Uusperheet (joilla ei yhteisiä lapsia)!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaudun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaudun

Vieras
Mites teillä, jääkö se aina automaattisesti lapsen/lasten kanssa kotiin jonka ne biologisesti ovat? Toinen saa mennä mielin määrin kun tahtoo, koska hänellä ei ole mitään "velvoitetta" olla kotona.

Minulla on siis itselläni lapsi, uusi mies ollut siitä asti kuvioissa kun lapsi oli 4kk, lapsen isä ja suku eivät halunneet tuon jälkeen enää olla tekemisissä ja tavata lasta.

Nykyään tuntuu että meillä menee vkonlopu niin että mies käy kotona vaan kääntymässä, muuten on kavereidensa kanssa. :/ Mä istun lapsen kanssa yksin kotona. Omat kaverit hävisivät kun itse sain lapsen, muutama käy kerran kaksi kuussa kahvilla, mutta muuten olen yksin kun mies on töissä ja vkonloput kavereidensa kanssa..

Äsken kävi taas tuossa kääntymässä kun toi auton pihaan, mä totesin vaan että taasko sä lähdet?
Mies: Juu u, eiks sul olis joku kaveri vaiks kenet kahvil pyytäisit ni ei tarttis ruikuttaa mun menoista??
Minä: Ei ole, kuten tiedät. Alkoholin pauloissa nuo, tai miestensä kanssa kotona.
Mies: Jaa a, no voi voi, iteppä oot mukulan pykänny ni ite on kestettävä.

Mä käyn ehkä 2 kertaa vuodessa ulkona, silloinkin olen 3-4h ja tulen 23 aikoihin kotiin. Mä en tiedä miksi tää ottaa näin koville, musta vaan tuntuu pahalta kun tää on nykyään aina tätä, muo vituttaa jo valmiiksi kun tiedän että viikonloppu lähestyy. Lapsi menee nukkumaan niin mä vaan itken täällä.
Sanokaa etten mä oe ainoa? Enhän?

Ööö, ei hän ole lasten vanhempi tai huoltaja.
Minusta on luonnollista, että mies on 24/7 vastuussa lapsistaan silloin, kun on hänen viikkonsa. Eihän hänen isyytensä estä minun jumppia, työmenoja tms. Kapakoissa en käy.

Ei ole kokemusta uusperheestä, mutta yleisesti ihmettelen, millainen parisuhde se on , jos mies ei vietä aikaa puolisonsa/perheensä kanssa vaan menee omissa menoissaan kaikki viikonloput.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ööö, ei hän ole lasten vanhempi tai huoltaja.
Minusta on luonnollista, että mies on 24/7 vastuussa lapsistaan silloin, kun on hänen viikkonsa. Eihän hänen isyytensä estä minun jumppia, työmenoja tms. Kapakoissa en käy.

Eli sinusta tämä on ok? Toinen menee miten lystää ja on kavereidensa kanssa, koska tahtoo, minä istun kotona lapseni kanssa kahdestaan? Ja siis työmenot ja autonkorjaukset yms on asia erikseen, ne on pakollisia mutta pakko ei olisi kavereiden kanssa olla joka vkonloppu.. Ja teilläkin vissiin lapset ei asu samassa taloudessa? Meillä minä olen lapsen ainoa vanhempi ja huoltaja, lapsi on minun kanssani koko ajan, isä ei halua edes nähdä lasta, saati heidän sukunsa. Oma äitini käy ehkä 2 kertaa kuussa kahvilla, muita sukulaisia ei oikein olekkaan..

yleisesti ihmettelen, millainen parisuhde se on , jos mies ei vietä aikaa puolisonsa/perheensä kanssa vaan menee omissa menoissaan kaikki viikonloput.

Nimenomaan tätä minäkin jäin miettimään. Onko arkena samanlainen?

Ei ole kokemusta uusperheestä, mutta yleisesti ihmettelen, millainen parisuhde se on , jos mies ei vietä aikaa puolisonsa/perheensä kanssa vaan menee omissa menoissaan kaikki viikonloput.

Samaa olen itse pohtinut että onko tämä se terve parisuhde, välillä tuntuu että olemme vain seksiä harrastavia kämppiksiä joilla omat elämät tahoillaan. Ja siis tietenkin sillon tällöin käydään yhdessä ostoksilla tms.. mutta aika harvoin, ja yleensä silloinkin sitten nakkaa vaan mut ja lapsen kotiin, ja lähtee kavereidensa kanssa, tulee sitten taas 22-03 aikaan yöllä kotiin, ähtee aamulla 10-11 tienoilla..

yleisesti ihmettelen, millainen parisuhde se on , jos mies ei vietä aikaa puolisonsa/perheensä kanssa vaan menee omissa menoissaan kaikki viikonloput.

Nimenomaan tätä minäkin jäin miettimään. Onko arkena samanlainen?

Arkena menee kuudeksi töihin, tulee 4 aikoihin, menee nukkumaan, syö, katsoo leffan ja menee yöunille näin kärjistettynä. Välillä joku hänen kaverinsa tulee tänne "kahville" mutta muuten arkisin ollaan kyllä kotona illat perheen kanssa mutta silloinkin mies nukkuu tunnin-kaksi illasta, katsoo leffaa/katsotaan leffaa jne.. Kun itse saan lapsen nukkumaan menee hän myös aika pian nukkumaan yöunille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Samaa olen itse pohtinut että onko tämä se terve parisuhde, välillä tuntuu että olemme vain seksiä harrastavia kämppiksiä joilla omat elämät tahoillaan. Ja siis tietenkin sillon tällöin käydään yhdessä ostoksilla tms.. mutta aika harvoin, ja yleensä silloinkin sitten nakkaa vaan mut ja lapsen kotiin, ja lähtee kavereidensa kanssa, tulee sitten taas 22-03 aikaan yöllä kotiin, ähtee aamulla 10-11 tienoilla..

ette te nyt valitettavasti kuulosta edes uusperheeltä vaan tosiaan ukko käyttää sinua omiin tarpeisiinsa eikä halua kunnon suhdetta. Mutta siltä tämä siis vaikuttaa, todellisuus teillä voi toki olla ihan toinen.

Tuon asetelman takia en itse uskaltaisi kelpuuttaa kumppaniksi lapsetonta miestä jos nyt vastaisuudessa suhteeseen ajautuisin. Mies jolla ei ole hajuakaan perhe-elämästä ei hirveästi houkuta.

Hyväksikäytöltä tuo miustakin kuulostaa. Tosi lapsellinen ja itsekäs mies.

Minä olisin tuollasen ukon heivannu pihalle jo aikoja sitten!! Tai siis tuollaista en olis alunperin huolinutkaan. Kannattaa tehdä selväksi ne pelisäännöt jo heti suhteen alussa niin ei tule myöhemmin yllätyksiä. Eli ainakin meillä minä ja tyttäreni ollaan paketti ja me elämme perheenä ja mies käyttäytyy sen mukaisesti.

Haluatko antaa tuollaisen miehenmallin lapsellesi?

Yhteistyössä