uusin me naiset-lehti

siinä oli juttua tästä "sikaharrista" ja emännästään ja siitä et niille tulee vauva. haastattelussa oli puhetta naimisiin menosta ja sit siel luki et jossain hää-lehdessä oli ollu juttua et naiselle tulis 3sormusta. kihlasormus,kosintasormus ja vihkisormus ja mä en ole ikinä kuullu mistään kosintasormuksesta :eek:
onko tää kuinka yleinen tai uus/vanha tapa?
aloin heti miehelle vihjaileen et tarttis saada sormuksia lisää :D

Nora-Mari
Häh? Meillä mies kosi, kun menimme kihloihin.
Tämä on nykyään joku muotijuttu, että mennään kihloihin ja kositaan myöhemmin jos kositaan, vaikka oikeasti kosinta ja kihloihin meno ovat sama asia.
Mulle riittää siis kaksi sormusta. :)

joo en minäkään ole kosintasormuksesta kuullut,vaikka vasta on naimisiin menty ja silloin luin tosi paljon häälehtiä.
Ainut mistä olen kuullut niin huomenlahjaksi on moni saanut kolmannen sormuksen.

Mutta tiesittekö että jos on 3 sormusta niin se on leskeyden merkki,minulle yks vanhempi rouva sano ku näki mun sormukset (itsellä 3 kpl) :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Lyytikki:
joo en minäkään ole kosintasormuksesta kuullut,vaikka vasta on naimisiin menty ja silloin luin tosi paljon häälehtiä.
Ainut mistä olen kuullut niin huomenlahjaksi on moni saanut kolmannen sormuksen.

Mutta tiesittekö että jos on 3 sormusta niin se on leskeyden merkki,minulle yks vanhempi rouva sano ku näki mun sormukset (itsellä 3 kpl) :eek:
no sillon on varmaan myös kuolleen puolison sormus sormessa eli kolme yhteensä...?

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyytikki:

no sillon on varmaan myös kuolleen puolison sormus sormessa eli kolme yhteensä...?

joo sitä hän juuri tarkoitti.. minä en ollut kuullut moisesta aiemmin =)

Yhteistyössä