Uusi vai 30 vuotta vanha talo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä mieltä? Asumme -82 rakennetussa ok-talossa, jossa kohta ajankohtaisena ikkunaremontti, kattoremontti, talon maalaus. Sisällä saisi pintoja uusia joka huoneesta.

Kiikarissa olisi uusi, vastavalmistunut talo, tosin lainaa siihen jouduttaisiin ottamaan 2x nykyinen laina. Olettaen siis, että nykyinen talo menee kaupaksi.

Kummin tekisitte? Itse alan olla kurkkua myöten täynnä jatkuvaa uudistamista, varsinkin kun emme itse osaa tehdä. Rahaa saa tähänkin menemään.

Kumpi olisi järkevintä? Ottaa kohta lisää lainaa jotta tämän nykyisen saa remontoitua, vai pamauttaa kerralla kunnon laina ja ostaa ihan uusi? Heitelkää ajatuksia, olen niin kahden vaiheilla vielä itse.

Tota, suosittelen muuttamaan pois omakotitalosta. Kuulostaa vähän siltä, että teidän jäljiltä ei kiinteistöä pidetä kunnossa.

Mä en oikeastaan näe eroa peruskorjatun ja uuden välillä. Sehän riippuu ihan siitä, mitä on tehty ja miten. Ihan kummassakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä ottaisin mieluiten 60v vanhan talon..mut uusi teille noilla kriteereillä ja mieltymyksilllä. :)

Peesi. Suomessa ei ole rakennettu juurikaan hyviä ja terveitä pientaloja sitten 50-luvun rintamamiestalojen...

Me asutaan lähes täysin peruskorjatussa 70-luvun lopulla valmistuneessa talossa. Vaikka remppaa on tehty paljon, velkamäärä on taatusti pienempi kuin uusia rakentaneilla ;)
Bonuksena iso tontti, joita ei nykyään enää saa. Ainakaan tällaiselta paikalta.

Joten kyllä minusta talon valintaan vaikuttaa myös sijainti ym eikä pelkkä ikä.

Yhteistyössä