uutta ketjua toukoille -05

Heipparallaa!

Mitäs kaikille? Oliko mukava juhannus? Joona oppi juhannuksena uuden sanan "hattu", mutta tapaillessaan sanaa pääsi kyllä parin kerran v*ttu. Kyllä meinasin tukehtua ruokaani kun se sen ruokapöydässä pamautti. Oli siinä porukalla pokassa pitelemistä :LOL:

Me päästiin vihdoin ja viimein 1 v. neuvolaan ja mitat oli 77,7 senttiä ja 10,5 kiloa, eli vallan mainiot, vaikka itsestäni tuntui, että pituuskasvu junnasi paikallaan. Nyt sitten viikossa tuntuu kaikki vaatteet jääneen pieniksi ja sain suureksi ilokseni hakea 86-kokoisia vaatteita alennusmyynneistä :) Neuvolantäti oli tyytyväinen kaikkeen ja rokotuskin meni helposti, eikä jälkioireita ollut.

Ja vihdoin ja viimein ei-sanaa on ruvettu jotenkuten tottelemaan. Eipä sitä tarvinnut kuin sen puoli vuotta hokea ennen kuin meni jakeluun.

Iloisia kesäpäiviä kaikille! Laittakaahan kuulumisia!
 
Heippatirallaa,


Täällä saan nauttia lounaasta kun Amos -vesseli vetelee sikeitä.... Eli eiköhän kohta herää :D

Oleillaan vielä täällä Singaporessa ja nyt tällä viikolla päätämme että tullaanko Suomeen vai jäädänkö vielä tänne vuodeksi... Apua, mitä päätöksiä - vaikeata tulee olemaan...

Amoksesta on tullut niin hauska poika, että kyllä sitä kelpaisi olla vielä vuosi hänen seuraasaan! Kauheasti täälläkin tulee juttua, tosin enemmän erilaisia kirjaimia sekaisin , mutta toki ihan sanojakin tulee. Ja kovasti apinoi aikuisten juttuja. Jopa englantia alkanut tarttumaan, bye bye ;)

Mustakin tuntuu että kunnon kasvupyrähdys juuri menossa. PItuutta tullut kovasti. Ei enää vaan huomaa samalla tavalla, kun ei käytä bodyä, mutta sängyssä ja vaunuissa huomaa että täyttää sen ihan eri tavalla.

Uimassa käydään lähes päivittäin ja sieltä saa nykyään lähteä huutavan lapsen kanssa kun ei meinaa millään haluta pois, vaikka huulet jo sinertää...

Halailee kovasti pehmoeläimiään ja tekee nuuhkimisilmettä suu mutrussa, se on niin pop!

...no niin sieltä lastenhuoneesta kuuluunkin jo kutsu!

Aurinkoisia terveisiä kaikille! :flower:
 
Maroon
Meillä ei vielä sanoja tule, paitsi äiti. No, kaikki tuntuu olevan äitejä, kun poika osoittaa koiraa tai isiä, niin tulee äiti...
Ensi viikolla lähdetään Italiaan, ihanaa! Pääsee reissuun vielä ennenkuin arkinen aherrus alkaa. Menen nimittäin töihin ja poje tarhaan, :'(
Meillä on nyt jokin ihme nukkumisvaihe meneillään, herra vetelee ihan hirvittäviä yöunia! On nytkin vielä yöunillaan, täytyy mennä herätteleen, että saadaan jotain tänäänkin tehtyä. Sellaiset 13-14 h on ihan normaalia nykyään.
Ei vaan, nyt on kyllä mentävä herättäleen..
 
Mahtuuko mukaan "myöhäisherännäinen" touko05? Onko teitä täällä paljonkin, tunnetteko toisenne hyvinkin? Mitä kertoisin itsestäni ja lapsestani? Kyselkää ni vastailen. Harmi ku vasta nyt ketjun bongasin, sivustokin on minulle melko uusi...
 
Mukaan vaan kaikki uudet ja vanhat toukot -05 :wave: Kyllä tänne mahtuu!

Meillä juhannus meni suurimmaks osaks mökillä saaressa. Torstaina käytiin miehen kanssa tunnustelemassa juhannusmeininkiä festareilla ja perjantaista sunnuntaina oltiin sitten koko poppoo saaressa! Tosi kivaa oli. Neiti tykkäs hirmusesti olla ulkona, sisällä mökissä oltiin vain ja ainoastaan yöunet nukkumassa. Neiti oli ihan täpinöissään aina aamuisin ja hyvä kun ehdin peiton kiskaista itseni päältä, niin neiti oli jo ulko-ovella kitisemässä :D Kenkiäkään ei ois oikein ehtiny laittaa jalkaan! Onneks oli koko ajan tosi hyvät ilmat, niin oli hienoa olla ulkona.

Muutenkin on menny tosi kivasti! Aada nukkuu yönsä heräämättä, päivisin vetäsee pääasiassa yhdet päikkärit, riippuu vähän mitä milloinkin tehdään. Juhannuksena kova tekeminen koko ajan väsytti selkeesti enemmän ja sillon oli pakko laittaa kaks kertaa päikkäreille. Kova pälpätys käy koko ajan, eilen tuli ekan kerran oikeen kuuluvasti, kovaa ja korkeelta ÄITI monta kertaa :heart: Onhan se sitä ennenkin hokenu, mutta ei kyllä noin selkeesti! Eri eläinten ääniä tyttö kovasti matkii, lehmät, lampaat, kissat, koirat ja muut on hyvin hallussa :) Nyt on pitkästä aikaa alkanu myös leikitkin kiinnostaa, huomaa selkeesti, että leluilla osaa jo leikkiä "kunnollakin". Pallot, kirjat, vetojutut ja autot on tosi kova sana nyt, samoin musiikki ja tavaroiden laitto astioihin (esim pallo ämpäriin jne). Kaupassa neiti saa kaikkien huomion osakseen, Aada nauraa kaikille ja oikein hakemalla hakee huomiota, että katsokaa nyt, tässä mä olen :LOL: Ja jos joku ei sattumalta huomaakaan, niin sitten neiti ihmettelee huuli pyöreenä, että mikäs nyt!

Kiva kuulla toukoisten kuulumisia, kirjotelkaahan muutkin lisää! Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille :hug:
 
Täällä myös tulokas, joka aina välillä on lueskellut pinoa, mutta ei ole jaksanut kirjoittaa itse :ashamed:
No minulla siis tyttö, Johanna 1v1kk vanha (s.220505). 1-vuotisneuvola on viimein tänään, kun aiemmin oli kuumetta ja jouduimme perumaan ajan.

Johanna lähti kävelemään 10kk ikäisenä ja nyt jo juoksee välillä, tosin usein myös melkein kaatuu nenälleen innostuessaan =) Vielä ei onneksi osaa kiivetä, mutta avuliaat isovelit on välillä liiankin avuliaita ja nostavat tytön sohvalle tai pöydälle, josta se ei osaa laskeutua jalat edellä alas....saa kyllä olla silmät selässäkin noiden viikareiden kanssa :D

Johannalla on 12 hammasta. Ensimmäiset etuhampaat puhkes jo 4kk vanhana ja sen jälkeen niitä on tullut kuin sieniä sateella. Tyttö on aikas tempperamenttinen luonne, mutta oikein empaattinen ja ymmärtäväinen. Oikein olen ihmetellytkin että ovatko tytöt jotenkin nopeampia sisäistämään asioita kuin pojat, kun pojista vain on kokemusta ollut tähän asti. Tuntuu että neitin huumorintajukin on aivan loistava!! Se osaa mun mielestä hirveen paljon sellaista mitä pojat ei osanneet vielä saman ikäisenä. Sanoja tulee äiti, kakka ja mamma ja sitten "hiihhi" tarkoittaa kiitti =) Sit on sellaista omaa soperrusta, mistä ei kukaan tajua mitään!!

Johanna alkoi aika aikaisin nukkumaan yöt ja nykyään yöunta tulee n.12 tuntia keskimäärin plus kahdet tunnin mittaiset päikkärit. Vaihtelevalla menestyksellä maistuu ruoka ja maitoa saa pullosta kun herää, menee päiväunille tai yöunille. Muuten saa mukista mehua, vettä ja maitoa. Olen alkanut antaa sen itse syödä osan ruoka-annoksestaan ja välillä menee tosi hyvin. Toki hirveä sotku tulee mutta se kuuluu asiaan.

Muutamia kertoja on potalla istuttu ja pari kertaa sinne on jotain tullutkin, mutta ei olla aloittamassa varsinaisia pottatreenejä vielä. Katsellaan milloin sillä itselllä on kiinnostusta istua siinä oma-aloitteisesti.

Tyttö on kovin kiinni nyt minussa, eikä päästäisi millään näköpiiristään. Välillä se on kyllä tosi raskasta, mutta monesti se menee ohi kun vain malttaa hetkeksi keskeyttää omat hommat ja ottaa tytön syliin ja istahtaa itse sohvalle. Sellainen pieni hellittelyhetki tekee kyllä hyvää molemmille! Ja aikansa kutakin, eiköhän se pian siitä helpota.

Mut mun pitää nyt mennä et ehdimme sinne neuvolaan sitten ajoissa, tässä on vielä paljon hommaa ennen sitä!
Hyvää kesäkuun viimeistä keskiviikkoa teille kaikille :wave:
 
Kyllä tosiaan, kaikki mukaan vaan! Ihana saada lisää uusia tuttavuuksia!

Joonakin varasti tänään shown kaupassa, kun moikkaili kaikille käsi ylhäällä ja sitten vilkutteli ja huuteli hei hei omalla tyylillään. On se hassu vesseli :)
 
Täällä myös vauhti kiihtyy. Juhannuksena neiti järjesti urheilua koko mökki porukalle kirmaillen koko päivän ees taas rinnetonttia. Syömiset menee vaihtelevalla menestyksellä, mutta ehtona on se et ite pitää saada syödä ja kyllä jotain suuhunkin osuu. Riittävästi kun on syöty- tekee asian vähä turhankin selväksi, joko hinkaamalla loppu ruuan pöytään tai viskomalla lattialle :/ - ihan kun siellä ei olisi jo ennestään ruokaa ollut riittävästi. Ulkona haluaisi olla jatkuvasti ja karaa het ulko-ovelle ja ulos asti, kun ovi lukotta. Iso sisko ja veli ovat olleet nyt seuralaisina pari viikkoa ja toiset vielä ovat joten aika on mennyt mukavasti myös neitillä. Hampaita nykyään neljä, tissillä roikkuu edelleen ja vähä on toi lahje-lissuki taas iskeny. Kiirusta piisaa ja nyt lähetään saunaan. Lisäilen jotain vielä myöhemmin. Heips hetkeks. :wave:
 
Hei taas!!! Kävimme siellä neuvolassa päivällä ja iha kivasti meni. Tyttö oli tosi reipas, eikä itkenyt vaikka otettiin hb sormen päästä ja vielä se rokotekin laitettiin.
Oli muuten aivan todella hyvä hb, 131.
Pituutta oli 76.4cm ja painoa 9550g, et ihan sellainen sopusuhtainen lyyli =)
Silti terkka halusi parin kk päähän kasvukontrollikäynnin, sanoi vaan et kun on niin tasapaksua toi kasvu. Mä en vaan ymmärrä sitä!!! Eikö se ole vaan hyvä asia jos kasvu tasaista....

No ihan mielelläni mä käytän tyttöä neuvolassa niin saa tietää sit taas mittoja =)

Palailemisiin, ny saunaan!!
 
Heippa vielä B)

Nyt on päätös tehty ja tänne lämpimään/Singaporeen me nyt sitten jäädään vielä vuodeksi. Oli kyllä vaikea paikka, mutta nyt kun päätös tehty niin ihan tyytyväisiä ollaan. Vaikka hirvittävä rulijanssi edessä kaiken muuton ja kämppä vuokralle etc järjestelyjen kanssa. Taitaa koko loma Suomessa mennä sitten siihen!

Mutta onhan tämä paras ratkaisu ja tosi ihanaa kun voin täten jäädä vielä kotiin Amoksen kanssa, kun Suomessa olisin joutunut töihin palaamaan.

Mutta hei - ihan kummia tapahtuu! Olen pari päivää putsaillut korviani ;) Nimittäin kun kysyy pojalta "Haluatko juotavaa" hän vastaa "Joo - juotavaa". Ja aiemmin tänään tepsutteli sängylleen ja kysyin "Haluatko lepäämään" ja vastasi "Joo -lepäämään"... Siis en meinaa itse uskoa tätä todeksi - joko ne osaa noin vastata ja vieläpä osoittaa mitä haluaa. Onneksi ystäviä oli ympärillä kun tämä juomishomma tapahtui ja hekin sen kuulivat/näkivät. Ja toistuu vaan.. On vain mahdoton ajatella että näin nopeasti ne vaan kasvaa!! :p Ja hirvittä ajatella miten sitä ei osaa ajatella yhtään että ne jo oikeesti ymmärtää ja osaa vaikka mitä!
 
Täällä kanssa touko-05!
Matias on nyt 1v1kk. Oppi kävelemään kaksviikkoa vaille 11kk ja sanoja tulee isi, äiti, hattu, ei, auto. Yks vee neuvolassa oli 77cm ja 9,932kg, Rokotus haettiin pariviikkoo sit ku oli sillon nuhassa. Pieni itku pääs, mut tosi reipas oli, mitään oireita ei tullut. =)

Ollan tänään lähössa taas maalle, nejän tunnin ajomatka, jussina ku menttii oli kitinää koko matka voikun menis nyt paremmin! :/

Kovasti poika yrittää saada syötyä itte, mut ei ihan se lusikka kohdistu suuhun. Pullot ollaan jätetty kuukausi sitten pois ilman mitään ongelmia. Tutti on vaan nyt ongelma ku osaa vaatia sitä ja tietää missä niitä säilytetään, menee sinne huutamaan :\| Ollaan kyl pidetty et ei saaa ku unille mennessä. \|O

Eipä tuu nyt muuta mieleen.. <br><br>
 
TheBigMama
Heipparallaa!

Meillä neitokaisella myös kova vauhti on päällä. Tänäänkin oli keittiössä tour de kök -kilpailu (yksi osallistuja vaan, mutta pöydän ympäri mentiin ja lujaa). Äitin lahkeessa roikutaan, eikä mihinkään päästettäisi. Illat on yhtä kitinää ja kiekunaa jos teen jotain muuta kuin köllin/leikin neidon kanssa lattialla... :) Päivät menee ulkoillessa ja illat poistellessa tikkuja käsistä ja jaloista.. Meillä kun on puuterassi tuolla ulkona, niin siitä erittäin ikävästi irtoaa tikkuloita. Se on kyllä kamalaa niitä irrotella pieneltä :/ .

Yöt likka nukkuu oikeinkin hyvin, mitä nyt välillä äidin mielestä liian aikaisin heräilee.. Illalla mennään nukkumaan 8 maissa ja aamulla noustaan sitten 6.30-7 pintaan. Päivällä nukutaan vaihtelevasti yhdet tai kahdet päikkärit, yhteensä 2-3 tuntia.

Meillä ei tyttö vielä mitään juttele, kovasti täällä odottelen, että jotain alkais tapahtua. Yritän kovasti aina sanoa että sano isi tai äiti tai jotain muuta, mutta pimu vaan kattelee ja nauraa räkättää päälle. Kovaa kaakatusta kyllä kuuluu koko ajan ja milloin mitäkin plätinää.. Kaipa ne sieltä sitten hiljalleen. Ymmärtää kuitenkin paljon jo asioitaa, mitä juttelen ja jos jotain haluaa niin öh-öh kuuluu vaan ja sormella osoitetaan.

Juhannukset meillä vieteltiin tässä pihapiirissä. Kuunneltiin, josko tuolta festreilta ois jotain jytkettä tähän 200 metrin päähän kantautunut, mutta eikö mitä, pakkohan sinne oli mennä itekin miehen kanssa käymään perjantaina kun ei tänne mitään kuulunut... Ihanat kesäsäät nyt on, kyllä meidän kelpaa pikkuisten kanssa nyt touhuta ulkona!

Hyvää kesää kaikille!
 
Täällä kans yksi touko tyttö :wave:

Meillä neiti oppi käveleen Juhannuksena :) tasan vuosi ja kuukausi oli ikää :D Ja nyt onki vauhti sen mukaista,heti mennään ja lujaa,vaikka ei meinaa ihan vielä tasapaino olla hollillaan,se vaan ei tahtia haittaa,vaik välillä muksahteleeki,on sen verta vauhdikas,ettei sitä kaikkee ees huomaa =) Mitat oli 1v. neuvolas 74,5cm ja 10300kg,hyvä on syömään meifdän neiti,joskus vaan ei millään meinaa keretä keskittymään siihen hommaan kun on paljon muutaki kivaa =) Sanoja tulee äiti,tättä,eetu eiiii(meidän koiraa vissiin joku joskus komentanu likan kuullen??)mömmöä=ruokaa,mäm mäm=hyvää ja jotain muuta. Koko aika se jotain "molottaa"eli suu käy jatkuvasti,asiaa on. Meillä myös roikutaan äiteen lahkeessa koko aika,ei oo mitään hätää jos vaan oon vieressä,leikkii kyllä itekseen,mutta appajee kun huomaa että meinaan tehä jotai muuta ni heti jää leikut ku nallit kalliolle ja lahkeeseen roikkumaan ;) :whistle:
Luonne alkaa tulla neitille kovasti esille,temperamenttinen ja komopää kuten isänsä :D Jos jotain tahtoo,se on saatava,ja jos kiellät niin alkaa semmonen karjuminen,aivan punaseksi menee ja jäykistyy oikeen kun suuttuu. näin juuri \|O Kovin on pirteä tuo tyttönen jo joka päivään tuo sisältöä.
Yöt nukkuu yleensä hyvin,mitä nyt ne tutuin laitot,toisinaan monestikin yössä,toisinaan ei ollenkaan. Päikkärit nukkuu kerran päivässä,noin 1-3h,riippuen yö unista,jotka saattaa olla hyvinkin 12 h. :heart: Kaikki eläimet on in,meillä kun itellä on kaks koiraa ja katti,jua hyvin tulevat kaikki toimeen keskenään,toi bertsu varsinkin on kiva,se vaan antaa nyppiä karvoista,ei paljoo piittaa. Mut eiköhän tää ollu tässä,kaikki oleellinen :)

Hyviä kesän jatkoja kaikille!!
 
TheBigMama
Mukava kuulla Imukuppi, että muillakin alkaa tempperamentti näkyä... Mä kauhulla odottelen, että mitä seuraa kun muutama vuosi mennään eteenpäin. Nyt kun on jo tosiaan sellaista, että oksat pois jos jotain et anna tehdä mitä neiti haluaa. Kyllä siinä talo raikaa! Ja tosiaan kiva kuulla myös, että muillakin venytetään sitä äidin lahjetta, kaipa tää vaihe piakkoin menee ohi, ja sit jo toivoo, että miksei vois lapsi tykätä enemmän olla vaan mun kanssa ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2006 klo 12:07 TheBigMama kirjoitti:
Mukava kuulla Imukuppi, että muillakin alkaa tempperamentti näkyä... Mä kauhulla odottelen, että mitä seuraa kun muutama vuosi mennään eteenpäin. Nyt kun on jo tosiaan sellaista, että oksat pois jos jotain et anna tehdä mitä neiti haluaa. Kyllä siinä talo raikaa! Ja tosiaan kiva kuulla myös, että muillakin venytetään sitä äidin lahjetta, kaipa tää vaihe piakkoin menee ohi, ja sit jo toivoo, että miksei vois lapsi tykätä enemmän olla vaan mun kanssa ;)
Joo,kauhulla mäkin oottelen,mitä tässä tuleman pitää :) Vielä kun lisänä on tuo vilkkaus.. Ei siis sekuntiakaan paikoillaa oltais.. koko ajan ainakin joku raaja liikkuu,jos ei muuten pääse,uskomatonta miten noinki pienessä ihmisessä voi olla noin paljon virtaa!! toivotaan että toi temperamentti antaa periksi ees hiukan kunhan ikää tulee lisää (tai sitten vaan pahenee?) =)
Kyllä mä tosiaan kans luulen että me jossain vaiheessa tullaan kaipaamaan sitä lahkeessa roikkumista,viimeistään ku saa ite juosta perässä, taikka alkaa murehtimaan missä se menee =) Mutta nyt tuntuu vaan välillä niin nihkeeltä kun ei saa mitään tehtyä,roikkuispa välillä isänsä lähkeessa ;)
 
Terve vaan kaikille. :wave:

Meillä tyttö on toukokuussa 05 syntynyt, joten käynhän minäkin tänne terveiseni laittamassa. =)

Juhannus meni miten meni, kerrottiin miehen vanemmille tulevasta pikkukakkosesta, eikä vahingossakaan onnitellut... Kysyivät vaan että onko se järkevää, tarkoittaen tulevia häitä... :'( Eiköhän me olla asiat mietitty, ettei heidä niistä tarvii murehtia...

Tyttö kasvaa kuin rikkaruoho, ja uusia sanoja tulee melkein päivittäin. Tällä hetkellä neiti sano äiti, mopo, auto, anna, kukka, kakka, puu, ei, älä, enää. Nuo nyt ainakin mieleen tulee. Ja isälleen tekee kiusaa ja sanoo tätä äidiksi ja nauraa päälle. :LOL: Reilukerho. :D

Viimeyön tyttö nukkui ensimmäisen kerran lasten sängyssä, ja nukkui yhtä hyvin kuin pinniksessä. Ihan X-asennossa tämä siellä nukkui kun yöllä kurkkaamassa kävin. =) Vielä annetaan myös pinnasängyn olla varmuuden vuoksi käyttökelpoisena, jos sattuu käymään niin ettei jostain syystä nukukaan uudessa sängyssä. Ei ainakaan nyt siltä vaikutanut... =)

Kiva lukea muidenkin kuulumisia. =) :flower:
 

Yhteistyössä