Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:Meiltä lopetettiin lapsilisien maksu ilman ilmoitusta..![]()
Peukut sille... :headwall:
Mikäs oli syy?
Aikoja sitten ilmoitin sinne, että mies siirtyy toiseen valtioon tekemään töitä, että pitääkö mun nyt sit tehdä jotain.. Vastaus oli, että ei tarvi.
PArikuukautta sitten olin menossa kauppaan, eikä tilillä näy mitään..
Selvis, että mun ois pitäny ilmoittaa kelan kansainväliselle osastolle miehen työpaikasta.. Mistä tavallinen pulliainen tietää, että ei riitä kelaan soitto, vaan pitää ilmoittaa kv-osastolle. TOinen maa kuuluu eta-maihin ja sieltä toisesta maasta 'voi' olla meijän oikeus saada lapsilisät, jos toinen maa tekee hylkypäätöksen, niin sitten suomi jatkaa lapsilisien maksua..
Päätöksen teossa tuolla toisella maalla voi mennä jopa vuosi
mutta ettekste asu kuitenki suomessa? siis lapset ja sie? eikös sillon ole kela joka sen maksaa, riippumatta missä se mies töissä on?
Juu, kaikki me ollaan suomen kansalaisia, oltu aina. Lapset ja minä asutaan suomessa ja lapset käy koulua suomessa. Mies on etamaassa töissä,mutta kirjat on tänne suomeen.
Puola kuuluu kans etamaihin ja jos sieltä tulee puolalainen suomeen töihin, niin sen lapsille puolaan maksetaan suomalainen lapsilisä, näin mulle selitettiin.
Ja kun päätöksen teossa voi mennä vuosi ja sieltä voi tulla hylkypäätöskin. Ja ennenkaikkea mun mielestä oli väärin katkaista ilmoittamatta