\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 13:22 Milla Maqia kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:57 Vieras kirjoitti:
Nostan hattua kaikille uusiomammoille kun he pyyteettömästi jaksavat päivästä toiseen hoitaa ja rakastaa omien lastensa lisäksi sen puolisonsakin lapsia edellisestä "elämästä" ilman mitään erilliskorvausta.Eipä ole uusiomammoille kesitty uusiomamma-lisää vaikka perheessä onkin muitakin kuin "omia"lapsia huollettavana.
Kyllä näiden palstojen kirjoituksista tulee hieman erilainen kuva tuosta uusiomammojen suhtautumisesta niihin puolison lapsiin. Ei se rakastaminen ole niin pyyteetöntä. Täällähän päivittäin uusiäidit ihmettelevät: "miksi miehen lapsia pitäisi rakastaa?" Suurin osahan näistä uusiomammoista kertoo, ettei oikeastaan siedä puolisonsa lapsia ollenkaan.
Luepa huviksesi näiden ihmisten kirjoituksia hieman tarkempaan. :attn:
Minä olen yksi niistä, joka ei rakasta ei edes tykkää mieheni etälapsista, MUTTA hyväksyn heidät. Minullla on oikeus välillä tuntea negatuntemuksia jopa vihata mieheni etälapsia. Tämä on aivan normaalia tuntemusta.
Mutta täällä palstalla äidit piehtaroivat kun ns. tämä äitipuoli ei tykkää miehen lapsesta. Tämä sama äitipuoli saa vihat niskoilleen, kun kieltäytyy hoitamasta miehen etälapsia, kun äiti on perunut kesällä tarhapäiviä, mutta ei ole kysynyt asiasta lasten isältä että mitenkäs järjestetään hoito. Vaan otaksuu ilman muuta, että tämä isän nykyinen vaimo, joka on äityslomalla hoitaa ilman muuta myös isän etälapset. Kun tästä kunniasta kieltäydyn ( minulta ei siis olla missään vaiheessa kysytty, passaako tämä ), niin minä en välitä mieheni etälapsista, minä inhoan heitä, kun en heitä voi hoitaa. Voi pyhä jysäys, tämä ei ole ensimmäinen eikä ainut esimerkki. Minulla on hemmetisti velvotteita etälapsia kohtaan, muttei yhtään sananvaltaa mistään asiasta.
Vanhemmat huolehtikoot jälkikasvustaan pääsääntöisesti. Jos ne viedään mummulaan hoitoon, kysytään AINA etukäteen, voivatko lapsenlapset tulla teille hoitoon. Mutta miksi ei tätä samaa tehdä isän vaimolle. Ehei, hänellähän ei ole oikeutta kieltäytyä. Toisaltaan ajateltuna, miksi hänellä on edes velvollisuus hoitaa etälapsia. Miksi hänet otetaan esille hoitoasiassa. Siksikö, että hän on äitiyslomalla?
Minä hoidan vain omat lapseni. piste. Siinä vaiheessa kun minulta kysytään jotain / otetaan minunkin mielipiteeni huomioon, voin hoitaa mieheni etälapsia, samoin kun kaverit joskun kysyvät toisiltaan lapsenhoitoapua.
uusiomamma? mikä h...tin uusio. minä olen äiti vain ja ainoastaan omille lapsilleni. Tietääkseni en ole adoptoinut puolikasta etälasta, joten en ole äitipuoli. Vai olenko uusiomamma, kun olen toistamiseen synnyttänyt lapsen?