Uusimman tutkimuksen mukaan suomalaiset ovat suvaitsemattomia rasisteja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullista:((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26453816]

Itseänikin on alkanut pikku hiljaa tympimään. "Valkoisesta" ihmisestä saa sanoa ihan mitä huvittaa mutta sanoppa jotain pahaa vaikkapa mamusta niin johan se on vihapuhetta. Mielipidettäkään ei saa enää sanoa kun kaikki tulkitaan rasistiseksi vihapuheeksi. Siiiiiis ihan kaikki puheet. Kyllä tympii.[/QUOTE]

Ai jaa...valkoinen ei voi olla maahanmuuttaja! :D Oho...... :D :D :D Mikähän minä sitten olin vai muutuinko "mustaksi" ulkomailla? :D

[QUOTE="Sanna";26455678]Juuri näin. On se kumma, ettei oman maan kansalaisia kohtaan olla läheskään yhtä suvaitsevaisia kuin näitä loisivia ja rikoksia tehtailevia mamuja kohtaan.[/QUOTE]

Mitä suomalaisilta ei suvaita?? Kaikki sikailu on sallittua, lastenraiskaajat harvoin joutuvat vankilaan, joka toinen sana on jo nuorilla lapsilla vittu, naiset ovat vieläkin kakkosia...Mitä vielä kaipaisit enemmän?

Mitä suomalaisilta ei suvaita?? Kaikki sikailu on sallittua, lastenraiskaajat harvoin joutuvat vankilaan, joka toinen sana on jo nuorilla lapsilla vittu, naiset ovat vieläkin kakkosia...Mitä vielä kaipaisit enemmän?

Jaa, kukas tuollaisen hyväksyy? Onko sulla jotain tilastoja noiden muiden väitteiden tueksi? Kaipaan enemmän perusteluja ja vähemmän tuommosta meuhkaamista.

Herää kysymys: MIKSI suomalaisten asenteet ovat jyrkentyneet? Jos maahanmuuttajien sopeuttaminen suomalaiseen yhteiskuntaan ja suomalaisiin arvoihin olisi onnistunut niin kuin olisi toivonut, yhteentörmäystä ei olisi näin pahasti päässyt syntymään. En ole ulkomaalaisvastainen, mutta olen sitä mieltä, että tässä on nyt yritetty sopeuttaa suomalaisia maahanmuuttajiin, mutta ei maahanmuuttajia suomalaisiin. Kuten kaikessa vuorovaikutusta vaativissa tilanteissa, myös tässä touhun pitäisi olla vuorovaikutteista ja molemminpuolista, myös suomalaisia tulisi kohdella tasavertaisesti.

Ja mitä tähän kaksikielisyyteen tulee: miksi meidän pitää olla kaksikielisiä? Minusta on mukavaa, että välit Ruotsiin on hyvät. On mukavaa, että meillä asuu ruotsinkielisiä ihmisiä, mutta niinhän Ruotsissakin asuu suomenkielisiä, eikä Ruotsi ole kaksikielinen. Ruotsissa asuvat suomalaiset yksinkertaisesti opettelevat ruotsia. Miksi Suomessa asuvat ruotsinkieliset eivät voisi opetella suomea? Miksi ruotsinkielen oppimisen pitää olla pakko, vaikka emme elä Ruotsin vallan alla? Suomalaisten ymmärrykseen ei tällainen pakko ole koskaan mahtunut. Siksihän me taistelimme itsemme itsenäisiksi, jotta ulkopuoliset eivät meitä pakolla uhkaisi. Nyt sitten pakotamme toinen toisiamme. Mikä "vapaa maa" tämä on?

Juuri näin!

Jaa, kukas tuollaisen hyväksyy? Onko sulla jotain tilastoja noiden muiden väitteiden tueksi? Kaipaan enemmän perusteluja ja vähemmän tuommosta meuhkaamista.

Meuhkaamista? No nyt on lämmin kesäilta, voit mennä ihan ulos katsomaan sitä sikailua. ;) Viittaukseni lastenraiskaajien olemattomiin tuomioihin tuskin tarvitsee linkkejä, pitäisi olla kaikille sivistyneille selvä juttu.

no oliko ylläri?? Suomi syytää kokoajan kasvavia summia ulkomaille/ulkomaalaisille ja se aiheuttaa ehkä vähän vitutusta suomalaisissa...
Kaikki sais miettiä itse että jos perheellä ei ole varaa ruokkia edes kaikkia omia lapsiaan niin moniko ottaisi siihen vielä naapurin lapset ruokittaviksi ja lisäksi antaisi naapurin pulsulle isoja summia rahaa lainaan (vaikka se ei edes lupaa lopettaa juomista)??
Tämä kuvaa hyvin Suomen politiikkaa näinäpäivinä.

Mä joudun myöntämään olevani jollain tasolla rasistinen. Pääasiassa romaneja kohtaan. Olen kuitenkin tavannut kymmeniä romaneja ja näistä suurin osa on ollut todella röyhkeitä, huonokäytöksisiä ja olenpa kerran joutunut todistamaan kun romanilapset näpistivät teltasta tavaraa.. En vaan pysty ajattelemaan niistä kovin kivasti tuollaisten kokemusten jälkeen.

Niin olen minäkin romaneja kohtaan - tiedän, että ei saisi koko heimoa leimata yksittäisten kokemusten perusteella, mutta vaikea olla leimaamatta, varsinkin tällaisella pienellä paikkakunnalla.
Meiltä on lähtenyt firmalta kassa, autosta renkaat ja mökiltä laseja paskaksi + jotain hopeita varastettu - ja kaikista on romanit jääneet kiinni...

Surullista mutta totta. Kuinka moni teistä on paennut sotaa, nälänhätää, jatkuvaa väkivaltaa ja äärimmäistä köyhyyttä? Kuinka moni teista osaa avata sydämensä ja yrittää ymmärtää muita kuin itseänne? Vai olletteko valmiina luokittelemaan ihmisiä ihonvärin, ammatin, uskonnon yms mukaan ja yleistämään nämä ihmiset alempi arvoiseksi roskasakiksi? Tämäkö auttaa tässä maailmassa? Jos joutuisitte suomesta muuttamaan ja jos teidät karkoitettaisiin suomesta ja joutuisitte maahan jossa ette osaa kieltä yhtään ja teillä ei olisi ketään eikä mitään, toivoisitteko paikallisten suhtautuvan teihin lämmöllä. Kun lähdette matkalle ulkomaille haluaisitteko saada rasismia omaan takkiinne? Voisitte mahdollisesti saada karsastamastanne maahanmuuttajasta itsellenne hyvän ystävän, mutta ymmärrettävästi ette voi avata sydäntänne toiselle, koska itsellänne on niin huono olo. Yleistäminen on niin helppoa..ja vaarallista. On helpompi syytellä muita ja rypeä itsesäälissä ja vihassa. Ja vihahan kuluttaa vain teitä itseänne kaikista eniten. Toivon maailmalta viisautta ja rakkautta. Olemmehan ainakin elossa. Mikä onni!

Surullista mutta totta. Kuinka moni teistä on paennut sotaa, nälänhätää, jatkuvaa väkivaltaa ja äärimmäistä köyhyyttä? Kuinka moni teista osaa avata sydämensä ja yrittää ymmärtää muita kuin itseänne? Vai olletteko valmiina luokittelemaan ihmisiä ihonvärin, ammatin, uskonnon yms mukaan ja yleistämään nämä ihmiset alempi arvoiseksi roskasakiksi? Tämäkö auttaa tässä maailmassa? Jos joutuisitte suomesta muuttamaan ja jos teidät karkoitettaisiin suomesta ja joutuisitte maahan jossa ette osaa kieltä yhtään ja teillä ei olisi ketään eikä mitään, toivoisitteko paikallisten suhtautuvan teihin lämmöllä. Kun lähdette matkalle ulkomaille haluaisitteko saada rasismia omaan takkiinne? Voisitte mahdollisesti saada karsastamastanne maahanmuuttajasta itsellenne hyvän ystävän, mutta ymmärrettävästi ette voi avata sydäntänne toiselle, koska itsellänne on niin huono olo. Yleistäminen on niin helppoa..ja vaarallista. On helpompi syytellä muita ja rypeä itsesäälissä ja vihassa. Ja vihahan kuluttaa vain teitä itseänne kaikista eniten. Toivon maailmalta viisautta ja rakkautta. Olemmehan ainakin elossa. Mikä onni!

En todellakaan oleta ulkomaille mennessäni, että minuun suhtaudutaan lämmöllä ja avomielisesti, jos pelkästään asetan vaatimuksia ympäristölleni (tulkit, omat uimahallivuorot, koko elämä kustannetaan ilmaiseksi), enkä vastineeksi anna mitään takaisin yhteiskunnalle. Jos olen pelkkä rasite ja kaupan päälle vielä teen hämäräkeikkoja, niin aika härskiä olisi odottaa muiden avaavan minulle sydämensä ja kotinsa.

Ei ole helppoa mennä toisen nahkoihin. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, ei sinunkaan elämäsi. Rahalla saa paljon. Silti tärkeintä varmasti sinunkin elämässäsi on toiset ihmiset? Vai saatko varistyksiä myös läheisistäsi? Onko itsessäsi kenties myös parantamisen varaa, vai tyydytkö vain arvostelemaan muita? Luulen että tarvitset enemmän rakkautta, siinä kaikki. Niin kuin me kaikki. Ei ole helppoa aina ymmärtää, tiedän on helpompi valittaa ja paasata. Mutta luulen että olemalla avoin ja ymmärtämällä että olemme kaikki yksilöitä voimme elää paljon onnellisemmin yhdessä.

Yhteistyössä