Uusimman kaksplussan "nyt kiehuu yli" -artikkeli

..oli mielestäni sinänsä ihan hyvä, varsinkin lukijakommentit, PAITSI tämä viimeinen Pihla 1 lapsi 1 vuotta. En itsekään ollut hermostunut kertaakaan lapseeni kun hän oli 1-vuotias ainokainen. Nyt, kun lapsia on 2 ja molemmat kotihoidossa, on tilanne tyystin erilainen, ja valitettavasti on tullut "kiehuttua yli" väsyneenä uhmaikäisen kanssa. Vaikka meilläkin on koira ja siten hienot kasvatusperiaatteet tiedossa... :whistle:

Ihmettelen vaan miksi ko. kirjoitus piti julkaista. Ei ollut ainakaan minulle pätkääkään vertaistukea toisin kuin kaksi muuta kommenttia. Siperia opettaa, minua ainakin... :) tsemppiä erityisesti kaikille useamman lapsen kotiäideille!! =)
 
Sama täällä, laitoin toimitukselle palautettakin asiasta. Se Pihla-äidin lapsenmielinen kommentti keitti minulla totaalisesti yli. Meillä on kaksi lasta nyt ja ekalle en ollut vuoden ikään mennessä hermostunut koskaan. Nyt on uhmaa ja lapsia kaksi, niin kyllä välillä väsähtäneellä kotiäidillä keittää vaikka olisi miten alan ammattilainenkin. Vertaistukea ei tuosta jutusta ollut minullekaan tuolta osin, muuten kyllä. Jos tuo Pihla-äiti olisi ollut useamman lapsen äiti ja menetelmät ja huutamattomuus toimineet silloinkin, niin sitten olisin mielelläni lukenut lisää. Tsempit kaikille kotiäideille ja kaikille muillekin kasvattajille! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Kaikki ei ole samasta puusta veistettyjä, onneksi.
Joillakin keittää yli pienemmistäkin asioista kuin toisilla.
No näinhän se on, mutta yleensä nuo kommentit kuitenkin liittyvät kyseiseen artikkeliin, että niistä saa vertaistukea saman asian kanssa painiville, mutta tuo kyseinen kirjoitus ei liittynyt oikein aiheeseen mitenkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuippu:
Mikä saa 10-kuukauden ikäisessä kiehumaan? Minulla ei ole kunnolla mennyt hermo kuin vasta yli 2-vuotiaan uhmakohtausten kanssa.
No kyllä minulla kiehui tuon ikäisenkin kanssa... Sanotaanko, että VARSINKIN tuon ikäisen kanssa. Olen tempperamenttinen luonne, ja tuolloin olin itse vielä väsynyt, kun poika ei nukkunut öitä. Lisäksi nyttemmin olen pakosta oppinut paremmin hillitsemään itseäni, mutta tuon ikäsen kanssa oli ihan uusia semmoiset hommelit kuin kaikkeen koskeminen vaikka kieltää tuhat kertaa, maidon kaatamiset pöydälle ym. Nyt siihen on tottunut. Ja muutenkin ei hermostuta niin paljon, kun pystyy paremmin puhumaan lapsen kanssa. Vaikka minulla on 2v4kk lapsi, voisin sanoa, että suutun harvemmin kuin 1-vuotiaan kanssa.

niin ja aloituksesta sen verran, että itsekin pidin kys. kirjoitusta Kaksplussassa vähän hölmönä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmmi:
Mulla on ainaki kiehunu monta kertaa jo nyt vaikka tyttö vasta 10kk.. :eek: Mut nostan hattua sellaselle jolla ei muka koskaan oo menny hermo alle vuoden ikäsen kanssa!
Kiitos hatunnostosta!

Mulla on 1v tyttö ja ikinä, ei koskaan, ole ollut lähelläkään, että menisi hermot. MUTTA tyttö on tosi rauhallinen tapaus ja minulla on ihan lehmän hermot. Pinnaa piisaa melkein asiassa kuin asiassa. Minä en myöskään ole ollut päivääkään väsynyt lapsen saatuani. Meillä nukutaan hyvin, vierekkäin. Lapsen hoidan 95% yksin, mies leikittää jonkun verran. Lapsi on pitkään toivottu esikoinen.

Pukeminen ja toisinaan vaipanvaihto ovat asioita, joissa tyttö laittaa vastaan mutta sehän on ihan normaalia. Ajattelen sen niin, että hän on tunteidensa kanssa "myrskyssä", avuttomana ja minun tehtäväni on näyttää ja auttaa miten niistä tilanteista selvitään. En siis anna periksi vaikka toinen vänkää vastaan.

Olenkin vitsaillut muutaman äitikaverin kanssa kenellä on samanikäisiä lapsia, että odotan kauhulla uhmaikää.. ;)

Meitä äitejä on erilaisia ja lapsia myös. Ei se tee kenestäkään parempaa tai huonompaa äitiä menettää sitten hermot silloin tällöin tai ei. En tiedä millaista on olla kolmen lapsen äiti mutta toivottavasti saan senkin kokea. Toivottavasti silloinkaan ei mene hermot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuippu:
Mikä saa 10-kuukauden ikäisessä kiehumaan? Minulla ei ole kunnolla mennyt hermo kuin vasta yli 2-vuotiaan uhmakohtausten kanssa.
Mulla taas toisinpäin, hyvin kestää hermot jos lapsi saa uhmakohtauksen. Minua ne lähinnä huvittaa yleensä. Nykyään saan itsekin hyvin nukuttua yöt, ja pinna kestää hyvin kun saan levättyä. Toista se oli silloin kun lapsi oli 10kk ja nukuttiin muutama tunti yössä tunnin pätkissä.
 
vasy
Itse luulin hermostuneeni esikoisen kanssa kun tytto oli sellainen vuoden vanha, mutta nyt kuin neiti on 2v ja pikkusisko 6kk sita vasta tietaa mita se on kun kiehuu yli :)
Itsea ei nuo uhmakohtaukset jostain syyta heilauta vaan pinnaa riittaa vaikka toinen huutaa ja potkii. Mutta se hyvantuulinen pieni tuholainen kun valilla kiertaa taloa ja nauraa katkattaa rikkoessaan ja sotkiessaan...se ottaa kylla niin paahan ettei tosikaan. itsella on tempperamenttia etta tietaa kylla mista tytto on sen saanut.
ja sitten alkaa keittaa kun joku hyvaa tarkoittava yhden hellanteltun aiti sanoo ettei saisi menettaa hermojaan vaan olla rauhallinen. Kylla ma olin yksi oikea rakastava aiti-lehma tuo esikoisen kanssa yksinaan etenkin silloin vuoden iassa mutta nyt on enemman raivoava harka valilla. kaverilla pinnaa rittaa hanen kolmen lapsen kanssa, mutta han onkin sitten kaikkien pitkapinnaisten aiti ja rauhallinen kuin mika ja eika ne lapset niin kauas ole puusta pudonneet. Valilla havettaa kun oma kaksivuotias tekee enemman pahaa yksinaan kuin nuo kaikki kolme yhdessa *huokaus* ja itseaan saa syyttaa.
 

Yhteistyössä