Uusista autoista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millinka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Turvavyön käyttö ei ole kaikille itsestään selvää, valitettavasti.
Sen piippauksen tehtävänä ei ole ilmoittaa kuljettajalle että hänen seurassaan on joku, vaan ideana on muistuttaa turvavyöstä!

Ajotietokoneesta en puhunut turvalaitteena, mutta mun mielestä sekin on hiton hieno keksintö.
Onneksi jokainen voi itse valita autonsa, ja se joka tykkää ajaa apämukavasti ja turvattomasti vanhalla purkilla saa mun puolesta aivan vapaasti ajaa :D

Tietenkin jokainen valitsee mieleisensä auton, minunkin autossa tuo turvavyönmuistuttaja oli rikki (johtui kai penkin jousesta) ja piippaili ja vilkkui vaikkei penkillä mitään ollutkaan. Olen valinnut autoni turvallisuuden vuoksi noin enimmäkseen ja tietenkin lisäksi tilan ja ajomukavuuden mukaan ja muuten erittäin tyytyväinen, ei ole ajotietokonetta, en tiedä mitä sillä tekisin, mutta keskuslukitus löytyy, vaikkei sekään kovin kummoinen viritys ole, ja varmaankin jokainen osaa sellaisenkin omaan autoonsa tarvittaessa asentaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sysimetsän asukas:
Nuo turvallisuus asiat nyt on vähän minusta tilanneriippuvaisia..esim,meidän jenkissä ei ole turvavöitä,ei ole ikinä ollut=siinä ei kuskata lapsia.Jos joskus tulisi lapsia ois varmaan pakko siihen sellaiset asentaa.Ei ole myöskään turvatyynyjä,piippaavia penkkejä eikä muitakaan vitkuttimia.Mutta jos tulisi tasa-arvoinen nokkakolari esim.uuden opelin tai fordin tai minkä vaan kanssa,minulla menee kromit sisään ja sillä toisella koko auton nokka syliin. :|
Ja tästä laskettiin täysin pois se kumman syy,mitä autoissa on ja miksi näin yleensä on käynyt.

Meillä on asennettu letukkaan vyöt juuri istuimen takia (ja kyllä on käyty hyväksyttämässä ihan virallisesti, että on oikein asennettu).

Ja tosiaan kolarissahan tuo on täysin selvä juttu.

Ja kun kaikista turvallisinta tiellä olisi jos kaikki ihmiset yhdessä yrittäsivät auttaa sitä sujuvaa liikennettä toimimaan..ohituskaista niille jotka oikeasti on ohittamassa jonkun,rampilta rohkeasti motarille,ei jäädä notkuun siihen rampin päähän,ajetaan reippaasti nopeusrajoitusten mukaan ja annetaan tilaa muillekkin.En ole täydellinen kuski,ja kaikki mokailee joskus,mutta kyllä n.100km matkalla näkee jo mahahaavaan saakka kaiken maailman autoilijoita/autoja/ajotapoja/liikennerikkomuksia..

Nuo turvallisuus asiat nyt on vähän minusta tilanneriippuvaisia..esim,meidän jenkissä ei ole turvavöitä,ei ole ikinä ollut=siinä ei kuskata lapsia.Jos joskus tulisi lapsia ois varmaan pakko siihen sellaiset asentaa.Ei ole myöskään turvatyynyjä,piippaavia penkkejä eikä muitakaan vitkuttimia.Mutta jos tulisi tasa-arvoinen nokkakolari esim.uuden opelin tai fordin tai minkä vaan kanssa,minulla menee kromit sisään ja sillä toisella koko auton nokka syliin. :|
Ja tästä laskettiin täysin pois se kumman syy,mitä autoissa on ja miksi näin yleensä on käynyt.

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Ja kun kaikista turvallisinta tiellä olisi jos kaikki ihmiset yhdessä yrittäsivät auttaa sitä sujuvaa liikennettä toimimaan..ohituskaista niille jotka oikeasti on ohittamassa jonkun,rampilta rohkeasti motarille,ei jäädä notkuun siihen rampin päähän,ajetaan reippaasti nopeusrajoitusten mukaan ja annetaan tilaa muillekkin.En ole täydellinen kuski,ja kaikki mokailee joskus,mutta kyllä n.100km matkalla näkee jo mahahaavaan saakka kaiken maailman autoilijoita/autoja/ajotapoja/liikennerikkomuksia..

Juuri näin. Ja useimmiten tähän ei vaikuta onko auto vuosimallia '09 tai '90. Jos kuski mokailee niin siihenhän ei mitkään auton penkin piipittimet auta.

Vai vanin.. :heart: mä olen kovasti miettinyt ja pähkäillyt talvikulkinetta itselleni,mies tarjosi sitä meidän '87 opel kadettia... :x ei ei ja vielä kerran ei.Ihan vania en tarttis ja kauhian vanha ei sais olla kun sitten ei taas voi ajaa talvella..ehdotuksia?

Tai kyllähän se kadetti menis hätävarana varmaan tän talven mutta se on sellanen tuomiopäivän masiina..kaasari on tukkonen,jarrut loppu,kytkin loppu,repsikan ovi ei aukee ulkoa ja kuskin ovi ei välillä ollenkaan.. :laugh: besamittari ei toimi,ovi pahvit irti melkein joka ovesta..ei oikein houkuttele..Jaa niin ja pakoputki on menossa vissiin poikki ihan näillä näppäimillä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

No volvo on vähän eriasia kun täysin kantavalla rungolla oleva auto. ;) Eli meni asian sivusta. Nykyautojen kantavuus perustuu siihen, että kori on se kantava rakenne.

Yhteistyössä