UV-suojavaatteet lapsille, onko ihan humpuukia ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qwerty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qwerty

Vieras
Kelasin että lähden metsästämään sellaset paidat muksuille, toi saa on aivan kaamee, sisällä kuumempi kuin ulkona. Molemmat lapset on meneviä tapauksia eikä niitä voi köyttää puuhun kiinni :D

Onko sellaset suojavaatteet siis turhia, vai ihan asialliset ?

Kiitos jos joku jaksaa vastailla!

Meillä on sellainen hyphen-merkkinen lippis pojalla, jossa on takana sellainen lipare joka suojaa korvat ja niskan. Siinä luki, että 80% uv-suoja sillä vaatteella. En tiedä sitte pitääkö paikkaansa mutta poika on tykänny kovasti lakista.

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja de:
miks et voi vaan laittaa aurinkorasvaa?

no totaa, juu, aurinkorasvaa laitan tolle isommalla, pienin alle 1v niin mun muistin mukaan ei saa laittaa aurinko rasvaa ?

Juu ei saa alle 2v laittaa ja suojaava vaate on joka tapauksessa aina parempi vaihtoehto kuin rasva.

hyphen ajaa asian, muut (varsinkin h&m ja lindex tms) taitaa olla ihan humpuukia. niissä se suoja on vain hetken kestävä, jostain se suoja lähtee ensimmäisessä kastumisessa/pesussa = suihkutettava suoja vaatteen pinnalla.
meillä on tuota hypheniä lippis ja asu ja on kiva :)

Alkuperäinen kirjoittaja ´´:
hyphen ajaa asian, muut (varsinkin h&m ja lindex tms) taitaa olla ihan humpuukia. niissä se suoja on vain hetken kestävä, jostain se suoja lähtee ensimmäisessä kastumisessa/pesussa = suihkutettava suoja vaatteen pinnalla.
meillä on tuota hypheniä lippis ja asu ja on kiva :)

Juu mä oon ymmärtäny että toi hyphen on oikeesti sellainen suojaava. TOki ne on hintavia, paidat maksoi jotain 45 euroa, mutta pieni hinta siitä että suojaa sit kunnolla lapsen ihon.

meillä on henkka-maukan sellanen uv-paita ja oltu rannalla monena päivänä, poika on ihan vitivalkonen vieläkin, että kyllä toimii ainakin se paita. Naamaan oon pistänyt apteekin rasvaa ( missä vain fysikaalinen suoja) ja on kyl vähän ruskettunut silti naamasta. (poika 1v3kk)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onko niitä semmosia kokovartalopukuja? Suojaako ne myös puhelimen ja mikroaaltouunin säteiltä? Onko kypärää?

no onko tää nyt tarpeellista ? sulta ilmeisesti tulevana on.
jos tolle linjalle lähetään ni meillä ei oo mikroa ja lapset ei puhu puhelimeen... :D

mitä se on sulta pois, jos joku tahtoo lapsensa suojata jollain uvsuoja puvulla ?

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onko niitä semmosia kokovartalopukuja? Suojaako ne myös puhelimen ja mikroaaltouunin säteiltä? Onko kypärää?

no onko tää nyt tarpeellista ? sulta ilmeisesti tulevana on.
jos tolle linjalle lähetään ni meillä ei oo mikroa ja lapset ei puhu puhelimeen... :D

mitä se on sulta pois, jos joku tahtoo lapsensa suojata jollain uvsuoja puvulla ?

No älä nyt oo niin raivona tosissaan. Höh.