Uusin Vauva-lehti: 7 lapsinen perhe

Uusin vauva-lehti kolahti postilaatikkoon ja luin heti tuon jutun 7 lapsisesta perheestä mutta jutun loppua kohden rupesi oikein ärsyttämään jutun sävy. Perheen äiti on oikea super-mamma, astianpesukonekin rikki, itse leipoo leivät ja sämpylät, mehustaa viinimarjansa ja myy omenahilloaan. Jokaiselle lapselle riittää kahden keskistä aikaa ja kaikki elää järjestyksessä ja joka aamu imuroidaan talo sun muuta.

Huoh... Uskon että perhe on varmasti onnellinen ja äiti tyytyväinen mutta tuo jutun kirjoitussävy pisti ärsyttään. Taas oli juttu niin täydellisestä perheestä, ei sanaakaan että lapset kiukuttelisi tai uhmaisi tai mistään normaaliin lapsiperheeseen kuuluvasta episodista (paitsi sadesäällä tuovat kuraa sisälle).

Koskakohan joku kirjoittaisi realistisen kuvauksen suurperheen elämästä. Tai sitten siellä oikeesti kaikki on niin auvoisaa :D

Ja itse tunnen monia monilapsisia perheitä, joissa tosin enimmillään 5 lasta, mutta isoja perheitä minun mittakaavassa kuitenkin. Kyllä heillä ainakin äiti on välillä väsynyt ja manaa puistossa kun lapset riitelee ja tappelee keskenään ja on ihan perusmammoja samoine ongelmineen kuin me joilla vain pari lasta. Mutta tuon jutun perhe on kyllä täydellinen. Enpä ole ennen täydelliseen uskonut mutta niinpä vaan löytyi täydellinen perhe kun äiti jaksaa 9 henkisen perheen tiskitkin käsin tiskata ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Juu mä luin saman.... Mietin vaan että aika köyhiä varmasti ovat jos ei ole 9kk aikana saanut säästettyä uuteen tiskikoneeseen rahaa.
Joo no täällä päin ainakin näkyy säännöllisesti cittarissa esim astianpesukoneita tyyliin plussatarjouksessa 299e joka ei ole mun mielestä paha hinta uudesta. Luulisi että tuonkin saisi säästettyä 9 kk:n aikana, mutta toisaalta, kyllä tuolla määrällä varmasti menee rahaa kaikkeen muuhunkin. Ehkä häntä ei haittaa tiskata tms.

 
mn
just just... ei tunnu kauheen uskottavalta tuo juttu, mut mikäs siinä. taas saa normaalit perusmammat olla niin huolissaan kun ei jaksa itse tehdä samaa mitä tämä super-mamma.
 
Ei meille tullut vauvaa tänään. :( Joten sitä odotellessa.

Sama homma vauvassa että kaksplussassa, on kirjoitus vaikka kirjoitus sitten kohtukuolemasta, yh:n arjesta, 9n hengentalouden elämästä, tai muusta vaikeasta tai vähemmän vaikeasta asiasta, jutut on omasta mielestä aina kirjoitettu ällöttävän ylipositiiviseen sävyyn. "Kyllä tästä selvitään, meillä on toisemme tukena, ja elämä jatkuu normaalisti".
Toisaalta tuo sinun kertomasi juttu, että jos siinä sitten olisi koko kirjoitus vain uhmasta ja kiukuttelusta, tuskin sitäkään jaksaisi lukea.
Se ei kyllä tee kenestäkään täydellistä että käsin tiskaa, ja varmasti jokaisen arkeen kuuluu kiukuttelua, uhmaa, ja välillä jopa sairastamista, kai noiden juttujen idea vain on kirjoittaa vain ne positiiviset asiat.
 
kinkkis
Mä en pysty lukemaan noita lainkaan. On niin luuseri olo jo yhdenkin kanssa. Kun tullaan töistä iltaäivällä niin ruoanlaitto ja kodinhoidon pakolliset toimenpiteet PLUS kunnolla lapseen paneutuminen vie aikaa. Sitten on kiva päivän jälkeen niin puhki, että jaksaa just käydä lenkillä kun lapsi menee nukkumaan ja rojahtaa sohvalle kattoon töllöä.
 
at
täytyykin varmaan ostaa lehti.. ;)

Mut joo totta on tuo että vaikka aina kaikkialla toitotetaan että pitää muistaa ettei kukaan ole superäiti ja että kaikki ei aina mene ihan kuin ruusunpunaisten lasien läpi, silti ko.toitottajat (lehdet ym) julkaisee yltiöpositiivista kuvaa kaikesta.
Koskaan en ole lukenut juttua jossa todettais ihan suoraan -mutkatta- että hitto että joskus menee hermot ja syödään saarioisten äitien ruokaa kun äiti ei jaksa panostaa....
Aina just toi että "herään aamukuudelta -pimpelipompelipom- keitän puurot jonka jälkeen laitan leivät uuniin ja yhdessä lasten kanssa kokkaillaan lounas sekä ulkoillaan.. Nukutaan ja sillä aikaa äiti häärää jos mitä -koskaan ei nuku/lusmua netissä- kun armaat kullannuput herää harrastellaan ja puuhaillaan taas ihania kotiherkkuja jos mitä.. Illalla ulkoilun jälkeen syödään iltapuurot kuin herranenkelit ja mennään nukkumaan ilman mitään kommervenkkejä.

Juu tapahtuu meidänkin nelilapsisessa perheessä tuollaistakin, mutta valitettavan hervoin näihin superäiteihin verrattaen.. :(
Olen siis kai aika huono äiti kun pulla ei tuoksu aina ja joskus äiti saarioinen laittaa meidän lounaan..

Aurinkokunnalla ihanaa tekstiä, kuten tuossa joku mainitsi.. Ei vaan ole tainnut lehteen asti päästä realistista kuvaa suurperheestä antamaan..? ;)
jaksuja hänelle!! :flower:
 
m
Minusta se oli ihana juttu. Ihan kuin ois mun äidistä kirjoitettu, vain sillä erotuksella, että hänellä on 11lasta. Meillä oli kotona tuollaista.... Ei kaikki ole ressaantuneita ja väsyneitä. Ja mä luulen, että se äitee siinä jutussa tykkää siitä tiskaamisesta. ;) Tai sitten yksinkertaisesti heillä ei ole ollut ylimääräisiä rahoja. 299e voi jollekin olla iso summa!!!
Miksi pitää mollata tuollaisa juttuja, eikös se oo kiva kun joku on onnellinen elämästään? Ja kertoihan se äiti, että väliin hänkin suuttuu ja huutaa!!
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
KAnnattaa lukea pasltalla nimimerkki aurinkokunta kirjotuksia, sieltä löytyy realistista tekstiä suurperheen arjesta, useimmiten viellä huumorilla höystettynä.
Minusta taas Aurinkokunnan ongelmat ovat tyyliin "Laitanko tänään sinisen vai vihreän pöytäliinan pöydälle?" ja sitä pähkäillään naivisti monta sivullista. Tai "Voinko neuloa miehelleni villasukat vai en?". Että sen kirjoituksista saa kyllä hieman yksinkertaisen mielikuvan suurperheen arjesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Minusta se oli ihana juttu. Ihan kuin ois mun äidistä kirjoitettu, vain sillä erotuksella, että hänellä on 11lasta. Meillä oli kotona tuollaista.... Ei kaikki ole ressaantuneita ja väsyneitä. Ja mä luulen, että se äitee siinä jutussa tykkää siitä tiskaamisesta. ;) Tai sitten yksinkertaisesti heillä ei ole ollut ylimääräisiä rahoja. 299e voi jollekin olla iso summa!!!
Miksi pitää mollata tuollaisa juttuja, eikös se oo kiva kun joku on onnellinen elämästään? Ja kertoihan se äiti, että väliin hänkin suuttuu ja huutaa!!
Toivottavasti oikeasti luit aloitukseni. En missään nimessä mollannut vaan kirjoitin että varmasti äiti onkin tyytytäväinen ja onnellinen. Mutta se toimittajan kirjoitussävy oli niin sitä luokkaa että perhe oikein huokuu täydellisyyttä :D Se vaan pisti ärsyttään. Ei missään tapauksessa se itse perhe. Hienoahan se on jos noin hyvin pyyhkii.

 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Kerrostalokyttääjä:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Minusta se oli ihana juttu. Ihan kuin ois mun äidistä kirjoitettu, vain sillä erotuksella, että hänellä on 11lasta. Meillä oli kotona tuollaista.... Ei kaikki ole ressaantuneita ja väsyneitä. Ja mä luulen, että se äitee siinä jutussa tykkää siitä tiskaamisesta. ;) Tai sitten yksinkertaisesti heillä ei ole ollut ylimääräisiä rahoja. 299e voi jollekin olla iso summa!!!
Miksi pitää mollata tuollaisa juttuja, eikös se oo kiva kun joku on onnellinen elämästään? Ja kertoihan se äiti, että väliin hänkin suuttuu ja huutaa!!
Toivottavasti oikeasti luit aloitukseni. En missään nimessä mollannut vaan kirjoitin että varmasti äiti onkin tyytytäväinen ja onnellinen. Mutta se toimittajan kirjoitussävy oli niin sitä luokkaa että perhe oikein huokuu täydellisyyttä :D Se vaan pisti ärsyttään. Ei missään tapauksessa se itse perhe. Hienoahan se on jos noin hyvin pyyhkii.
Luin luin, mut jotenkin vain tuli ilkee mieli tästä asiata, sori!!
Toisilla ei välttämättä ole varaa siihen uuteen koneeseen, vaikka sen saiskin vain hintaan 299!!
Laita ap palautetta vauvalle ja pyydä erikirjoitussävyyn kirjoitettu suurperhejuttu!! ;)
 
Joo, 299e on iso raha. 9kk:n aikana se tekee 33,2e/kk. Sekin on jollekulle iso raha. Kyllä sen uskon. Mutta pointti (ilmaisin itseäni varmaan huonosti tai yritin kirjoittaa tiiviisti) olikin se että kyllä niitä ihan edullisesti uusiakin saa eli ei välttämättä edes tule kauheen halvaksi korjata vanhaa kun ei tiedä koska taas simahtaa.

Joskus joku korjaaja sanoi mun äidille hänen vanhasta pesukoneestaan että halvemmalla pääsee kun ostaa uuden. Kuulemma pesukoneen korjaaminen ei kannattaisi koska tulisi kalliiksi; korjauspalkkiot ja varaosat.
 
mönkijä
Itsellä on kohta kuus lasta ja suht pienillä ikäeroilla.
Minua kans aina on ärsyttäny tuollaiset hehkutus jutut perheestä ku perheestä :eek:
Jätän aina ne nykyään lukematta.
 
äiti 34v
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Mut hei, jos se keikahtaakin 5 lapsen jälkeen niin että ne lapset muuttuu enkeleiksi ja elämä auvoisaksi :LOL: :LOL:

Ne ei kehtaa lehtiin laittaa sitä että perheellisten elämä vois olla perseestä, muutoin synnytysasteet laskis :whistle:

Ei muutu=)
Mulla 7 lasta,vanhin 13v,nuorin 1v.Ja täytyy sanoa että pinna palaa,useinkin!
Vanhin lapsista just kysyi multa että :äiti,suutuitko sä mullekin noin kovin kun olin pieni" kun suutuin 5v joka nappas leipäveitsen ja leikki miekkailijaa....Haluatteko kuvitella tilanteen=)

Mutta eihän sitä negatiivista puolta lehtiin haluta,sitä miten äiti uupuu ja tuntuu ettei saa porukkaa olemaan kunnolla.

Meillä niin onnekkaasti että jos kodinkone hajoo,saadaan hankittua uusi,kuivatusrumpukin on suureksi iloksi(mitä artikkelin äidillä ei ilm ollut) ja matkustetaankin,mutta silti arki on välillä kovaa puurtamista,pyykin pesua ,tiskaamista,ruoan laittoa ja tosiaan lasten riitojen ja raivokohtausten selvittelyä;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Minusta taas Aurinkokunnan ongelmat ovat tyyliin "Laitanko tänään sinisen vai vihreän pöytäliinan pöydälle?" ja sitä pähkäillään naivisti monta sivullista. Tai "Voinko neuloa miehelleni villasukat vai en?". Että sen kirjoituksista saa kyllä hieman yksinkertaisen mielikuvan suurperheen arjesta.
Voi kun oiskin noin "pienet murheet"... mutta oikeesti mulla ei oo noitakaan murheita, kun meillä ei käytetä pöytäliinoja enkä mie edes neulo :D
Mutta sensijaan mie jaksan tuntitolkulla pähkäillä kyllä sitä, että mitä ensviikolla ruuaksi, ja missä järjestyksessä ois paras ja kätevin siivota.

Ja ois noita isompiakin "ongelmia" mutta kun ei niistä kaikista kehtaa varsinkaan täällä palstalla kertoa, kun kommenttetina tulee viimeistään viidenessä viestissä - "Kuka käskee lisääntyä kuin kani konsanaan." "Pitääkö niitä kakaroita sit tehdä liukuhihnalta, jos niiden kanssa ei pärjää!" "On sulla sit nuija mies - jätä se sika!" tai jotain muuta yhtä rakentavaa :snotty:

Siis jos mie tunnustan täällä, että mie karjuin kitapurjeet lepattaen pojille, jotka leikkivät sisällä hippaa ja hyppivät pedeissä, joihin oli juuri vaihdettu puhtaat petivermeet, ja sit siitä huudosta säikähtäneenä koittivat juosta mahdollisimman pian leikkihuoneeseen "muka viattomina" leikkimään ja ohimennessään kaatoivat pöydältä maitopurkin - kuka senkin lienee siihen jättänyt - ja lopuksi törmäävät siskoonsa joka on tuomassa teroitusroskiaan roskikseen niin, että ne teroitussilput leviää pitkin juuri pestyä lattiaa...

Niin, jos mie tuossa vaiheessa avaan kitani ja karjun ne kitapurjeet lepattaen poikia siivoamaan sotkunsa, niin mie takuulla saan kommntteja siitä, että eiks mulla oo aikaa opettaa lapsia käyttäytymään kauniisti ja hillitysti.
Ja jos mulla ei oo aikaa keskustella tapahtuneesta, vaan sorrun huutamaan, niin oon varmaan ihan liian rasittunut... ja silti pukkaan vaan uutta penskaa kehtoon nukkumaan jne.
 
EJK
No eihän se perheen vika ole, jos toimittaja jättää kirjoittamatta arjen realismista tai ei edes tee siihen viittaavia kysymyksiä haastattelussa.

Mutta niinhän sitä sanotaan, että yhden lapsen kasvattaminen on paljon työläämpää kuin useamman. Uskon siihen.
 
äiti 34v
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Lueppa uudesta Meidän Perhe -lehdestä juttu 14 lapsen äidistä. Siinä oli realistisempaa kuvausta.
tästä artikkelista pidin itsekin!!!Eikä vauvalehden jutussakaan mitään vikaa,varmasti ihana perhe....
Mutta ei se aina auvoa ole suuressa perheessä=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kerrostalokyttääjä:
Uusin vauva-lehti kolahti postilaatikkoon ja luin heti tuon jutun 7 lapsisesta perheestä mutta jutun loppua kohden rupesi oikein ärsyttämään jutun sävy. Perheen äiti on oikea super-mamma, astianpesukonekin rikki, itse leipoo leivät ja sämpylät, mehustaa viinimarjansa ja myy omenahilloaan. Jokaiselle lapselle riittää kahden keskistä aikaa ja kaikki elää järjestyksessä ja joka aamu imuroidaan talo sun muuta.

Huoh... Uskon että perhe on varmasti onnellinen ja äiti tyytyväinen mutta tuo jutun kirjoitussävy pisti ärsyttään. Taas oli juttu niin täydellisestä perheestä, ei sanaakaan että lapset kiukuttelisi tai uhmaisi tai mistään normaaliin lapsiperheeseen kuuluvasta episodista (paitsi sadesäällä tuovat kuraa sisälle).

Koskakohan joku kirjoittaisi realistisen kuvauksen suurperheen elämästä. Tai sitten siellä oikeesti kaikki on niin auvoisaa :D

Ja itse tunnen monia monilapsisia perheitä, joissa tosin enimmillään 5 lasta, mutta isoja perheitä minun mittakaavassa kuitenkin. Kyllä heillä ainakin äiti on välillä väsynyt ja manaa puistossa kun lapset riitelee ja tappelee keskenään ja on ihan perusmammoja samoine ongelmineen kuin me joilla vain pari lasta. Mutta tuon jutun perhe on kyllä täydellinen. Enpä ole ennen täydelliseen uskonut mutta niinpä vaan löytyi täydellinen perhe kun äiti jaksaa 9 henkisen perheen tiskitkin käsin tiskata ;)
Vau, jos kriteerit on nuo, meillä on täydellinen perhe! :D Sen jätän kyllä kertomatta että lapset tappelee, mä en mehusta, saatikka että myyn itsetekoista omppuhilloa. :LOL:

 
No mulla 9 lasta ja ei tosiaan ole pelkkää auvoa :) Murrosiän välillä hyvinkin vaikeat kriisit,rahapula, lasten tappelua, ahtautta jne. Tosin paljon myös iloa ja onnea. Mutta ei se arki tosiaan mitään täydellistä pullantuoksuista kiiltokuvaelämää ole,mä kun olen vielä aika laiskimus :D
 

Yhteistyössä