Kovasti toivon, että teilläkin kaikki menee hyvin ja molemmat pikkuiset pysyvät kyydissä.
Ja onnea kovasti, on varmasti hieno tunne teilläkin, kun vihdoinkin onnisti.
Itse kävin varhaisultrassa 7+1, koska takana yksi kohdunulkoinen raskaus. Ja nyt siis esikoisia odotan. Seuraava varhaisultra olikin sitten heti seuraavalla viikolla, koska lääkärit halusivat varmistaa toiseen munasarjaan ilmestyneiden kystien tilanteen. Siitä seuraava normaali ultra oli 11+1.
Ns. np-ultraahan ei pystytä normaalin tavoin tekemään, kun on kaksoset kyseessä, mutta lääkäri pystyy silmämäärin näkemään tilanteen ja mittamaan ruudulta, että onko turvotusta havaittavissa.
Itsellä oli ensimmäinen mittausyritys 13+2 ja koska pienet olivat silloin huonossa asennossa, niin uusi yritys oli sitten 13+5. Silloin saatiin mitat otettua ja kaikki oli onneksi hyvin.
Toisella luku oli alle 1mm ja toisella 1,1mm eli normaalit molemmilla.
Tuon np-ultran jälkeen seuraava ultra oli 15+1 eli maanantaina. Ja seuraava ultra onkin sitten ns. rakenneultra, joka on viikolla 20. Siihen tuntuu olevan iäisyys.
Itsellä ei ollut aluksi myöskään oikein mitään oireita. Pahoinvointi alkoi vasta joskus viikolla 8 ja sekään ei ole onneksi ollut jokapäiväistä. Nyt se on aikalailla helpottanut, tosin esim. tänä aamuna kävinkin sitten pitkästä aikaa muistia virkistämässä pöntön reunalla.
Maha alkoi itsellä kasvaa vasta oikeastaan viikon 13 jälkeen. Tosin turvotus oli alussa melkoista. Varmaan tuon mahan kasvun myötä on oikeastaan vasta itselle paremmin konkretisoitunut tunne siitä, että oon oikeasti raskaana. Kyllä se vieläkin välillä ihan uskomattomalta tuntuu ja sen aina yhtäkkiä muistaa kesken päivän, että niin, mä oon nyt raskaana.
Vielä en oo tuntenut mitään liikkeitä, mutta ehkä sekin sitten auttaa tajuamaan tämän ihanan asian paremmin.
Onko teillä koko raskaudenajan seuranta siellä lapsettomuusklinikalla? Sinänsä varmaan ihanaa jos näin on, koska silloin ainakin tietää olevansa hyvissä käsissä. Ja heidän laitteensakin ovat paremmat kuin ns. peruslaitteet. Saatte tarkkaa kuvaa.