Uusi yritys: Onko täällä äitejä, joilla on lapsi/a eri kulttuurista tulevan miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tiimarinvihko";26030492]NewYorkin viestejä on mielenkiintoista lukea! Mä en tiedä miksi mun mielestä on niin mielenkiintoista lukea amerikkalaisen ja suomalaisen kulttuurin yhdistämisestä.. ehkä siksi, että itse kuvittelisin kulttuuriemme olevan melko yhteneväiset, otetaanhan me koko ajan vaikutteita jenkeistä..

Ei sulla satu mitään blogia olemaan?[/QUOTE]

Niihän sitä luulis että ne olis yhteneväiset mutta mutta.. ei se nyt ihan niin ole :D sekin on aika harmi että täällä tahdotaan olla kuin jenkit ja se erilaisuus on se rikkaus! mieskin pitää sitä huonona asiana että tänne rantautuu jenkkitapoja jotka syö meidän perinteet kokonaan! nämä perinteet mitä täällä on taas se "juttu" heille.

jaah, ei oo blogia.. pitäskö??? :D en oo edes ajatellua asiaa

[QUOTE="Vieras";26027932]Itse asiassa suhtautuminen oli miehen vanhempien/muun suvun puolelta alusta asti todella vastaanottavaista, omien vanhempieni ja muun lähisuvun kesken taas ilmeni jos minkälaista ennakkoluuloa... Toki miehenkin suvun puolelta (onneksi vain parin ihmisen) ilmeni jotain ennakkoluuloja aluksi ennen kuin oppivat tuntemaan minut ja tietämään, millainen ihminen olen.

Mutta kyllä vastaan on tullut sellaisiakin romaneita, jotka eivät ns. sekaliittoja ymmärrä, eli heidän mielestään olisi paras, että kukin ottaisi puolison omasta kulttuuristaan. Mutta samalla tavalla näin suhtautuvia on myös valkolaisissa, on kysytty kummissaan ja vähän kauhuissaankin että mitenkäs sä nyt romanimiehen kanssa päätit perheen perustaa... :D

Kyseessä ei siis ole kulttuurisidonnainen juttu, vaan ihan yksilön oma ajattelutapa asian suhteen. :)[/QUOTE]

pakko kysyä, minkälaisia ennakkoluuloja mustalaisilla on valkolaisista?

No, jenkit pitää myös Suomea sosialistimaana. Sinänsä tosi paljon jenkkien kanssa olleena tuntuu ihmeelliseltä, että parisuhteessa tulisi paljon kulttuurieroja, ellei toinen ole tosi uskovaisesta taustasta tms.. Mutta itsellä kesti jonkin aikaa tottua siihen että aina kun tapaa uusia tai vieraita pitää naama vääntää leveimpään hymyyn ja olla että great great..

Anna mennä vaan eli toki saat vastata :)

Meillä appivanhemmat jenkeissä oli pikkasen kielteisiä asiasta. Miksi juuri heidän poikansa lähtee ulkomaille naidakseen jonkun "kehitysmaasta" :). Mun vanhemmat on ihonvärirasisteja :( heille tärkeintä oli että mies on valkoinen.. tosin he ovat syntyneet 30-40 luvuilla joten se kai juontaa juurensa siihen. Nykyään vanhemmat ovat iloisia lapsenlapsistaan ja siitä että meidän liitto oikeasti toimii eikä jäänyt siihen muutamaan kuukauteen mitä ne veikkaili :). Appivanhemmat jopa kauhisteli mun uskontoa (ev.lut) ja ikäeroa mieheen :D siis mä oon syntynyt -83 ja mies -84 !!!!

öö, sun vanhemmat on syntynyt 30- 40-luvuilla ja sä -84 ?!

mun isä on syntynyt 1931 ja äiti 1946. Itse siis 1983. Mun vanhemmat sisarukset 1976 ja 1977. Että täällä maalla tuppaa olee tapana saada lapsia myös myöhemmällä iällä :)

[QUOTE="vieras";26030603]No, jenkit pitää myös Suomea sosialistimaana. Sinänsä tosi paljon jenkkien kanssa olleena tuntuu ihmeelliseltä, että parisuhteessa tulisi paljon kulttuurieroja, ellei toinen ole tosi uskovaisesta taustasta tms.. Mutta itsellä kesti jonkin aikaa tottua siihen että aina kun tapaa uusia tai vieraita pitää naama vääntää leveimpään hymyyn ja olla että great great..[/QUOTE]

juu, kyllä ne ihmettelee miks rahaa annetaan tosta vaan ja et ompa ihme että vielä valtio on pystyssä etc. :) Parisuhde on pintaa syvemmältä missä se ikuinen hymymaski laitetaan pois ja ollaan "itse" esillä. Se voi olla hankalaa ku se great homma käy voimien päälle jos pitää puolisolle esittää !

Kiinnostaisi kuulla miten tuo asenne eteni... Missä vaiheessa appivanhemmille selvisi, että kyseessä ei ole kehitysmaa ja olivatko yhtään noloja asiasta? Tuohan kun on niin sitä tietämättömyyttä mitä amerikkalaista usein vitsaillaan, kun ei tiedetä mitään oman maan ulkopuolelta... Eurooppa on yhtä suurta massaa jne...

Toisaalta taas moni eurooppalainen ei osaa nimetä montaakaan USA:n osavaltiota tai niiden sijaintia. USA on kuitenkin suunnilleen samankokoinen kuin mitä Eurooppa on, ja osavaltioitakin on suunnilleen yhtä paljon kuin Euroopassa on valtioita.

Voisin jatkaa kans omaa tarinaani. Meillä on molempien vanhemmat suhtautunu tosi hyvin siihen että on puoliso toiselta puolelta maapalloa. Mun isä on hieman ennakkoluuloinen, mutta tässä ajan kanssa huomannut että rehti mies on tuo mun mies. Sano mun siskollekkin joka on sinkku että eikös hänenkin pitäisi että afrikkalainen mies, kun ovat niin hyviä miehiä :)

Miehen isä taas asuu kans euroopassa ja on sitä mieltä oman uuden valkoisen vaimonsa kanssa että pojan olisi hyvä olla vain valkoisen naisen kanssa, koska afrikkalaiset naiset on vain rahan perään ja todella pinnallisia, kun taas monet valkoiset ovat rehellisiä, ja jos rakastuvat niin se on muusta syystä kuin rahasta tai varallisuudesta.

Toisaalta taas moni eurooppalainen ei osaa nimetä montaakaan USA:n osavaltiota tai niiden sijaintia. USA on kuitenkin suunnilleen samankokoinen kuin mitä Eurooppa on, ja osavaltioitakin on suunnilleen yhtä paljon kuin Euroopassa on valtioita.

No kyllä maiden tunteminen ja niiden sijainti on hiukka eri asia kuin osavaltioiden osaaminen. Kuinka moni eurooppalainen (tai usalainen) osaa venäjän tai kiinan maakunnat ulkoa? Ovathan myös suuria maita.

Mä kirjoitin jo yhden viestin tuohon blogiin liittyen, mutta joutui spämmifiltteriin jostain syystä.

Kivaa kun perustit blogin NewYork! Mua kiinnostais ainakin seuraavat asiat.. oliko teille heti selvää, että mies muuttaa Suomeen? Miten te tapasitte? Ja miten mies on sopeutunut Suomeen ja mitkä on ollut hänelle sellaisia vaikeimpia juttuja täällä? Sori jos nämä asiat on jo tullut esille ja mennyt multa ohi..

Yhteistyössä