Uusretro vaatteet ja huuto.net!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietis tätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietis tätä

Vieras
Onko kukaan muu huomannut, että huutiksessa tuo "uusretro" taitaa olla jo melkoinen muotisana. Otsikoissa vilisee ihana uusretro jne. ja kun linkin avaa niin tulee yksivärinen vaaleansininen perusbody jne...
MITÄ TUO UUSRETRO OIKEASTAAN ON?? Tuntuu että sille on niin monta selitystä kuin kirjoittajaakin :/ Mua kiinnostaisi onko sitä missään määritelty, tuntuu että kaikkia lasten vaatteita yritetään nyt myydä vaan tuon sanan avulla. Esimerkkinä juuri nuo vaatteet, jotka on vaan yksivärisiä tai raidallisia (raitojen värit tavis v.pun. ja pun. vaikkapa).

Niin, se ei tietenkään ole minulta pois, ja jokainen saa myydä mitä ja miten tahtoo. Pointtini oli se, että mua on alkanut turhauttaa kun selaa niitä ilmoituksia, etsien uusretroa, niin suurin osa mitä löytyy on ihan perusvaatetta.

Oon huomannut saman...
Eniten mua ärsyttää nämä "iHqUu UuSrEtRoO"- otsikoidut ilmoitukset, joissa ei edes ole mitään uusretroa, vaan vaikkapa perus t-paita jossa on perhosen kuva :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Oon huomannut saman...
Eniten mua ärsyttää nämä "iHqUu UuSrEtRoO"- otsikoidut ilmoitukset, joissa ei edes ole mitään uusretroa, vaan vaikkapa perus t-paita jossa on perhosen kuva :headwall:

Minua taas suunnattomasti raivostuttaa otsikot "kiva body" vaikka tilaa kyllä olisi kirjailla se koko ja värikin siihen HETI otsikkoon. En jaksa availla jokaista ilmoitusta huomatessani että vaate on joku liian pieni tai väärän värinen itselle.
Toinen ärsytyskäyrää nostattava asia on nämä järjettömät korotukset vauvojen vaatteissa.
Body lähtöhinnaltaan 2,50 euroa ja korotus 1,50 euroa. HALOOOOOOOO!!!

Sitten tämä "Musta paita koko XL" ja kun avaat ilmoituksen, siinä lukee; "Paidan kokolapussa on XL, mutta paitaq vastaa kyllä kokoa S".

SIIS MITÄ VITTUA?!? Minulle on ihan sama vaikka siinä paidan kokolapussa lukisi B-rapun talkkari. Minulle (ja varmaan tuhannelle muullekin ) paljon mielenkiintoisempaa olisi tietää minkäkokoiselle ihmiselle kyseinen rätti on tarkoitettu!

¤savu nousee korvista¤

Minäkin oon luullut, että ne ihan itsekin käyttävät niistä nimitystä uusretro, mutta täällä näköjään asiantuntijat eri mieltä, jos ei koko uusretroa ole olemassakaan! Esim. ne pöllöt, oravat, siilit jne, eikö ne ole uusretroa?

Mikä on uusretro???? Eikös retro tarkoita vaatetta, joka on uusi, mutta malliltaan menneiltä vuosikymmeniltä tempaistu. Kun taas ne vaatteet, joita yleensä retroina myydään, eli vanhoja vaatteita, ovat oikeasti vintagea.
Ymmärrän kyllä sen, että vanhoja vaatteita myydään vielä retrona, mutta uusretro.

No eipä sille kauheasti väliä, klun en isommin huutiksessa asioi. Kohta meinaan kyllä laittaa jotain myyntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja retroilija:
Ai kiitos, tuo oli hyvä selitys tundra :D Uskaltaisikohan sitten laittaa tuolla retro sanalla myyntiin esim. Lindexin siilipaidan?

juu ja sinäkö se myyt niitä jo lähtöhinnaltaan korkeammalla ku kaupassa?ja tyhmät ihmiset huutaa ja maksaa.Tuo paita maksaa 9.95e lindexillä,ei sen enempää..

Alkuperäinen kirjoittaja 21:
Alkuperäinen kirjoittaja retroilija:
Ai kiitos, tuo oli hyvä selitys tundra :D Uskaltaisikohan sitten laittaa tuolla retro sanalla myyntiin esim. Lindexin siilipaidan?

juu ja sinäkö se myyt niitä jo lähtöhinnaltaan korkeammalla ku kaupassa?ja tyhmät ihmiset huutaa ja maksaa.Tuo paita maksaa 9.95e lindexillä,ei sen enempää..

En se minä ole, ei ole mulla mitään huutikses myynnis :D Oon itsekin katsonut, että aika korkeita hintoja on niillä paidoilla, mutta suurin osa on ollut alle ovh:n lähtöhinnaltaan. Eihän sille mitään voi että jotkut haluaa paidan niin paljon että huutaavat siitä enemmän kuin se maksaa kaupassa. Ajattelin laittaa 7? lähtöhinnaksi ja 1? korotus. Että jää alle kaupan hinnan. Voihan ne ihmiset mennä kauppaan ostamaan paitansa, jos haluavat, mutta toisilla ne Lindexit on niin kaukana tms. että haluavat mielummin vaikka maksaa vähän enempi kun posti tuo suoraan kotiin. Me saatiin paita lahjaksi, mutta oli väärää kokoa, niin en sitä ala säilöä montaa vuotta.

nimitykset on mulle ihan yks ja sama.. mut jos käytettäis termejä oikein niin vintage on aito vanha vaate, kun taas retro on uustuotantoa samaan tyyliin... mutta en tiedä miten huudossa on joudutttu tohon uusretrohuumaan :D

No siis on melko kumma sanahirviö... kun retro tarkoittaa tietääkseni uusvanhaa, niin mitä ihmettä sitten on uusuusvanha :D Vai tarkoittaako se mahollisesti sitä että joku on joskus mukailu jotain vanhaa ja nyt mukaillaankin sitä mukailua? Ja jos näin on pitääkö jokakerta lisätä uusi "uus" sanan eteen? Retro sana väkisellä viittaa myöskin aikakausien sekoittumiseen. Eli jos joku valmistaa tismalleen samanlaista vaatetta kun joskus vaikka 20-luvulla se ei ole retroa. Mutta jos joku yrittää valmistaa tismalleen samanlaista vaatetta kuin 20-luvulla, mutta joutuu tinkimään vaikka materiaalien puutteen vuoksi se tulee olemaan retroa. Monet tarkoittavatkin retrolla vain yksinkertaisesti aikakausien sekoittumista. Eli jos vaikka päälläni on aitoja vähän vaikka minkä vuosikymmenen vaatteita asukokonaisuus on retro, vaikkei yksikään vaatekappale ole.

Minua ärsyttää tämä koko sana uusretro. Hoh hoijaa. Sillä varjolla myydään vaikka mitä et on uusretroa.
Eniten minua ärsyttää tämä ilmiö näissä vanhojentavaroiden kirppareilla, netissä. Tuolla UUSretro nimikkeellä sinne saa tuoda vaikka mitä myyntiin.

Yhteistyössä