Uusperhehelvetti

  • Viestiketjun aloittaja "WTF"
  • Ensimmäinen viesti
"carelia"
Ihan sama kenen lapsia olisivat, mutta asiaan pitää puuttua. Keskustelu ja rangaistus sen myötä menikö asia jakeluun vai ei. Onks se miehen lapsi erityislapsi(vaikka ei se annakkaan lupaa käydä toiseen käsiks)?
 
"vieras"
Tekisin erittäin selväksi, että oli sitten tasan tarkkaan viimeinen kerta! Ja lähettäisin lapsen äidilleen (salaa mielessäni toivoisin, ettei tulisi enää takaisin)

Vaikka en kyllä koskaan asettaisi itseäni siihen asemaan, että alkaisin seurustelemaan lapsellisen miehen kanssa. Muiden lapset vaan ärsyttää.
 
[QUOTE="WTF";28070014]Liittyy uusperheeseen koska olemme sellainen ja laps on "erityislapsi" jonka teko on kuulemma ihan hyväksyttävää koska on "sairas".[/QUOTE]

Perhepalaverin paikka. Ketään saa kohdella tolleen vaikka ois miten "erityinen". Väliin menisin ja asia selvitettäs+tekijälle seuraukset.
 
[QUOTE="WTF";28070041]Lapsen isän ja äidin mukaan lapsi toimi oikein. Lapsen mieltä ei saa järkyttää ja on kuulemma kertonut kuinka tämä minun lapseni meni ja ärsytti.[/QUOTE]

Tekevät todella väärin.Lapsi toimi oikein??Väkivalta on heidän mielestään hyväksyttävää?

Todella surullista,tekevät lapselle karhunpalveluksen :/

Kyllä mä nyt laittaisin miehen puhutteluun tuossa tilanteessa.
 
"vieras"
[QUOTE="WTF";28070041]Lapsen isän ja äidin mukaan lapsi toimi oikein. Lapsen mieltä ei saa järkyttää ja on kuulemma kertonut kuinka tämä minun lapseni meni ja ärsytti.[/QUOTE]

Toi nyt on ihan puppua. Jos heillä olisi kaksi lasta, niin tuskin katsoisivat hyväksyen, kun vanhempi käy pienemmän päälle.
 
.....
Mä en kyllä veisi edes omaa lastani asumaan tuollaiseen perheeseen jossa on lapsi tuollaisten ongelmien kanssa. En haluaisi että oma lapseni kärsii. Lapsen takia en siis jäisi asumaan saman katon alle. Mahtaa lasta pelottaa että toinen käy uudelleen päälle??????
 
"WTF"
Olen tässä miettinyt jo eroakin. Eihän tästä tule yhtään mitään. Kauan olen tätä touhua jo katsellut kun tuo lapsi pyörittää koko helvetin sirkusta ja nyt kun käy vielä vaaralliseksi pienempiään kohtaan niin enpä tiedä...
 
[QUOTE="WTF";28070075]Olen tässä miettinyt jo eroakin. Eihän tästä tule yhtään mitään. Kauan olen tätä touhua jo katsellut kun tuo lapsi pyörittää koko helvetin sirkusta ja nyt kun käy vielä vaaralliseksi pienempiään kohtaan niin enpä tiedä...[/QUOTE]

Kaikilla on oikeus koskemattomuuteen ja turvalliseen kasvuympäristöön.

Ihan hirveetä tuo on,jos jotakuta joutuu pelkäämään,olkoon lapsi.
Mutta tässä tapauksessa tuo lapsi kasvaa aivan väärin,jos ei hälle eroteta oikeata ja väärää.

Kurja tilanne.
 
[QUOTE="WTF";28070075]Olen tässä miettinyt jo eroakin. Eihän tästä tule yhtään mitään. Kauan olen tätä touhua jo katsellut kun tuo lapsi pyörittää koko helvetin sirkusta ja nyt kun käy vielä vaaralliseksi pienempiään kohtaan niin enpä tiedä...[/QUOTE]

No sietääkin kyllä miettiä jatkoa ja sitä tuleeko sellasta. Omaa lastani jos toinen täälä tolleen kohtelis+pyörittäs sirkusta ni sais muuttaa isineen muualle.
 
"vieras"
Sinuna en enään MIETTISI eroa vaan ryhtyisin tuumasta toimeen ja takaisin omalle lapselleni turvallisen kasvuympäristön. En ikinä voisi kuvitella vieväni lastani tuollaiseen tilanteeseen, niin ihanaa miestä ei löydykkään että oma lapseni joutuisi kärsijäksi :(
 
"naana"
Työskentelen erityislasten kanssa ja voin kertoa, että vaikka itsensä hallinta voi olla esim. adhd- tai aspergerlapsille vaikeampaa kuin "normaali" lapsille, niin ei todellakaan mahdotonta. Asiasta tulisi keskustella avoimesti neuvolassa/lääkärillä. Eihän hän voi noin koulussakaan käyttäytyä!

Jos lapsella on itsehillintäongelmia, niin sitä suuremmalla syyllä väkivaltatilanteisiin pitää puuttua aina heti ja ehdottomasti. Asia tulee käydä lapsen kanssa läpi ja antaa sopiva rangaistus. Toisiin ei saa käydä käsiksi vaikka kuinka ärsyttäisi! Mielestäni lasten suuri ikäero pahentaa asiaa entisestään.

Ota miehesi kanssa asia vakavasti puheeksi ja tee selväksi, että et hyväksy väkivaltaa kodissasi keneltäkään ketään kohtaan. Luuleeko mies, että väkivaltaisuus katoaa itsekseen tai pelkällä terapialla? Onko ok, että hänen lapsensa pahoinpitelee toisen ihmisen, koska häntä ärsytti? Yhteiskunta ei hyväksy moista käytöstä, vaikka olisi kuinka lieventäviä asianhaaroja. Häkkihän siinä heilahtaa, kun ikää tulee! Erityislasta voi ymmärtää, mutta se ei ole sama kuin hyväksyä käytöstä. Eivät erityislapsetkaan tyhmiä ole! Lapsi oppii oikean ja väärän eron tekonsa seuraamuksien kautta.

Jos mies ei ymmärrä tätä, niin eroa. Äitinä lapsesi turvallisuus pitää olla etusijalla.
 
Nellien
[QUOTE="vieras";28070213]Sinuna en enään MIETTISI eroa vaan ryhtyisin tuumasta toimeen ja takaisin omalle lapselleni turvallisen kasvuympäristön. En ikinä voisi kuvitella vieväni lastani tuollaiseen tilanteeseen, niin ihanaa miestä ei löydykkään että oma lapseni joutuisi kärsijäksi :([/QUOTE]

jaa no meillä esikoinen on erityislapsi,adhd+aistiyliherkkyyttä(omantoiminnanohjauksen vaikeutta+merkittävää impulsiivisuutta),veikkaan että ap:tapauksessakin lapsella on adhd.

no niin ollaan uus perhe isompi saattaisi toimia noin pienenpää kohtaan,ja on toiminutkin, eli molemmat lapset on mun mutta vain kuopus on miehen.

luojalle kiitos hän ei ole ottamassa tämän takia eroa. lapsi ei todellakaan voi itselleen mitään! mutta aikuisen kuuluu silti ohjata ja toimia suunnan näyttäjänä! koska lapsen täytyy oppia toimimaan myös ristiriitatilanteissa oikein! vaikka ei kykene siihen ilman aikuisen apua varmaan vielä pitkään aikaan!
 

Yhteistyössä