Uusi tupakkalaki. Olen varmaan pimeä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mimoosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Kunnon holhousta...Samantien alkoholi, kahvi yms. pannaan.
Juuh, muttakun esimerkiksi siitä parveke yms tupakoinnistä kärsivät muutkin, kuin itse tupakoijat.

Jos kuolemaa halajaa, niin vetäsivät itsensä hirteen.
Kyllä mä ymmärrän et rajotetaan parveke tupakointia jne. mut sitä mä en ymmärrä et lain päämääränä on lopettaa tupakointi koko maassa..Mä ymmärrän jopa senkin että tupakkatuotteita ei sais ihan just siinä muksujen nenän eessä pitää, mut siinä mennää jo vähä ylitte et meinataa ettei niitä saa olla missää näkösällä ja asiakas saa vihon josta tutkia valikoimaa...Ihan yhtälailla mua häiritsee mölisevät juopot, silti ne tolla kylillä örisee ja keppana hyllyjen eessä notkuu...
 
sondersson
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Hyvä. Polttakoon sisällä ne ketkä haluaa haista!!!
Juu ja sehän on lapsille hyvä että vanhemmat polttaa sisällä!!
Tätä juuri ajattelin. Jotkut nimittäin alkavat taas polttaa sisällä jos se parveketupakointi kielletään.
peesi, ärsyttää kun naapurit valittavat noinkin turhasta asiasta, ei voi nähdä asioita omaa napaa pitemmälle. Sitä paitsi yhtä lailla se pieni haju tulee polttavan naapurin ikkunasta pihalle ja sisälle muihin asuntoihin. Lapset vaan kärsii enemmän, kukaan ei hyödy mitenkään. Mä en ymmärrä, miksei nimenomaan laiteta ihmisiä ulos polttamaan :headwall:
 
Eli partsilla ei saa polttaa.
Omassa kodissa saa, joten savutellaan sitten sisällä liesituulettimen alla, mikä ainakii tässä talossa levittää hajua muihinkin asuntoihin.
Myös saunassa haisee tupakka kun yks naapuri talvisin polttaa liesituulettimen alla.
Tai sit pietään partsin ovi auki ja poltellaan oven edessä asunnon puolella. Sinne se ulos pyrkii se savu/haju.
Ulkoa tuleva haju haittaa mut sisältä (ilmastoinnin kautta ) tuleva ei?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ja naisilta kanssa pitäisi kieltää hajuveden käyttö yleisillä paikoilla.Monesti busseissa kanssa haisee hajuvesi.Ja monissa tavarataloissa kauhea löyhkä tulee tököttiosastoilta.
Eri asia. Hajuvesi ei ole vaarallista. Jos kärsii hajuista niin kannattaa välttää julkisia kulkuneuvoja.. järkikin sen kertoo:). Se että välttelystä huolimatta joutuu haistamaan vaikka kollegansa hajuveden töissä niin se on vain siitä kiinni onko selkärankaa pyytää kollegaansa tai osastoaan olemaan käyttämättä töissä hajuvettä. Meillä töissä ei saa käyttää vahvoja hajuja koska meillä on 1 hajuherkkä 18 ihmisen joukossa:) Ja se on ok.

Lisäksi jos tolla ajatuksella alkaisi torjumaan juttuja niin kukaan ei saisi pieraistakkaan ilman että häkki heilahtaa:D hahah!
Tupakka on tosiaan eri juttu.
No itseäni ärsyttää tuo hajuveden käyttö.Julkisilla joudun kulkemaan ja astmaatikkona joutuu piipun voimin olla bussissa ym, kun naiset laittaa hajuvettä IHAN LIIKAA!!!!!!
 
Olipas tullut paljon kommentteja. =)

Mä itse poltan ja mun puolesta saisi tehdä tupakoinnin mahdollisimman vaikeaksi niin, että lopettaisivat vapaaehtoisesti. Meillä mies lopetti pari viikkoa takaperin ja itse aion nyt tehdä saman. Mulla on jo pitempään ollut huono omatunto joka kerta kun menen parvekkeelle.

Mun isä ja äiti joutuivat hiljattain muuttamaan vuokra-asunnostaan, kun naapurit polttivat rappukäytävän edessä. (talossa ei siis parvekkeita muutakuin ns matontamppauspartsit) Äidillä niin paha astma, että tupakansavu kävi pahasti henkeen.
Myös nuo hajusteet ovat monta kohtausta aiheuttaneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Yritä itse ymmärtää sarkasmia. Se, että on muitakin ongelmia, ei estä mitenkään ratkaisemasta pienempiä ongelmia ensin.
[/quote]

:LOL: Joopa joo :D
Puhutaan ehkä pikkasen eri mittakaavan ongelmista. Muutkin ovat tässä ketjussa ottaneet alkoholin esille, joten otetaanpa se esimerkiksi. Alkoholin vuosittain aiheuttamia:
20-25% poliisin työstä on alkoholiin liittyvää
n. 2000 lasten huostaanottoa
10 000 pahoinpitelyä
30 000 rattijuopumustapausta
16 000 sairaalatapausta
3000 työkyvytöntä alkoholismi pääsairautena
5000 työkyvyttömyyseläkkeelle, alkoholismi lisäsairautena
1400 kuolemantapausta, pääsyynä alkoholin käyttö
1000 tapaturmaista kuolemantapausta
n. 15 000 itsemurhayritystä, puolet koko määrästä.
(Lähde: Karjalainen Sirkka, Kukkonen Pirjo 2005: Psykologista käyttötietoa, Edita)

Anna mulle samanlainen lista tupakoinnin aiheuttamista vastaavista, sekä mielellään suklaan ja muiden sokeristen herkkujen syönnistä johtuvista. Tule sitten sanomaan että hyvä kun pienemmät "ongelmat" hoidetaan ensin. Meillä on jo suht tiukka tupakkalaki eikä julkisilla paikoilla pahemmin tarvitse pössyttelystä kärsiä. Entäs tästä?
 
Tupakoinnin aiheuttamat terveysongelmat koituvat Suomelle (jossa maksetaan terveydenhuolto verorahoilla) kalliiksi, ja SE on se syy miksi tupakointia yritetään kitkeä minimiin. Ymmärrän tuon, mutta sekään ei riitä minun tupakkaani vielä katkaisemaan.
 

Yhteistyössä