Uusi pillerimerkki Qlaira - kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja näppynoomi
  • Ensimmäinen viesti
näppynoomi
Qlaira on vasta lokakuussa 2009 tullut Suomen markkinoille, lääkärillä ei vielä ollut kertoa potilaiden kokemuksia. Onko täällä ketään Qlairaan tutustunutta? On kuulemma ollut pitkään muualla Euroopassa suosittu merkki.

Miten Qlaira vaikuttaa ihoon? Itse olen kärsinyt pahasta aknesta, jonka olen saanut Roacuttanilla hoidettua, mutta raskaudet aina pahentaneet ihon kuntoa. Näppyjä tulee juuri hormonien vaihteluista. Olen kokeillut Diane Novaa ja Yasmin pillereitä, mutta ei positiivista iholle. Sivuvaikutuksissa lukee paha sana akne :(

Huisi hippu
oli pillerimerkki mikä tahansa se miten ne toimii itsellä tietää vasta kun on niitä jo jonkun aikaa käyttänyt. 3kk on sellanen aika että jos ei siinä ajassa ensioireet helpota niin sit kokeilemaan toista merkkiä. diane nova auttoi mun ihoon ja eikös ne ookkin finniiholle tarkoitettuja. ehkä mitkään pillerit ei sovi sulle. ootko kokeillu rinkulaa? rinkulassa on vähemmän hormoneja koska niiden ei tarvi mennä maksan läpi. rinkula vaikuttaa juuri siellä missä pitääkin. toinen plussa on se että sitä on helppo käyttää. voi olla maximissaan 3h ulkona, eli esim seksin aikana ei oo pakko käyttää. käytin rinkulaa puoli vuotta. jos haluan vielä joskus käyttää ehkäisyä niin ehdottomasti käytän taas ehkäisyrinkulaa.

ap
eikö kukaan ole kokeillut?

Kiitos huisi hipulle vastauksesta. En saanut reseptiä ehkäisytarkoitukseen vaan tasaamaan todella epäsäännöllistä kiertoa ja runsasta vuotoa

40 v
Minä olen nyt viikon käyttänyt. Sain Qlairat alkaneisiin vaihdevuosioireisiin ja endometrioosin kurissa pitämiseen. Viikko on tuntunut ihan hyvältä, mutta vaikea vielä sanoa mitään. Toivon kovasti, että auttavat!

Huvitutti harmailee
Kolme viikkoa olen syönyt ja toistaiseksi toimineet tosi hyvin. Ei mitään sivuvaikutuksia. Aknea mulla ei ole ollut, joten siihen en osaa sanoa. Cerazette ja mini pillseilla ei ole kertaakaan ollut yli kahta viikkoa menkat pois ja nyt tulee kohta kolmas täyteen. =)

hoitsuli
Itse oon käyttäny nyt pari pakettia Qlairaa. (olen 25v, ei lapsia) Sitä ennen Yasminelleja, (ja niitä ennen Yasmineja, Mirellejä, Merciloneja, Melianeja..) jotka sopi ihan hyvin mitä nyt rinnat turpos (joka oli ihan kiva :D ) ja mieliala heitteli välillä. Aloitettuani Qlairan vuodin pientä tiputtelua noin viikon, eli jonkinlaiset menkat tuli. Toisena juttuna tuli ihan tosissaan kuumat aallot aamuöisin. Eli heräsin n.klo 4, ihan hikisenä. Sillon tuntu että ei hitto jos tää on tämmöstä niin nakkaan vesilintua näillä. No, tiputtelu loppui ja "kuumat aallotkin" loppuivat. Mieli on tsasisempi, ja olo hyvä. Rinnat eivät oo yhtään turvoksissa ja kipeät kuten kaikilla muilla pillereillä. Mieskin sanoi että rinnat on pienentyny mutta tykkää niistä silti, joten kaikki ok :D Kuukautisia ei tullu ollenkaan, kuten pakkausselosteessa sanottiinkin eli vuoto voi jäädä pois. Yhtenä päivänä tuli hyvin vähän valkovuodon seassa verta, pikkuhousunsuojalla selvis. Raskaustestiki oli pakko tehdä kun menkat jäi pois :D
Yhteenvetona, olen ollut tyytyväinen! Varsinaista syytä vaihtaa Yasminelleja ei ehkä ollut, mutta olen gynen puolella sairaanhoitjana ja uteliaisuudesta näitä pillereitä halusin kokeilla. Näillä Qlairoillahan ei voi siirtää kuukautisia, koska kierrossa on eri vahvuisia tabletteja mutta mulla menkat jäi vain pois. Ja mieli on tasainen ja olo muutenkin. Eli näillä jatketaan! Mutta kannattaa tosiaan kaikessa rauhassa kestää ne pienet alun haitat koska aina elimistöllä vie aikaa tottua uuteen. :)

Nainen vaan
Minä olen syönyt qlairaa 2 tablettia ensimmäistä levyäni ikinä. Vuodan niin paljon verta, etten IKINÄ ole vuotanut koko kuukautishistoriani aikana näin tolkuttomasti. Paksu (ei mikään ohuista malleista) yöside on tunnissa litimärkä. Ja minulla on aina ollut muutenkin todella runsaat vuodot, joten tiedän mitä se tarkoittaa. Tämä on jotain muuta.

Taianpa lähteä lääkäriin, etten pökerry verenhukkaan tässä aikani kuluksi...

3. liuska
Olen syömässä kolmatta liuskaa Qlairaa, eli on nyt Qlairan aikana ollut kahdet kuukautiset. Normaali vuoto on ollut kumallakin kerralla. Alkaa, kun otan toisen tummanpunaisen ja loppuu, kun otan viimeisen valkoisen. Eli ihan normaalia on ollut Qlairan kanssa.

kukkiva naama
Erehdyin laittamaan hormonikierukan vuosi sitten lokakuussa, paino nousi ja naama kukki...Vuoden siedin sitä ja otatin pois...Lääkäri määräs Qlairat, ne nyt siin ollu n. 6kk käytössä ja paino tuntuu että vaan hiipuu ylös ja tämä naama...Aivan kamala, tulehtuneita finnejä. Oricyklin kuurinkin söin, 2 kk ja naama parani, mutta nyt kuurin lopusta 2 kk ja taas apuva! Mulla on myös migreeni/päänsärkyä oli varsinkin Yasminin kans aikasemmin koko ajan...Mikäköhän merkki seuraavaksi...???

yrittäjä
Olen 35v. kolmen lapsen äiti. Pillereitä syönyt montaa merkkiä ja aina huomannut kaksoisehkäisyn, seksistä ei innostu. Hormonikierukka oli käytössä hyvä, kun menkat jäi kokonaan pois. Kierukan hormonit laittoivat olkapäät ja rintakehän, naaman kukkimaan. Mielialaankin kierukka vaikutti madaltavasti minulla. Polikliininen sterilisaatio, Essure oli nopea, 10 min, mutta 3 kk piti vielä olla pillerit käytössä sterilisaation jälkeen, eli Qlairat määrättiin.
Mielialaan tai haluihin ei niillä ole ollut vaikutusta, finnejä on ilmaantunut, mutta mikä kurjinta, melkein joka päivä tulee rusehtavaa vanhaa verivuotoa niin, että ilman pikkuhousunsuojaa ei pärjää.

minnis
Käytin 4 pakkausta qlaira pillereitä....mielialalle ei hyvä, jonkin verran finnejä tms näppylöitä kasvoihin,rinnat tosi turvoksissa,lopetin ja aloitin uudestaa yasminit. 2 qlaira liuskaa jäi käyttämättä et jos joku haluu halvemmalla niin yhteystietoja tänne :)

tyttönen
Olen käyttänyt Qlairaa nyt melkein yhden liuskan verran. Söin aikaisemmin pari vuotta Yasmin pillereitä, niistä minulle tuli painonnousua, rintojen arkuutta, päänsärkyä, mielialanvaihtelua yms..:D Qlairat on tuntunu ihan hyvältä, ensimmäisen viikon tuli tiputteluvuotoa, ja oli ajoittaista päänsärkyä ja vatsakipua. Nyt ne oireet hävinneet. Tuntuu kuin turvotuskin olisi helpottanut hiukan... Eli suosittelen kyllä kokeilemaan jos joku muu valmiste ei sovi!:)

"Klaara"
Hei kaikille! Täällä ollaan tosi tyytyväisiä :) Olen kokeillut monia pillereitä (rengastakin), mutta mikään ei ole oikein sopinut, aina tullut jotain haittavaikutuksia. Nyt olen TOSI tyytyväinen tähän uuteen Qlairaan, ihokin on hyvässä kunnossa vaikka alussa ensin näyttikin että näppyjä tulee. Lääkäri sanoikin, että alussa hormonimuutoksien vuoksi ihon kunto voi huonontuakin. Mikä parasta - mielialaoireita ei enää ole! Niitä ollut kaikilla muilla valmisteilla. Tässä pillerissä kuulemaan pysyy tasaisena hormonipitoisuudet, koska pillereiden hormonimäärät vaihtelee eri vaiheessa liuskaa. Kannattaa kokeilla!

Ninni
Mulle sopii hyvin nämä Qlairat. Yasmineista vaihdoin näihin ja olen nyt 6kk näitä käyttänyt. Pienet ja niukat "menkat" tulee kahden viimeisen valkoisen lumepillerin aikaan, muuten ei ole vuotoja ollut. Iho hyvä ja mieliala normaali. SUosittelen kokeilemaan! :) Ainao miinus on kallis hinta, 3kk on n.41 euroa...

ROUVA 40 V
söin kaksi liuskaa Qlairoja,oli pakko lopettaa,mielialaan vaikutti ihan kamalasti.olin todella pahan tuulinen koko ajan.mIeskin jo huomautti.vuodot tulivat toisella lumepillerillä ja kivut olivat kovat.lopetin ja olen taas oma itseni.Ei enään ikinä

Satuja
Kokeilin kyseistä merkkiä puolisen vuotta mutta Qlaira ei mulle sopinut. Muuten ihan ok, ei sivuvaikutuksia mutta kuukautiset tulivat säännöllisesti kaksi kertaa kuukaudessa...

marjo
Minulla on ollut aina todella kivuliaat kuukautiset, taju meinasi aina lähteä kun koski niin paljon. Aloitin 15-vuotiaana käyttämään Yasmine-pillereitä, ruokahalut katosivat ja mielialat vaihteli todella rajusti, kuukautiskivut pysyivät samanlaisina. Vaihdoin Mirelle-pillereihin, no mielialan vaihtelut vähän lievitti mutta kuukautiskivut pysyivät vieläkin ennallaan..näiden aikaan ruokahalukin kasvoi(että nyt ärsyttää :D). Monesti kävin lääkärissä valittamassa kivuista ja rukoilin apua kipuihin..(yasminit piti vaihtaa sen takia pois kun verenpaine nousi vaarallisen korkealle)..lääkäri esitteli minulle täysin uuden suomen markkinoille tulleen merkin, Qlairan ja päätin kokeilla. Olen nyt syönyt vuoden verran ja olen todella tyytyväinen! Kuukautiskivut hävisivät heti(tosin ekat kuukautiset jäivät pois kokonaan, nyt on todella vähäistä vuotoa)..mielialat on normaalit(mies kiittää :D:D) ja ruokahalu on normaali taas, pitäisi nyt opetella vaan syömisrytmi uudelleen kun mirellejen aikaan tuli syötyä miten sattuu.. :/ Kärsin kivuista yli 10 vuotta ja ihan outoa että pystyn nyt kuukautisten aikaan tekemään mitä vaan miettimättä pyörrynkö kesken kaiken. Minulle täydellinen merkki tämä Qlaira :)

Yhteistyössä