTAIN 2009.
NO ON HAETTU LIITOSTA RAHAA AJALLE JOULUKUU JOTAIN 2008- HUHTIKUU 2009.
KELA LUULEE ETTÄ NE RAHAT ON MAKSETTU SAMAAN AIKAAN KUN TYÖKKÄRIN HOMMAT, JOTKA MAKSAA SIIS KELA.
MUTTA KUN NE TULEE VASTA NYT TÄLLÄVIIKOLLA TAKAUTUVASTI! YMMÄRSITTEKÖ?
JA KELA PERII KOKO SUMMAN SEN TAKIA KUN LIITTO MÄÄRÄSI PÄIVÄT MILTÄ AJALTA HAETAAN JA SAMALTA AJALTA HAETTU KUIN TYÖKKÄRIN RAHAA

OIS VISSII PITÄNY SELITTÄÄ SOSSUSSA JA KELALLA: JOO EI SITÄ VOI HAKEA SITÄ TYÖTTÖMYYSKORVAUSTA KUN PITÄÄ OOTTAA PUOLISEN VUOTTA ETTÄ SAA LIITON RAHAT. NÄHHÄÄMPÄ TÄSSÄ NÄLÄKÄÄ.
SILLOIN SOSSU EI OIS MAKSANU MITÄÄN. NÄIN SE VAAN ON ETTÄ KYLLÄ TÄMÄ SUOMEN VALTIO VETÄÄ VIIMISETKI SENTIT POIS KÖYHEMMILTÄ.

Meillä mies on ollut lomautettuna joulukuun lopusta asti ja Rakennusliitosta ei ole vieläkään tullut rahoja. Kelasta ei tietenkään olla saatu työttömyyskorvasta koska rahat tulevat, sitten kun tulevat, Rakennusliitosta.

Itse olen saanut vanhempainrahaa ja viime kuun alkupuolella sen maksaminen loppui. Nyt ole kotihoidontuella ja se maksetaan ensimmäistä kertaa tämän kuun viimeinen päivä.
Ollaan eletty säästämilläni rahoilla jotka piti käyttää elämiseen kotihoidontuki jakson aikana ja lapsilisillä ja sillä vanhempainrahalla.

Tehän olette saaneet tukea jo joten ei sitä 2 kertaa voi maksaa.

Olisi ollut kiva tietää itsekin että olisi voinut hakea koko tämän ajan Kelalta työttömyyskorvausta ja maksaa sitten liitonrahat takautuvasti Kelalle. Olisi ollut ihan tarpeen.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[bKUKAAN EI EDES KELALLA KERTONU TÄTÄ ETTEI NIITÄ KUULU SAADA YHTÄ AIKAA, SINNE ILMOITETTIIN ELI KERROTTIIN PAIKANPÄÄLLÄ ASIASTA MUTTAKU NE EI TAJUNNU, ELI SE ON NIIDEN MOKA EI MEIDÄN"[/b]

Mutta siinä on se vitsi että Kela perii mokansa takasin ennemmin tai myöhemmin, tiedätte seuraavalla kerralla ettei montaa korvausta samalta ajalta kannata hakea.

Kela ei nyt tässä kohtaa ole edes mokannut mitään, vaan tekee tällaisia päätöksiä sen vuoksi, että tietävät liitojen käsittelyaikojen olevan pitkiä ja muuten ihmiset oikeesti näkisivät nälkää odotellessaan kolme kuukautta rahojaan. Ei kelan olisi edes tarvinnut maksaa mitään ap:n miehelle vaan päätös olisi voinut olla, että kuulut liittoo kerjääs sieltä. Tämän tyyppiset päätökset ovat nyt kädenojennus kelalta, että ihmiset saavat odottaessaan liiton päätöksiä, edes jostain rahaa.

Ja tässä on kiitos kuten ap:n tapauksessa nähdään. Ei viitsitä edes lukea tai kuunnella mistä on kyse ja sitten jälkikäteen luullaan että kaikki kuuluikin taas itselleen.

en ole tätä tiennyt, mä en saanut kelalta mitään vaikka odotin 4kk liitosta päätöstä.
sain sossusta toimeentulotukea

Tää ei olekkaan mikään vakiintunut käytäntö, vaan tilapäisratkaisu joissain tilanteissa, kun tosiaan nuo liitot on tän taloustilanteen takia ihan jumissa mm. rakennusliitto on sellainen..

juu ja soskukin saattaa periä takas.multa ainakin otettiin kelan tuista sitten suoraan pois!

Juu samalla tavalla sossu perii kun kelakin sitten joskun kun rahat tilille tulee, et sinänsä sama kummasta rahat tulee. Tietty nt hulinan tapauksessa kelan rahat olis ollut ehkä helpompi, niin ei olis tarvinnut niitä lippu lappusia täytää mitä sossu vaatiin, et sinällään harmi ettei hänelle käynyt näin hyvä tuuri kuin ap:lle.

Nimittäin ainakin tutulle neuvoivat tämän tavan Kelassa mutta kyllä mainitsivat, että nehän sitten peritään TIETYSTI takaisin, kuten luki päätöksessäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
No epäilin sinun ulosantiasi samoin kuin sinä ap: luetunymmärtämistä :D Ei siitä sen enempää.

No, saattoihan siinä olla kyse luvunymmärtämisestäkin. Jos ap ei hoksannut mitä ne kaikki luvut ja numerot siinä Kelan lapussa tarkoitti :D

OSTA KODIN PUTKIMIESTÄ JA LAITA PARI DESIÄ SITÄ PULLOON, JOSSA ON MUUTAMIA KANANMUNAN KELTUAISIA. ANNA TEKEYTYÄ LÄMPIMÄSSÄ PARI VIIKKOA.

SITTEN SIINÄ ON SELLAINEN HAJUPOMMI, ETTÄ ÄLYÄÄ PAHINKIN KELA-LOINEN POISTUA TYÖPAIKALTA SITÄ NUUHKIMASTA.

Tai sitten voit vain käyttäytyä aikuismaisesti ja alistua babylonin valtaan.

No ehkäpä ap rauhoituttuaan lukee tämän ketjun ja huomaa kun rautalangasta väännetty kuin asia menee ja itse ymmärtänyt väärin.Suututtaahan se kun huomaa olleensa väärässä tai ei siis ole ymmärtänyt ettei voi kahdesta paikasta korvauksia yhtäaikaa saada....mie en ees ymmärrä kuin joku voi noin edes luulla,sehän ois hauskaa työttömänä olla kun rahaa lappais paristakin ikkunasta :D

Ei pitäis kenenkään kuvitella, että saa pitää päällekkäisiä tukia. Ilmeisesti työmarkkinatukea ei olisi pitänyt alunperinkään myöntää, tai sitten ap:lle olisi pitänyt tehdä selväksi että varsinaisen korvauksen saapuessa pitää kelan tuki maksaa takaisin.

Ei näitä systeemejä aina koulutetumpikaan ymmärrä. Hain itse peruspäivärahaa valmistuttuani, mutta työssäoloehto ei täyttynyt. Siipeilin sitten puolison elätettävän ja kituuteltiin, vaikka olisin kai työmarkkinatukeen ollut oikeutettu. En vieläkään ttiedä, mistä se tieto olisi pitänyt meikäläiselle tulla - kelan päätöksissä ei puhuttu siitä, enkä tiennyt moisen tukimuodon olemassaolosta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja lol :
OSTA KODIN PUTKIMIESTÄ JA LAITA PARI DESIÄ SITÄ PULLOON, JOSSA ON MUUTAMIA KANANMUNAN KELTUAISIA. ANNA TEKEYTYÄ LÄMPIMÄSSÄ PARI VIIKKOA.

SITTEN SIINÄ ON SELLAINEN HAJUPOMMI, ETTÄ ÄLYÄÄ PAHINKIN KELA-LOINEN POISTUA TYÖPAIKALTA SITÄ NUUHKIMASTA.

Kelassa tehdään niin kuin lainsäätäjä määrää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ehkäpä ap rauhoituttuaan lukee tämän ketjun ja huomaa kun rautalangasta väännetty kuin asia menee ja itse ymmärtänyt väärin.Suututtaahan se kun huomaa olleensa väärässä tai ei siis ole ymmärtänyt ettei voi kahdesta paikasta korvauksia yhtäaikaa saada....mie en ees ymmärrä kuin joku voi noin edes luulla,sehän ois hauskaa työttömänä olla kun rahaa lappais paristakin ikkunasta :D

Joo jos ajattelee et sais tupla korvaukset niin siinähän tienais enemmän kun töissä ollessa, kyllä kelpais muuttoja yms. suunnitella oikein urakalla jos tonneja tipahtelis sieltä sun täältä.

Peruskoulutodistuksen numeroita on mahdollista käydä parantamassa opiskelemalla vaikka 60 vuotiaana! :D

Ja itse ketjun alkuperäiseen aiheeseen, Kelan kanssa pitää olla AINA äärettömän tarkka!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
ON SAATU KELALTA: TYÖTTÖMYYSKORVAUS RAHAA AJALTA JOULUKUU JOTAIN 2008- HUHTIKUU JOTAIN 2009.
NO ON HAETTU LIITOSTA RAHAA AJALLE JOULUKUU JOTAIN 2008- HUHTIKUU 2009.
KELA LUULEE ETTÄ NE RAHAT ON MAKSETTU SAMAAN AIKAAN KUN TYÖKKÄRIN HOMMAT, JOTKA MAKSAA SIIS KELA.
MUTTA KUN NE TULEE VASTA NYT TÄLLÄVIIKOLLA TAKAUTUVASTI! YMMÄRSITTEKÖ?
JA KELA PERII KOKO SUMMAN SEN TAKIA KUN LIITTO MÄÄRÄSI PÄIVÄT MILTÄ AJALTA HAETAAN JA SAMALTA AJALTA HAETTU KUIN TYÖKKÄRIN RAHAA

OIS VISSII PITÄNY SELITTÄÄ SOSSUSSA JA KELALLA: JOO EI SITÄ VOI HAKEA SITÄ TYÖTTÖMYYSKORVAUSTA KUN PITÄÄ OOTTAA PUOLISEN VUOTTA ETTÄ SAA LIITON RAHAT. NÄHHÄÄMPÄ TÄSSÄ NÄLÄKÄÄ.
SILLOIN SOSSU EI OIS MAKSANU MITÄÄN. NÄIN SE VAAN ON ETTÄ KYLLÄ TÄMÄ SUOMEN VALTIO VETÄÄ VIIMISETKI SENTIT POIS KÖYHEMMILTÄ.

Meillä mies on ollut lomautettuna joulukuun lopusta asti ja Rakennusliitosta ei ole vieläkään tullut rahoja. Kelasta ei tietenkään olla saatu työttömyyskorvasta koska rahat tulevat, sitten kun tulevat, Rakennusliitosta.

Itse olen saanut vanhempainrahaa ja viime kuun alkupuolella sen maksaminen loppui. Nyt ole kotihoidontuella ja se maksetaan ensimmäistä kertaa tämän kuun viimeinen päivä.
Ollaan eletty säästämilläni rahoilla jotka piti käyttää elämiseen kotihoidontuki jakson aikana ja lapsilisillä ja sillä vanhempainrahalla.

Tehän olette saaneet tukea jo joten ei sitä 2 kertaa voi maksaa.

Olisi ollut kiva tietää itsekin että olisi voinut hakea koko tämän ajan Kelalta työttömyyskorvausta ja maksaa sitten liitonrahat takautuvasti Kelalle. Olisi ollut ihan tarpeen.

teillä on toimittu, niinkuin järkevät tavalliset ihmiset toimii: eletään omien varojen mukaan ja säästetäänkin joskus..

Alkuperäinen kirjoittaja Daa:
Ei pitäis kenenkään kuvitella, että saa pitää päällekkäisiä tukia. Ilmeisesti työmarkkinatukea ei olisi pitänyt alunperinkään myöntää, tai sitten ap:lle olisi pitänyt tehdä selväksi että varsinaisen korvauksen saapuessa pitää kelan tuki maksaa takaisin.

Ei näitä systeemejä aina koulutetumpikaan ymmärrä. Hain itse peruspäivärahaa valmistuttuani, mutta työssäoloehto ei täyttynyt. Siipeilin sitten puolison elätettävän ja kituuteltiin, vaikka olisin kai työmarkkinatukeen ollut oikeutettu. En vieläkään ttiedä, mistä se tieto olisi pitänyt meikäläiselle tulla - kelan päätöksissä ei puhuttu siitä, enkä tiennyt moisen tukimuodon olemassaolosta mitään.

Kelassa kun käy kertomassa mikä tilanne on ne kyllä aina kertoo mitä tukia voi hakea ja millä ehdoilla. Ei se tieto tipahda sinulle mistään ellet itse mene ilmoittamaan että; olen nyt tässä ja tässä tilanteessa miten minun tulee toimia. Ei ne kelassa ehdi eikä tiedä mitään ihmisten elämäntilanteista elleivät ihmiset itse ota yhteyttä ja kysele.

Yleensäkin ihmettelen miksi ihmiset eivät itse ota selvää oikeuksistaan vaan ihmettelevät että jonkun pitäisi sekin tehdä heille valmiiksi..

Satu ei ollut tiennyt, että Kela perii maksamansa tuet takaisin kun liiton rahat saapuvat. Tietysti se harmittaa. Mun mielestä Satun pitäisi saada pitää rahat, koska hän hän on niin pettynyt ja vihainen. Tämä sen takia, ettei kukaan kestä teitä vihaisia naisia. En minä ainakaan. Paljon helpompi olisi antaa periksi.

Alkuperäinen kirjoittaja HUOKAUS:
Alkuperäinen kirjoittaja lol :

Kelassa tehdään niin kuin lainsäätäjä määrää.[/quote

Kelassa ollaan loisia ja roikutaan kiinni asiakkaissa siten, että ne eivät ikinä saavttaisi mitään ja pääsisi eroon isännästään.

Ei ihminen tarvitse lapamatoakaan, mutta lapamato ei selviä ilman ihmistä.

Ja mieskin soittanut ja huutanut kelan virkailijalle? On siinä varmaan ollut selittäminen, että kun sitä et ole oikeutettu kahteen tukeen. En ymmärrä miten työssäkäyvä ihminenkin voi olla sellaisessa harhaluulossa...

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä